Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Lite problem som har oppstått med min HTC Desire i det siste, kanskje noen her har noen tips. Plutselig, uten forvarsel, så kan ikke folk ringe inn til meg, jeg kan ikke ringe ut eller motta SMS/MMS. Det pleier som regel å ordne seg enten ved å restarte telefonen eller slå "Flymodus" på og av igjen. Men er jo veldig irriterende da dette skjer ut av det blå uten at jeg vet om det.

 

Noen andre som har hatt lignende problemer eller har en løsning på dette? Takk! :3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg også fått mitt første tekniske problem med min HTC Desire. Det virker som om telefonhøyttalerne er ødelagt. Når jeg ringer andre så hører jeg hverken pip eller stemme, men de andre høres visstnok meg. I tillegg fungerer det ikke å spille musikk med høyttalerne. Det rare er at det fortsatt kommer ringetone og meldingslyd (varsling)

 

Det jeg egentlig lurer på: Hvordan er HTC med reparasjoner og garanti osv? Noen som har erfaringer? Er egentlig svært nervøs for å sende inn min elskede Desire, vet ærlig talt ikke hvor godt jeg kommer til å fungere uten den :p Noen som vet om de er raske med reparasjoner?

 

Jeg kjøpte forøvrig mobilen fra Elprice, hvis det skulle bety noe.

Lenke til kommentar

Edit: Kan jeg ikke si at jeg har merket noe særlig til økt batteritid, og det var jo det som var tanken bak undervoltingen :(

 

Men har du kjørt den overklokket mesteparten av tiden? Da går i så tilfelle vinningen opp i spinningen, og du oppnår en overklokket telefon med uendret batteritid. Prøv en ladesyklus eller to uten overklokking, det burde i teorien gi bedre batteritid.

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått mitt første tekniske problem med min HTC Desire. Det virker som om telefonhøyttalerne er ødelagt. Når jeg ringer andre så hører jeg hverken pip eller stemme, men de andre høres visstnok meg. I tillegg fungerer det ikke å spille musikk med høyttalerne. Det rare er at det fortsatt kommer ringetone og meldingslyd (varsling)

 

Det jeg egentlig lurer på: Hvordan er HTC med reparasjoner og garanti osv? Noen som har erfaringer? Er egentlig svært nervøs for å sende inn min elskede Desire, vet ærlig talt ikke hvor godt jeg kommer til å fungere uten den :p Noen som vet om de er raske med reparasjoner?

 

Jeg kjøpte forøvrig mobilen fra Elprice, hvis det skulle bety noe.

Jeg kjøpte og telefonen av Elprice på nett. Klarte å ødelegge skjermen (ved fall), og leverte telefonen inn i Elprice sin fysiske butikk. Var helt ærlig på hendelsesforløpet, og regnet med at dette kom til å koste meg en god tusing. En drøy uke etter fikk jeg telefonen i retur med ny skjerm, og alt ble dekket av garanti. Bare gode erfaringer med andre ord.

 

Ditt tilfelle høres ut som en klokkeklar garantisak, så du har neppe noe å bekymre deg over :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Kan jeg ikke si at jeg har merket noe særlig til økt batteritid, og det var jo det som var tanken bak undervoltingen :(

 

Men har du kjørt den overklokket mesteparten av tiden? Da går i så tilfelle vinningen opp i spinningen, og du oppnår en overklokket telefon med uendret batteritid. Prøv en ladesyklus eller to uten overklokking, det burde i teorien gi bedre batteritid.

 

Nei, overklokking er kun noe jeg har testet for å se om det går. Kjører den på vanlig hastighet. Eneste fordelen jeg fant med overklokking var høyere resultat i benchmarks, og det kunne egentlig ikke bry meg mindre. Ellers er den rask nok på 1GHz synes jeg. :)

 

Har ikke tatt noen skikkelig test på om den varer lengre enn før, men forskjellen er ikke gigantisk ihvertfall. Må fortsatt lade den hver natt med mitt bruk.

Lenke til kommentar

Hvis den er helt ny er vel ikke det så uvanlig. Jeg hadde også håpløs bateritid de to første ukene, før batteriet "stabiliserte" seg.

 

Ellers kan du sjekke synkroniseringssintillingene og deaktivere det du ikke bruker, samt øke intervallene. Datatrafikk bruker en del strøm.

Det kan også hende du har en app som har hengt seg opp i bakgrunnen, men da skal det hjelpe å starte telefonen på nytt. Taskkillers bør du holde deg unna ihvertfall.

Lenke til kommentar

J

Da har jeg også fått mitt første tekniske problem med min HTC Desire. Det virker som om telefonhøyttalerne er ødelagt. Når jeg ringer andre så hører jeg hverken pip eller stemme, men de andre høres visstnok meg. I tillegg fungerer det ikke å spille musikk med høyttalerne. Det rare er at det fortsatt kommer ringetone og meldingslyd (varsling)

 

Det jeg egentlig lurer på: Hvordan er HTC med reparasjoner og garanti osv? Noen som har erfaringer? Er egentlig svært nervøs for å sende inn min elskede Desire, vet ærlig talt ikke hvor godt jeg kommer til å fungere uten den :p Noen som vet om de er raske med reparasjoner?

 

Jeg kjøpte forøvrig mobilen fra Elprice, hvis det skulle bety noe.

 

Har veldig gode erfaringer med HTCs service. Du kan lese om dem i tråden her hvis du søker etter ordet "kameralinse". For meg er dette et viktig kjøpsargument neste gang jeg handler telefon.

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått mitt første tekniske problem med min HTC Desire. Det virker som om telefonhøyttalerne er ødelagt. Når jeg ringer andre så hører jeg hverken pip eller stemme, men de andre høres visstnok meg. I tillegg fungerer det ikke å spille musikk med høyttalerne. Det rare er at det fortsatt kommer ringetone og meldingslyd (varsling)

 

Det jeg egentlig lurer på: Hvordan er HTC med reparasjoner og garanti osv? Noen som har erfaringer? Er egentlig svært nervøs for å sende inn min elskede Desire, vet ærlig talt ikke hvor godt jeg kommer til å fungere uten den :p Noen som vet om de er raske med reparasjoner?

 

Død earspeaker er helt klart en garantisak. Vi er akkurat som alle andre på garanti: reparerer feil og/eller mangler som ikke er din egen feil. Slag/klem/fall/væske dekkes f.eks. ikke av garantien.

 

Servicetiden hos oss er ca. 3-4 dager i snitt, og Desire er fine telefoner som går kjapt unna.

 

Husk backup! Sync kontakter osv. f.eks. til Google, og lagre alt viktig til minnekort/PC.

Lenke til kommentar

Håper noen kan hjelpe meg..

 

Når jeg prøver å ta bilde så får jeg opp at "Kan ikke lagre filen på SD kortet på grunn utilstrekkelige filtilatelser" , når jeg går inn får å se om jeg har bildene mine så finner den ingenting å når jeg går inn via usb så er mappen tom? Hva skjer?

 

EDIT: Løste det ved å legge inn et bilde fra da jeg overførte tilbake i DCIM mappen, da ville den ta bilde igjen..

Endret av Grizzler
Lenke til kommentar

Takk for svar fra alle sammen! Må imidlertid påpeke at jeg aldri fryktet at det ikke skulle gå inn under garantien, men at jeg ville være nødt til å vente veldig lenge på å få telefonen tilbake fra reparasjon. Dere aner ikke hvor avhengig jeg har blitt av den ... :love:

 

 

Død earspeaker er helt klart en garantisak. Vi er akkurat som alle andre på garanti: reparerer feil og/eller mangler som ikke er din egen feil. Slag/klem/fall/væske dekkes f.eks. ikke av garantien.

 

Servicetiden hos oss er ca. 3-4 dager i snitt, og Desire er fine telefoner som går kjapt unna.

 

Husk backup! Sync kontakter osv. f.eks. til Google, og lagre alt viktig til minnekort/PC.

 

Jobber du for HTC? Eller Elprice? 3-4 dager var jo svært kort ventetid, men får jeg en reservetelefon jeg kan bruke mens jeg venter? Venter på noen viktige telefonsamtaler ser du, som jeg nødigst vil gå glipp av.

Lenke til kommentar

Jobber du for HTC? Eller Elprice? 3-4 dager var jo svært kort ventetid, men får jeg en reservetelefon jeg kan bruke mens jeg venter? Venter på noen viktige telefonsamtaler ser du, som jeg nødigst vil gå glipp av.

Nja: jeg jobber ikke direkte for hverken HTC eller Elprice.

 

Jeg er rimelig sikker på at du har rett på en lånetelefon mens du venter på reparasjon, men det kan du jo spørre om og bare vente med å sende inn til etter samtalen hvis du ikke får det?

 

I dag oppdaget jeg noe merkelig, deg var blitt en svart gjekk midt i skjermen under glasset. Virket som en skade på LCD panelet. Gikk heldigvis bort etter noen timer. Visste ikke at desire reparerer seg selv?

Kaldt ute? Hvis du har LCD-display kan det være at displayet frøs, og brukte litt tid på å tine opp igjen.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kategorisere bildene mine inne på galleri, sånn at jeg kan ha wallpapers i én mappe, ikoner i en annen mappe osv. Har lagt inn bildefiler i DCIM-mappa og nå er det litt kaos der.

 

Har prøvd å opprette mapper i DCIM-mappa, men det hjalp ikke så mye. What to do?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kategorisere bildene mine inne på galleri, sånn at jeg kan ha wallpapers i én mappe, ikoner i en annen mappe osv. Har lagt inn bildefiler i DCIM-mappa og nå er det litt kaos der.

 

Har prøvd å opprette mapper i DCIM-mappa, men det hjalp ikke så mye. What to do?

 

Jeg har bare laget mapper rett på minnekortet med forskjellige typer bilder, men tror også det skal fungere å lage en mappe med forskjellige undermapper. De trenger ikke ligge i DCIM-mappen for at galleriet skal finne dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...