Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Tip of the day: App 2 SD

 

Sikkert ikke et ukjent program for de fleste her, men det har nå blitt oppdatert med en kjekk funksjon. Det kan nå slette cache på telefonen. Slettet selv en del MB med cache som jeg ikke visste at lå der.

 

 

Ser grunn til å komme med et lite varsko her. Å slette cachen er nesten alltid unødvendig og potensielt skadelig for programmene du bruker - skadelig fordi du risikerer å slette brukerinformasjon som du har slitt for å legge inn -eksempelvis antall drepte griser i Angry Birds (- om dette faktisk vil skje hvis du sletter cachen til programmet, kommer an på hvordan det er laget).

 

Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov. Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type/produsent er det som anbefales av beskyttelses film til telefonen? Begynner å bli litt lei av at skjermen blir så fort full av fingremerker, så hadde kanskje håpet at noen av disse beskyttelses filmene var litt mindre mottakelig mot fingremerker enn selve skjermen?

 

Edit: Zagg Invisible Shield? Dette lover hvertfall god:

Helps reduce the appearance of fingerprint smudges and smears
Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Eg har en slik en på min skjerm, den er sabla solid ihvertfall. Eg slang denne på relativt kjappt etter kjøp, men eg kan vel egentlig ikkje si så mye konkret om den er mere mottakelig for fingermerker.

 

Så du sier at med beskyttelses filmen på så ble det fortsatt mye fingremerker på skjermen?

Lenke til kommentar

Hadde en Invisible Shield på telefonen min i to måneder, funker som bare det, beskytter skjermen veldig godt! Men den gjør at skjermen ikke blir like klar og crisp som uten. Jeg tok den til slutt av og bestemte meg for å behandle telefonen min pent, og heller nyte skjermen, for hvorfor kjøpte jeg ellers en tlf med amoled-skjerm?

Lenke til kommentar

Tip of the day: App 2 SD

 

Sikkert ikke et ukjent program for de fleste her, men det har nå blitt oppdatert med en kjekk funksjon. Det kan nå slette cache på telefonen. Slettet selv en del MB med cache som jeg ikke visste at lå der.

 

 

Ser grunn til å komme med et lite varsko her. Å slette cachen er nesten alltid unødvendig og potensielt skadelig for programmene du bruker - skadelig fordi du risikerer å slette brukerinformasjon som du har slitt for å legge inn -eksempelvis antall drepte griser i Angry Birds (- om dette faktisk vil skje hvis du sletter cachen til programmet, kommer an på hvordan det er laget).

 

Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov. Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov.

Ser poenget ditt, men Angry Birds overlevde ;) Vet ikke hvor "dypt" i cache den sletter, men jeg hadde en full wipe av telefonen for under en mnd siden. Siden da hadde det samlet seg opp ca 6 mb med cache. Over tid blir det mye plass på telefonen som fra før har begrenset internminne.

 

Jeg ser ihvertfall ingen problemer etter at jeg gjorde dette og kommer nok til å fortsette med det. At andre er skeptiske skjønner jeg, så da får hver enkelt gjøre sitt valg ut i fra dette.

Lenke til kommentar
Hmm skjønner, får prøve det ut. Skulle gjerne sett at skjermen var mindre mottakelig av fingremerker som sagt.

Jeg har den i bukselomma med skjermen inn. Lommeforet er et mykt stoff som naturlig polerer skjermen når jeg går. Hvis du har den i jakkelomma eller et fast etui så kan det hende du ikke får denne poleringseffekten. Prøv heller et mykt etui eller bukselumma.

Lenke til kommentar

Tip of the day: App 2 SD

 

Sikkert ikke et ukjent program for de fleste her, men det har nå blitt oppdatert med en kjekk funksjon. Det kan nå slette cache på telefonen. Slettet selv en del MB med cache som jeg ikke visste at lå der.

 

 

Ser grunn til å komme med et lite varsko her. Å slette cachen er nesten alltid unødvendig og potensielt skadelig for programmene du bruker - skadelig fordi du risikerer å slette brukerinformasjon som du har slitt for å legge inn -eksempelvis antall drepte griser i Angry Birds (- om dette faktisk vil skje hvis du sletter cachen til programmet, kommer an på hvordan det er laget).

 

Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov. Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov.

Ser poenget ditt, men Angry Birds overlevde ;) Vet ikke hvor "dypt" i cache den sletter, men jeg hadde en full wipe av telefonen for under en mnd siden. Siden da hadde det samlet seg opp ca 6 mb med cache. Over tid blir det mye plass på telefonen som fra før har begrenset internminne.

 

Jeg ser ihvertfall ingen problemer etter at jeg gjorde dette og kommer nok til å fortsette med det. At andre er skeptiske skjønner jeg, så da får hver enkelt gjøre sitt valg ut i fra dette.

 

Helt bortkastet.

Å slette androids cache har ingenting å si for internminnet.

Cache har en egen partisjon i android . på HTC Desire er denne 40MB og brukes kun til dette.

Se forøvrig

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1204784&view=findpost&p=16277359

Lenke til kommentar

 

Tip of the day: App 2 SD

 

Sikkert ikke et ukjent program for de fleste her, men det har nå blitt oppdatert med en kjekk funksjon. Det kan nå slette cache på telefonen. Slettet selv en del MB med cache som jeg ikke visste at lå der.

 

 

Ser grunn til å komme med et lite varsko her. Å slette cachen er nesten alltid unødvendig og potensielt skadelig for programmene du bruker - skadelig fordi du risikerer å slette brukerinformasjon som du har slitt for å legge inn -eksempelvis antall drepte griser i Angry Birds (- om dette faktisk vil skje hvis du sletter cachen til programmet, kommer an på hvordan det er laget).

 

Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov. Det er nesten alltid best å la Android ordne opp i dette selv - cachen er til for å brukes, og plass frigjøres etter behov.

Ser poenget ditt, men Angry Birds overlevde ;) Vet ikke hvor "dypt" i cache den sletter, men jeg hadde en full wipe av telefonen for under en mnd siden. Siden da hadde det samlet seg opp ca 6 mb med cache. Over tid blir det mye plass på telefonen som fra før har begrenset internminne.

 

Jeg ser ihvertfall ingen problemer etter at jeg gjorde dette og kommer nok til å fortsette med det. At andre er skeptiske skjønner jeg, så da får hver enkelt gjøre sitt valg ut i fra dette.

 

Helt bortkastet.

Å slette androids cache har ingenting å si for internminnet.

Cache har en egen partisjon i android . på HTC Desire er denne 40MB og brukes kun til dette.

Se forøvrig

http://www.diskusjon...post&p=16277359

 

 

Jeg sjekket internminnet mitt før og etter jeg prøvde å slette cache, og det hjalp det.

Lenke til kommentar

Er vel ett par dager siden jeg slettet, og nå var det 2,49 MB som kunne slettes igjen. Så konklusjonen er vel litt uklar på om dette har noen hensikt. Det som er sikkert, er at det tas direkte av internminnet.

 

Før jeg tok en full wipe av telefonen min, slet jeg veldig med internminne. Nå med stort sett samme apps installert, opplever jeg mye bedre plass. Om dette var cache eller annen "gammel dritt" på telefonen som hadde skylden, tør jeg ikke å si sikkert... I mitt tilfelle opplever jeg ihvertfall ingen negative konsekvenser av cache som slettes.

Lenke til kommentar

Eg begynner å kjenne litt på at eg er lei av "android ordner opp, du SKAL ikke gjøre noe sjøl" argumentene rundt om.

 

Vel, det kommer stadige eksempler på at android ikke gjør dette. Det er dessverre ikke ufeilbart, og app-utviklerne har virkelig muligheter til å klure ting til.

 

Som å kille apps som kødder seg. Man SKAL ikke gjøre det, men det finnes eksempler på at det er nødvendig. En tidligere versjon av footmob var helt grusom på batteriet hvis den ikke ble killed. Er fikset nå.

 

Android ordnet det ikke selv.

 

Har trua på cache problemet, da det hender eg opplever at uten noen apps er installert så blir det plutselig liten plass på mobilen om man er i grenseland. Men eg har såpass lite innpå at eg ligger stort sett ikke nær denne grensa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som å kille apps som kødder seg. Man SKAL ikke gjøre det, men det finnes eksempler på at det er nødvendig.

 

?Que? Selvfølgelig skal man knerte dem som henger seg opp - vanligvis kommer det jo opp et vindu fra Android selv som foreslår dette. Det som er galt, er å kverke programmer som fungerer uten feil.

 

Lærdommen man kan trekke av learntoflys erfaring - og som jeg har nevnt tidligere: Til tross for at jeg holder på at den grønne roboten bør få styre mest mulig selv, er den beste måten å holde telefonen i orden på, å foreta en factory reset annenhver måned - i alle fall hvis man stadig installerer nye programmer. Backupmulighetene er så gode at dette er fort gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...