J. Verlander Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Tip of the day: App 2 SD Sikkert ikke et ukjent program for de fleste her, men det har nå blitt oppdatert med en kjekk funksjon. Det kan nå slette cache på telefonen. Slettet selv en del MB med cache som jeg ikke visste at lå der. Ser grunn til å komme med et lite varsko her. Å slette cachen er nesten alltid unødvendig og potensielt skadelig for programmene du bruker - skadelig fordi du risikerer å slette brukerinformasjon som du har slitt for å legge inn -eksempelvis antall drepte griser i Angry Birds (- om dette faktisk vil skje hvis du sletter cachen til programmet, kommer an på hvordan det er laget). Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov. Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov. Ser poenget ditt, men Angry Birds overlevde Vet ikke hvor "dypt" i cache den sletter, men jeg hadde en full wipe av telefonen for under en mnd siden. Siden da hadde det samlet seg opp ca 6 mb med cache. Over tid blir det mye plass på telefonen som fra før har begrenset internminne. Jeg ser ihvertfall ingen problemer etter at jeg gjorde dette og kommer nok til å fortsette med det. At andre er skeptiske skjønner jeg, så da får hver enkelt gjøre sitt valg ut i fra dette. cache 2 sd gogo! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Som å kille apps som kødder seg. Man SKAL ikke gjøre det, men det finnes eksempler på at det er nødvendig. ?Que? Selvfølgelig skal man knerte dem som henger seg opp - vanligvis kommer det jo opp et vindu fra Android selv som foreslår dette. Det som er galt, er å kverke programmer som fungerer uten feil. Tingen er jo at det finnes apps som ikke henger seg opp, men som kjører i bakgrunnen og trekker strøm helt uten grunn. Footmob gjorde dette, fikset nå, uten at det var kamper og den trakk noe hinsides med strøm. Android foreslo selvsagt aldri å knerte den, da den oppførte seg "helt normalt" pr. def. Er selvsagt enig i at man skal ikke kille en app bare fordi den ligger i minnet. Men her inne og blandt ekspertisen er jo appkiller en fysak man aldri trenger fordi android ikke fungerer slik den åpenbart gjør... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Om man får "mere" internminne er det dalvik cache data og ikke Android cache som er egen partisjon som cleanes. dalvik cache ligger på user data partisjonen. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Når noen ringer meg så forsvinner mobiltnetteverket inntil samtalen er over, det blir problematisk når jeg bruker telefonen som USB Modem. Går det an å fikse på det? Eller er det slik at det ikke går an å ha begge samtidig? Så lenge du er på 3g skal mobilnettverktet fortsatt fungere selv om du er i samtale. Gprs og edge støtter ikke dette. 1 Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hmm.. da fungerer ikke det som det skal. Jeg er tilknyttet "H" som er HDCPA hvis jeg ikke tar feil, å det er jo 3G. Men med engang noen ringer og spesielt jeg tar den så forsvinner den. Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Forresten, hvilken app brukte du til å ta screenshot med? Jeg bruker Shootme(krever root) som tar screenshot når man rister telefonen. Ser litt komisk ut under bruk, vil jeg anta! Laster opp bildet til picasa med "Gallery" app'en og linker direkte til bildet. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Argh! Får ikke til å installere 2.29-patchen fra HTC. Får en feil som sier "E:failed to verify whole-file signature" Telefonen er rootet, men jeg kjører vanlig HTC Sense Android. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Offisielle oppdateringer fra HTC og root passer som fot i hanske. Blir bare trøbbel av det. Unroot, eller legg inn annen rom dersom du er sugen på å oppgradere. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Finnes det noen mulighet for at man får opp en bekreftelse på at man vil ringe til en person som står i kontaktlisten? Syntes det er altfor lett å ringe til folk når jeg egentlig vil bla i kontaktlisten min. Skjønner dere hva jeg mener? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Offisielle oppdateringer fra HTC og root passer som fot i hanske. Blir bare trøbbel av det. Unroot, eller legg inn annen rom dersom du er sugen på å oppgradere. Ja. Det var det som ante meg. Jeg er uansett ofte plaget med at minnet holder på å gå fullt, selv med et minimalt med apps lagt inn. Så jeg tror en ny rom som har bedre app 2 sd / cache 2 sd (osv) er veien å gå for min del. Noen som har noen custom rom å anbefale (og en relativt grei beskrivelse av hvordan)? LeeDrOiD? OpenDesire? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Offisielle oppdateringer fra HTC og root passer som fot i hanske. Blir bare trøbbel av det. Unroot, eller legg inn annen rom dersom du er sugen på å oppgradere. Ja. Det var det som ante meg. Jeg er uansett ofte plaget med at minnet holder på å gå fullt, selv med et minimalt med apps lagt inn. Så jeg tror en ny rom som har bedre app 2 sd / cache 2 sd (osv) er veien å gå for min del. Noen som har noen custom rom å anbefale (og en relativt grei beskrivelse av hvordan)? LeeDrOiD? OpenDesire? Oxygen, enten gingerbread eller froyo. Også legger du inn Alpharev sin S-OFF, også bytter du til partisjons tabellen fra AlphaRev som de har laget for Oxygen, da får du ca. 330mb med internminne. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Eh! så telefonen blir ikkje unroota etter at du har fabrikk nullstilt den altså... Lenke til kommentar
veron Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Finnes det noen mulighet for at man får opp en bekreftelse på at man vil ringe til en person som står i kontaktlisten? Syntes det er altfor lett å ringe til folk når jeg egentlig vil bla i kontaktlisten min. Skjønner dere hva jeg mener? Jeg bruker Call Confirm Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Eh! så telefonen blir ikkje unroota etter at du har fabrikk nullstilt den altså... Nope. Factory reset installerer jo bare en rom som HTC har laget med alt av innstillinger etc. Du vil jo fremdeles ha lagt inn admin tilganger på mobilen... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Eh! så telefonen blir ikkje unroota etter at du har fabrikk nullstilt den altså... Nope. Factory reset installerer jo bare en rom som HTC har laget med alt av innstillinger etc. Du vil jo fremdeles ha lagt inn admin tilganger på mobilen... Men kva må eg gjere for å få installert den siste oppdateringen da? OTA oppdatering! Det kjem sånn signature failed thing. Brukte unrevoked... eller har dere link til ein anna rom som er bra? Endret 3. januar 2011 av rvenes Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Unroote. Massevis av oppskrifter for det rundt om. Er jo bare å roote tilbake igjen etterpå hvis oppdateringen er blodviktig... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Sprett jo opp ein melding heile tida at den er kommet ny update... Men no trur eg at eg har satt på påhengsmotor og dratt til sjøs... (ikkje rodd me andre ord) Cyanogen mod... står det på blinker på telefonen min. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Finnes det noen mulighet for at man får opp en bekreftelse på at man vil ringe til en person som står i kontaktlisten? Syntes det er altfor lett å ringe til folk når jeg egentlig vil bla i kontaktlisten min. Skjønner dere hva jeg mener? Jeg bruker Call Confirm Genial! Takk! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det problemet har jeg også. Har ofte ringt folk mens jeg browser lista og lagt på igjen med en gang jeg så det. Så ringer de tilbake og maser. Call Confirm høres snasen ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå