Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd bedring av batteritid ved ROM-bytting (dvs. til Android 2.3)? Lurer på om en del av disse HTC-programmene som kjører i bakgrunn er både unødvendige og batterislukende.

Hvordan skriver man forresten til ROM? :p

Har merket bedre batterilevetid ved bytting av radio, men ikke ROM. Nå har ikke jeg kjørt gingerbread mer enn en time da, så kan ikke uttale meg og batteriet der.

Tenker du på hvordan man flasher en ny ROM? Du må roote (sjekk ut unrevoved), så holder du inne power-knappen og volum ned og går inn i en meny som kalles recovery. Her kan du bl.a flashe ny ROM og radio.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe nye mob, men klarer ikke å bestemme meg. Valget er mellom HTC Desire eller Samsung Galaxy S, valget er utrolig vanskelig. For begge mobilene er begge kanon, men trenger da litt hjelp. Jeg har fra før HTC Touch Pro, og vet at HTC har kvalitet lang vei, samme med Samsung. Så om noen vil hjelpe litt så hadde det vært helt konge, batteriret på Touch Pro synger på siste vers, og har lyst til å bytte ut moben så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd bedring av batteritid ved ROM-bytting (dvs. til Android 2.3)? Lurer på om en del av disse HTC-programmene som kjører i bakgrunn er både unødvendige og batterislukende.

Hvordan skriver man forresten til ROM? :p

Har merket bedre batterilevetid ved bytting av radio, men ikke ROM. Nå har ikke jeg kjørt gingerbread mer enn en time da, så kan ikke uttale meg og batteriet der.

Tenker du på hvordan man flasher en ny ROM? Du må roote (sjekk ut unrevoved), så holder du inne power-knappen og volum ned og går inn i en meny som kalles recovery. Her kan du bl.a flashe ny ROM og radio.

Tenkte mer at det er lit merkelig at det heter ROM (read only) når man kan skrive over. :wee:

Men takk for svar!

Lenke til kommentar

Skal kjøpe nye mob, men klarer ikke å bestemme meg. Valget er mellom HTC Desire eller Samsung Galaxy S, valget er utrolig vanskelig. For begge mobilene er begge kanon, men trenger da litt hjelp. Jeg har fra før HTC Touch Pro, og vet at HTC har kvalitet lang vei, samme med Samsung. Så om noen vil hjelpe litt så hadde det vært helt konge, batteriret på Touch Pro synger på siste vers, og har lyst til å bytte ut moben så fort som mulig.

Nja...

Personlig vil jeg anbefale HTC Desire fremfor Samsung Galaxy S, så sant du ikke er spesifikt ute etter AMOLED-display, bedre mediespiller eller ørlite bedre kamera. Det er de eneste to argumentene for Samsung Galaxy S jeg personlig kommer på sånn i farten. HTC Sense UI m/tilhørende apps og widgets er, etter min personlige mening, både penere og mer funksjonelle enn Samsung sitt. HTC-telefoner føles også, igjen etter min personlige mening, mer profesjonelle og solid gjennomførte.

Bortsett fra det, er de to telefonene ganske likt stilte.

Lenke til kommentar

Har lite erfaring med Samsung galaxy, men såvidt jeg har skjønt er det en like fet telefon som Desire, og etter HTC ble tvunget til å bruke SLCD har Samsung en bedre litt skjerm.

Samsungen har i motsetning til Desire en plastfølelse, og selv om innmaten er super, føles telefonen som den Alcatel One Touch-telefonen Rimi solgte på 90'tallet.

Viss skjerm er viktig for deg, velg Samsung, viss byggekvalitet og design er viktig for det, velg HTC. Innmaten er ganske den samme.

Har du planer om å roote telefonen og leke med forskjellige ROM's, så vet jeg ikke hvordan det er på Samsung, men på Desire er det rimelig enkelt, og lett å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Skrev jeg ville ha MED stemmenavigering. Greit om folk sier om det finnes noe gratis.. og ikke "du kan heller stikke på elkjøp og kjøpe" eller "bruk kartet uten stemme"

Ndrive som andre har nevnt er ikke så dyrt om du trenger kart kun for Skandinavia. Kjøper du via telefonen koster Skandinavia kartene €10 og hele Europa €20, altså 80 og 160 kroner.

Jeg bruker selv Ndrive på min Desire og den har gratis fotoboks varsler etc etc, og alt en fullverdig GPS til bilen skal ha.

80 kroner har du trolig råd til, så får du et skikkelig navigasjons program med oppdaterte kart fra mars 2010. :thumbup:

Jeg kjørte nylig 80 mil (t/r) med NDrive, og det er endel ulemper med programmet:

- Stadige varslinger om å holde til venstre, pga tilfeldige ørsmå sideveier som tydeligvis tolkes som avkjørsler

- Next/Prev-knappene til bluetooth-handsfree fungerer ikke når NDrive er i forgrunnen

- Varslet bare ca. halvparten av fotoboksene

- Ekkelt custom tastatur, de burde heller bruke Android sine

- Brukergrensesnittet følger heller ikke Android-standard

- Stemmen går på samme "kanal" som musikk, og endrer volumet til begge hver gang den skal si noe. Hadde vært mye bedre om den fungerte slik som Google Maps, der man har et eget volum, og musikken blir dempet om jeg husker rett

- Knotete oppsett av ruter

Ellers bra ;)

Lenke til kommentar

Det poppet opp en melding om at det er en systemoppdatering tilgjengelig: system upgrade 2.29.405. Men når jeg prøver å oppdatere så står det signature verification failed. TLf er rootet, hvordan kan jeg da oppdatere? Har prøvd å google litt, men er ikke særlig flink =P

Lenke til kommentar

Det poppet opp en melding om at det er en systemoppdatering tilgjengelig: system upgrade 2.29.405. Men når jeg prøver å oppdatere så står det signature verification failed. TLf er rootet, hvordan kan jeg da oppdatere? Har prøvd å google litt, men er ikke særlig flink =P

Om du ikke er så flink, burde du vel droppe å roote telefonen din da, så slipper du slike feil??

Du vil jo ikke ha de nyeste oppdateringene fra HTC siden du har valgt å roote. Da må du jo bruke andre ROM som inneholder det nyeste...

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg anbefale HTC Desire fremfor Samsung Galaxy S, så sant du ikke er spesifikt ute etter AMOLED-display, bedre mediespiller eller ørlite bedre kamera. Det er de eneste to argumentene for Samsung Galaxy S jeg personlig kommer på sånn i farten. HTC Sense UI m/tilhørende apps og widgets er, etter min personlige mening, både penere og mer funksjonelle enn Samsung sitt. HTC-telefoner føles også, igjen etter min personlige mening, mer profesjonelle og solid gjennomførte.

Bortsett fra det, er de to telefonene ganske likt stilte.

Har sett en del reviews på begge mobilene, har og testet begge mobilene. Har noen kompiser som har Desire og Galaxy S, Likte bygge kvaliteten på begge osv.... Etter å ha teset begge i noen timer så er valget helt irriterende, HTC har Sense UI mens Galaxy S har Touch Wiz 3.0, bryr meg ikke så mye om akkurat dette, men det jeg likte med Galaxy S var at du hadde swype, Å skrive mld var jo bare helt konge. Men som sagt så bryr jeg meg veldig lite om UI mobilene kjører, jeg likte dem begge. Som en annen quotet på innlegget mitt at du kunne roote, og om det var mer køddent på Galaxy S aner jeg ikke selv, men akkurat i startfasen av ny mobil så tror jeg det å roote kommer etterhvert, Når jeg bytter mob nå så går jeg fra Win 6.5 custom rom til Android, og vil føle meg ganske noob i starten igjen. Men blir å roote en av mobilene jeg velger etterhvert. Så sånn jeg føler det nå, så er jeg mer for Galaxy S, pga større skjerm, lyst til å prøve et annet mobil merke. Har bare hatt HTC de siste 5 årene, og Touch Pro som jeg har nå har jeg hatt i 3år.

Googlet Galaxy S rooting og fant flere guider, en fra XDA forumet hadde laget en Windows root til Andriod 2.1, 2.2 og unroot. Fant og en annen guide som var at du skulle laste ned en zip fil, legge denne på moben og ta en hardreset for å komme til Android recovery delen for så å roote mobilen. Etter å ha sett begge guidene så var dette veldig enkelt å gjøre.

Endret av Trixz
Lenke til kommentar

Swype er nettopp ute av lukket beta for alle andre Android-enheter, kun åpen beta som gjenstår før det er ferdig. Da vil det selvsagt være tilgjengelig for HTC Desire også. Per i dag mangler norsk ordbok (salgsargument for min del), men engelsk fungerer selvsagt ypperlig. Har testet siste versjon av lukket beta, åpen beta gjenstår ennå for meg å prøve.

Lenke til kommentar

Noen som bruker Handcent SMS her? Har et lite problem. Tok en factory-reset i går, så må jo innstalere alt på nytt. Før reseten så fikk jeg slike popups hvor man kan fast-replye osv. Jeg har dette nå også, men nå er greia at den kommer på skjermen selv om telefonlåsen er på! Før måtte jeg skru av tlf-låsen FØR jeg kunne svare, men nå kommer den bare rett opp. Så nå kan den finne på å skrive når jeg har den i lomma osv. :dontgetit: Hvordan kan jeg endre på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...