NgZ Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Kjerringa har skaffa seg en Desire. Men når hun prøver å sende vanlig melding blir de sendt som MMS til e.post adressen til mottakeren, som kanskje blir hentet fra facebook? Hvordan få vekk dette? Velge å sende til telefonnummeret i stedet for epostadressen? Er det flere muligheter får man valg om hvilket "nummer"/adresse man skal sende til. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Anyways, noen som vet hvordan telefonen kan ha mista så mye batteri gjennom natten? Den pleier miste max 10%, oftest 5%... Ingenting batterikrevende sto på. Gps, Wlan, sync osv var av. Tips? Tast inn: *#*#4636#*#* velg batterihistorikk velg "bruk av delvis våking" og Totalt på hele tiden Se om det er et program som er unormalt høyt på listen der, så har du kanskje synderen. Alternativt kan du velge nettverksbruk i stedet for delvis våking, viss du har data på om natten. Viss det skjer igjen, og du fanger telefonen før den er død, velg siden "strømmen ble trukket ut" i stedet for "totalt på ...." Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Anyways, noen som vet hvordan telefonen kan ha mista så mye batteri gjennom natten? Den pleier miste max 10%, oftest 5%... Ingenting batterikrevende sto på. Gps, Wlan, sync osv var av. Tips? Tast inn: *#*#4636#*#* velg batterihistorikk velg "bruk av delvis våking" og Totalt på hele tiden Se om det er et program som er unormalt høyt på listen der, så har du kanskje synderen. Alternativt kan du velge nettverksbruk i stedet for delvis våking, viss du har data på om natten. Viss det skjer igjen, og du fanger telefonen før den er død, velg siden "strømmen ble trukket ut" i stedet for "totalt på ...." Takk for tips, men ingenting var veldig høyt... Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Da har "problembarnet" ikke brukt nok strøm til at det synes på statistikken over strømbruk siden telefonen ble slått på første gang (eller siden siste factory reset / ROM installasjon med wipe) Anbefaler SystemPanel, koster ca 15 kroner, men er et godt program for å overvåke ressursbruk, fikk det anbefalt her inne. Har løst noen problemer for meg:) Edit: Leif Endret 14. januar 2011 av MrMastodon Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kan vouche for SystemPanel, utrolig greit program med mange funksjoner. Det virker som om telefonen har fått mye bedre batteritid? Skulle teste ut hvor lenge den holdt ved vanlig bruk uten å lade, og etter 36 timer hadde jeg 45% igjen! Hadde brukt en del mobilt nett mens jeg surfa på bussen. Hadde faktisk Wi-Fi hotspot oppe en stund også! Lenke til kommentar
laurell Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Har og systempanel, kjekt å ha:) Må si det jeg var overrasket over batteribruken jeg også, sjekket systempanel, da viste det seg at sist jeg ladet mobilen var midt på dagen på mandag, nå har vi kommet til fredag(4 døgn akkurat), og batteriet mitt viser 10% igjen. Det er ny rekord for min del. Prøver også å være flink med å spare batteri; korte samtaler, være rask om jeg er på nett, bare GSM, mørk skjerm, minimalt med spilling osv. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Har JuiceDefender konfigurert til å ha data (og ringelyd) av om natten, ellers kjører jeg push-synk av gmail, FB og twitter med ganske hyppig oppdatering, og bruker nett med jevne mellomrom hele dagen. Toggle 2G sørger for at jeg telefonen slår seg over til GSM 2 min. etter skjermen slukkes (aktiverer 3G fra en notification). På den måten får jeg brukt telefonen til det den er ment for, en multimedietelefon med internetttilkobling, og batteriet varer uten problem 24 timer eller mer. Så jeg lader ca en gang om dagen, og det er ikke gale med aktivt bruk.* Jeg husker ikke å slå av 3g, så det er kjekt at det er en app som gjør det for meg. Så vidt jeg vet er Toggle 2G den eneste app'en som gjør det automatisk, alle andre 2/3G toggle-apps jeg har sett er bare en snarvei til menyen. *tar forbehold om massiv Angry Birds-spilling, det forkorter batteritiden drastisk... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hva er greia med Angry Birds, egentlig? Finnes jo en million lignende, og ofte bedre, slike flashspill på nettet. Greit at det er på håndholdt, men litt hypet spør du meg. Uansett, venter på min Desire nå. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hva er greia med Angry Birds, egentlig? Finnes jo en million lignende, og ofte bedre, slike flashspill på nettet. Greit at det er på håndholdt, men litt hypet spør du meg. Uansett, venter på min Desire nå. Tror det ligger i at det er protabelt, du kan spille over alt. Kan også anbefale Mega Jump Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kan vouche for SystemPanel, utrolig greit program med mange funksjoner. Det virker som om telefonen har fått mye bedre batteritid? Skulle teste ut hvor lenge den holdt ved vanlig bruk uten å lade, og etter 36 timer hadde jeg 45% igjen! Hadde brukt en del mobilt nett mens jeg surfa på bussen. Hadde faktisk Wi-Fi hotspot oppe en stund også! Noen tanker om hva som gjør dwtte? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Angry Birds har klart det snake gjorde på de gamle Nokia'ene. De har laget et spill som er veldig enkelt å lære, men akkurat vanskelig nok til at det er interessant over tid. Enkelt og fengende. Sånn sett kan det også sammenlignes med Texas Hold'em ;-P 2 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kan vouche for SystemPanel, utrolig greit program med mange funksjoner. Det virker som om telefonen har fått mye bedre batteritid? Skulle teste ut hvor lenge den holdt ved vanlig bruk uten å lade, og etter 36 timer hadde jeg 45% igjen! Hadde brukt en del mobilt nett mens jeg surfa på bussen. Hadde faktisk Wi-Fi hotspot oppe en stund også! Noen tanker om hva som gjør dwtte? Tror ikke det er systempanel som gjør det, men at HTC er flinke med å lage updates som krever mindre strøm. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Kjerringa har skaffa seg en Desire. Men når hun prøver å sende vanlig melding blir de sendt som MMS til e.post adressen til mottakeren, som kanskje blir hentet fra facebook? Hvordan få vekk dette? Velge å sende til telefonnummeret i stedet for epostadressen? Er det flere muligheter får man valg om hvilket "nummer"/adresse man skal sende til. Det valget kom ikke opp, var bare e-post adresen som dukka opp. Men fikset det ved å gå først til kontakter og så velge å sende mld derifra. Da vi gikk tilbake til snarveien "meldinger" dukka også valgmulighetene til å velge mellom e-post/sms plutselig Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg har er case med min telefon. Mulig alt er som det skal være, men jeg lurer likevel. Da jeg hadde HTC Hero, så måtte jeg alltid skru på mobilt nettverk for å kunne surfe på nettet og sjekke Facebook. Hvis jeg ikke skrudde på det mobile nettverket fikk jeg feilmelding. Men på HTC Desire oppdaget jeg idag og jeg kan gjøre alt det der uten at det mobile nettverket er koblet til. Vil det koste mye penger i lengden? Noen som vet hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Det er ikke mulig å surfe uten at enten wifi eller mobilt nett er koblet til. Dobbeltsjekk innstillingene dine? Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Det er ikke mulig å surfe uten at enten wifi eller mobilt nett er koblet til. Dobbeltsjekk innstillingene dine? Etter en nærmer sjekk ser det ut til at det er bare er Facebook som funker. Men synes det er rart nok i seg selv. "Aktiver alltid-aktive mobildata" Hvilken funksjon har den innstillingen? Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hvilke er de mest populære ROM'ene? Har prøvd cyanogenmod nå, og ble ganske skuffet. Var mye knoting for å få marked innstallert + at WiFi ikke funket. Er det noen andre gode alternativer der ute? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hvilke er de mest populære ROM'ene? Har prøvd cyanogenmod nå, og ble ganske skuffet. Var mye knoting for å få marked innstallert + at WiFi ikke funket. Er det noen andre gode alternativer der ute? Sjekk xda eller se mine anbefalinger av ROM jeg har prøvd... Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Bruker selv Leedroid 2.3d og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg bruker Oxygen og er bra fornlyd. Lyden er for høy i samtaler, og innimellom fungerer ikke automatisk lysstyrke etter å låse opp telefonen når den har "sovet". For høy lyd synes å vær en gjenganger i AOSP-ROMs, flere som har lagt merke til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå