Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byttet i går fra Leedroid ROM til AuraxTSense v8.2 ROM, må si det er en stor forskjell!

Alt går mye smoothere og theme til Aurax er mye penere.

Anbefaler nye ADWlauncher EX, syns den slår Launcher Pro på alle områder!

Kan du si hva forskjellen på de to launcherne er og hvorfor du mener den ene er bedre?

Den føles raskere og har ikke like lett for å henge seg opp som min Launcher pro plus hadde, den har flere instillingsmuligheter, smoothere app drawer og støtte for themes og den har en del kule effekter når man switcher i mellom home screenene.

Lenke til kommentar

Hmm... får man ikke tak i en swype-versjon på norsk? Mener jeg testet den for litt siden.

Det gjorde du nok, men det var ikke en lovlig versjon ;)

Det verserte en versjon med norsk ordbok rundt versjon 1.60. Åpen beta er nå på versjon 2.15, men dessverre uten norsk ordliste.

Lenke til kommentar

Tror det var her på forumet jeg ble linket til den. Er uansett happy med gingerbread-tastaturet.

Antar det er AdamG's Oxygen-ROM du kjører? Jeg har vent meg til HTC IME MOD tastaturet, så jeg synes scandinavisk tastatur blir litt for trangt med Ø,Æ og Å. Det som er ER tøft med det gingerbread tastaturer er at man kan bytte mellom norsk og engelsk med å "slide" over mellomrom tasten.

Geir

Lenke til kommentar

Bruk titanium backup før du resetter neste gang. Så kan du ta backup av alle apps + data og gjennopprette det lett etterpå.

Som sagt her på forumet tidligere, så sleit jeg VELDIG med batteritida, så mest sannsynlig var det da en app eller innstilling som lå og drakk batterisuppe. Derfor er det nok greit med en clean reset og starte fra scratch! Ser allerede bedre ut selv om jeg ikke har fått testa skikkelig enda! :)

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god rom?

- Kamera må fungere 100% (lest om de som ikke opptak osv fungerer på, vil at alt skal fungere)

Har testet cyanogenmod, likte den helt til jeg så den utrolig dårlige dialeren...

Bedre batteritid og større internminne hadde og vært supert :)

Lenke til kommentar

- Kamera må fungere 100% (lest om de som ikke opptak osv fungerer på, vil at alt skal fungere)

Har testet cyanogenmod, likte den helt til jeg så den utrolig dårlige dialeren...

Du kan jo legge inn S-OFF, sjekk på XDA for mer internminne.

ROM'ene med Sense HD funker ikke 720p video og på gingerbread ROMs fungerer ikke filming i det hele tatt. Så jeg ville ventet litt og kjørt 2.2 ROM ;)

Lenke til kommentar

Tja, bedre batteritid og større internminne må gå på bekostning av noe! F.eks eye-candy og utvidet funksjonalitet.

Har kjørt Oxygen RC2 noen dager nå. Her er batteriloggen for de to siste døgnene:

snap20101229_131551.png

Legg merke til den nesten flate linjen til høyre i bildet. Det er mens jeg sov fra kl01-10(hey, jeg har ferie). Telefonen mistet kun 5% av batteriet i løpet av natten.

HVIS du vil ha alt til å virke på en Gingerbread ROM, må du vente til Nexus One får offisiell oppdatering. De som koker ROM mangler drivere. Men vil du ha "eye-candy" kan du fortsette å lete.

Når der gjelder dialer, finnes det noen på markedet, men ingen gratis som kan måle seg med HTC Sense. Jeg bruker dialer-one slik at jeg kan få t9 dial og mulighet til å sende kontakt med bluetooth.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål... pakket opp min nye HTC desire HD (yay) i går, men har kommet borti en litt kjinking greie: Den gamle mobilen min var for gammel for å overføre kontakter fra Bluetooth, så jeg tenkte at å legge over alle facbook-kontaktene mine var en konge greie. Men desverre er ikke verden så perfekt at alle facebook-kontaktene mine har lagt inn sitt nummer der. Problemet er: jeg kan ikke legge til et nummer på kontakten! Synes dette er veldig irriterende. Det er mulig å lage en ny kontakt enten som google eller telefonkontakt, for deretter å binde kontaktene sammen... Men jeg synes det er litt ork... Finnes det en lettere måte??

Lenke til kommentar

Fikk en system update i gårkveld som jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med tanke på at jeg har rootet telefonen.

Fikk opp en varselstrekant da jeg prøvde å oppdatere normalt,tenkte ikke på problemstillingen at jeg hadde rootet telefonen.

Hvordan går man fram?

Og bør man kjøre oppdateringer når man har rootet? Mister man root? :shrugh:

Lenke til kommentar

Hvor mye mener dere det er fornuftig å ta for en pent brukt HTC Desire, den er rootet. Skjermbeskyttelsen som ble lagt på ved kjøp er fortsatt i prima stand (invisible shield ftw) :p Det er brodern som er ute etter en ny mobil egnet for spotify bruk og slikt, og ettersom min Desire har lagt ubrukt etter eg fikk ny telefon er det like greit å bli kvitt den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...