Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Fikk telefonen til lansering, og jeg hadde Zagg sin i nøyaktig en uke før jeg rev den av. Har etter dette klart meg fint uten. Har som andre nevner over ikke hatt nøkler og småstein i samme lomme som telefonen, og den er i dag like fin som den dagen jeg pakket telefonen ut fra esken. Nå har den riktignok skjermen blitt byttet pga et lite uhell som involverte fall og knust skjerm, men det var på slutten av sommeren (fikk det på garanti selv om det var meg selv som klønet det til, og jeg var dønn ærlig da jeg leverte den inn). Skjermbeskyttelsen hadde uansett ikke reddet det fallet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert litt dumt spørsmål, men blir noe på telefonen slettet når man rooter telefonen, eller bare når man skal installerer et rom? Tenkte å bruke titanium backup før jeg installerer rom, men da må man jo ha en rootet telefon først. Tilfelle, er det noe annet jeg burde gjøre før jeg setter igang?

Lenke til kommentar

Ting forsvinner først fra telefonen når man foretar en wipe. Så du kan trygt roote (hvertfall med UnrEVOked) uten at noe forsvinner fra telefonen.

Når du installerer ny rom, vil det i mange tilfeller kreve at du wiper telefonen, altså sletter all data på den, før du kan legge inn ny rom. Dette står som oftest spesifisert på siden du finner rom'en.

Titanium backup er da god til å reinstallere alle programmer, med marked-link og, samt system-settings. Anbefaler å ta backup av sms'er og mms'er, jeg bryker My Backup til det. Den har 30 dagers gratis prøvetid, men koster ikke så mye å kjøpe. Vel verd pengene, du får gratis lagringsplass i "skyen" og kan automatisk ta backup til den, eller SD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

noen som har problem med minnekort? det blir plutselig "skrivebeskyttet" og det ser ut til at telefonen får problemer med å lese fra det noen ganger.

mener det er det orginale 4gb Sandisk-kortet som står i.

Winamp og HTC Musicplayer henger sporadisk. Winamp klarer heller ikke å "se" alle sangene i album.

tåler ikke winamp/Desire noen typer MP3 eller? f.eks. Variabel BitRate etc??

MVh

TA

Lenke til kommentar

Skulle roote telefonen nå, har følgt denne, har installert HBOOT drivers og sjekket at det stod Android Bootloader Interface under enhetsbehandling.

Det står forsåvidt ikke det når telefonen er på da, vet ikke om det skal være sånn? Men problemet er i hvert fall at når jeg starter på neste punkt å skal flashe, så vil den ikke det.

Når jeg åpner unrevoked programmet på pcen så står det "Waiting for device. Plug phone in now and enable USB debugging. Make sure HTC sync is not installed"

USB debugging er på, og htc sync er ikke installert på pcen. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Hvis det er "unrEVOked modified USB driver" du tenker på, så er den allerede installert.

Mystisk, mystisk... Bruker du orginal USB ledning som følgte med Desire`en? prøbd å bytte usb port? Husker jeg måtte ta min inn og ut ett par ganger, så plutselig fant windows deviiice`n

Lenke til kommentar

Skulle roote telefonen nå, har følgt denne, har installert HBOOT drivers og sjekket at det stod Android Bootloader Interface under enhetsbehandling.

Det står forsåvidt ikke det når telefonen er på da, vet ikke om det skal være sånn? Men problemet er i hvert fall at når jeg starter på neste punkt å skal flashe, så vil den ikke det.

Når jeg åpner unrevoked programmet på pcen så står det "Waiting for device. Plug phone in now and enable USB debugging. Make sure HTC sync is not installed"

USB debugging er på, og htc sync er ikke installert på pcen. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Husk når du avinstallerer htc sync, så må du la htc driverene ligge igjen

Lenke til kommentar

Hvis det er "unrEVOked modified USB driver" du tenker på, så er den allerede installert.

Mystisk, mystisk... Bruker du orginal USB ledning som følgte med Desire`en? prøbd å bytte usb port? Husker jeg måtte ta min inn og ut ett par ganger, så plutselig fant windows deviiice`n

Prøvde med original og en annen USB ledning, har ikke prøvd annen port.

Husk når du avinstallerer htc sync, så må du la htc driverene ligge igjen

Har aldri hatt htc sync installert på pcen, det kom forresten opp et lite vindu i windows etter jeg installerte HBOOT greiene i går, som sa at htc driver ikke ble installert. Kanskje det er grunnen?

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

Har aldri hatt htc sync installert på pcen, det kom forresten opp et lite vindu i windows etter jeg installerte HBOOT greiene i går, som sa at htc driver ikke ble installert. Kanskje det er grunnen?

Du må faktisk installere HTC Sync, for så å avinstallere det igjen. Dette pga driverne mobilen skal bruke.

Lenke til kommentar

Du må faktisk installere HTC Sync, for så å avinstallere det igjen. Dette pga driverne mobilen skal bruke.

Kan nok stemme det ja, satse på at det funker da :)

Edit: Da funka det fint og telefonen er rootet, takk for hjelpen :)

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...