J. Verlander Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg fikk fyrt i en stabil rom av Gingerbread i natt. Og det er raskt, det er så raskt at oppgaver utføres før man har tenkt på dem. UIen er nydelig og lock animasjonen er nice. Link? signaturen min Gikk det greit å installere den nye Oxygen Ging. på N1TABLE? Leste noe om at det kunne være plassmangel? gikk helt fint Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 edit: På min Galaxy S er G = GPRS, og det er dårligere enn E(dge) Hvilket nett sitter du på? Trodde både Netcom og Telenor hadde oppgradert alle sine basestasjoner til å minimum støtte Edge. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 Har hatt G mange ganger på steder med dårlig dekning. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 S-off, er det en modifikasjon utenom root, eller har man muligheten til å endre på partisjonene om man har root? Føler meg veldig uvitende nå. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 S-off, er det en modifikasjon utenom root, eller har man muligheten til å endre på partisjonene om man har root? Føler meg veldig uvitende nå. Du kan ikke endre partisjonene med kun root. Jeg vet ikke helt om du trenger root for å ta S-off, men jeg tror ikke du trenger det. Sjekk ut alpharev.nl for mer info om S-off. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 Ok, skal gjøre det over jul. Thanks. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 Ok, skal gjøre det over jul. Thanks. np, bare spør om du lurer på noe mer Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 svortevik: Nå er det jo like før juleferieavvikling, så det er sikkert litt dårlig timing å sende inn noe akkurat nå. Serviceteknikere vil jo også helst "hemmat tel jul". Mulig du rekker det like før rushet hvis du leverer inn i morra, men i romjula og sikkert en del over nyttår er det mye mandagsvare-telefoner som sendes til service på én gang, samt alle de som ikke fikk nye til jul som sender inn sin gamle til oppfriskning. Da kan jeg tenke meg det hoper seg opp litt. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 Har hatt Desire siden begynnelsen av sommern nå, og er storfornøyd med telefonen! Jeg lurer på hva som egentlig er forskjellen mellom HTC Sense og vanilla Android? Er det kun kosmetiske ting som skiller de? Har lyst til å prøve ren Android bare for å teste. Hvordan får jeg kalibrert kompasset? Har prøv å veive telefonen i et 8-tall, men det ser ikke ut til å fungere, uansett hvor jeg snur meg står jeg mot sør. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 svortevik: Nå er det jo like før juleferieavvikling, så det er sikkert litt dårlig timing å sende inn noe akkurat nå. Serviceteknikere vil jo også helst "hemmat tel jul". Mulig du rekker det like før rushet hvis du leverer inn i morra, men i romjula og sikkert en del over nyttår er det mye mandagsvare-telefoner som sendes til service på én gang, samt alle de som ikke fikk nye til jul som sender inn sin gamle til oppfriskning. Da kan jeg tenke meg det hoper seg opp litt. Joda, men om jeg ikke leverer den inn før jeg har nye tlf i hendene spiller det ingen rolle om det tar en uke ekstra å levere den inn. Repareres må den, for den er helt sløv hele telefonen nå. Led til kamera er død Sensor er død Den lagger noe sykt i bruk På marked går alt usannsynlig treg, og den klarer ikke å legge til eller fjerne programmer lengre. Den blir sykt varm bare jeg skriver en melding Har prøvd hard reset, og da virket sensoren igjen i ca 5 min, men det var alt. Fikk også lagt inn noen programmer helt i starten, men led virket ikke da heller. Mulig det er et program som skaper disse problemene, men det ville ha vært veldig merkelig da jeg ikke hadde disse problemene før nå nylig, og programmene har jeg hatt hele veien. Kan jo alltids prøve en ny hard reset bare på gøy, se om det utgjør noen forskjell denne gang... Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 svortevik: Nå er det jo like før juleferieavvikling, så det er sikkert litt dårlig timing å sende inn noe akkurat nå. Serviceteknikere vil jo også helst "hemmat tel jul". Mulig du rekker det like før rushet hvis du leverer inn i morra, men i romjula og sikkert en del over nyttår er det mye mandagsvare-telefoner som sendes til service på én gang, samt alle de som ikke fikk nye til jul som sender inn sin gamle til oppfriskning. Da kan jeg tenke meg det hoper seg opp litt. Joda, men om jeg ikke leverer den inn før jeg har nye tlf i hendene spiller det ingen rolle om det tar en uke ekstra å levere den inn. Repareres må den, for den er helt sløv hele telefonen nå. Led til kamera er død Sensor er død Den lagger noe sykt i bruk På marked går alt usannsynlig treg, og den klarer ikke å legge til eller fjerne programmer lengre. Den blir sykt varm bare jeg skriver en melding Har prøvd hard reset, og da virket sensoren igjen i ca 5 min, men det var alt. Fikk også lagt inn noen programmer helt i starten, men led virket ikke da heller. Mulig det er et program som skaper disse problemene, men det ville ha vært veldig merkelig da jeg ikke hadde disse problemene før nå nylig, og programmene har jeg hatt hele veien. Kan jo alltids prøve en ny hard reset bare på gøy, se om det utgjør noen forskjell denne gang... Jeg tror ikke det er et program som skaper problemene, og heller ikke at det vil hjelpe med nok en factory reset, men værsågod. Det er jo bare å prøve. Det tar i snitt 3-4 dager fra en telefon ankommer verkstedet til den sendes ut igjen. Legg til et par dager for frakt til og fra, så har du nok en ganske nøyaktig service-tid. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 20. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2010 Hvordan får jeg kalibrert kompasset? Har prøv å veive telefonen i et 8-tall, men det ser ikke ut til å fungere, uansett hvor jeg snur meg står jeg mot sør. Kom deg til et sted uten elektromagnetisk påvirkning og forsøk på nytt. Bor du ved en høyspentledning eller sitter i en bil, er kompasset ubrukelig. Det er forresten denne typen innflytelse på kompasset som gjør det mulig å lage metalldetektor-apps som denne. ... men hvis du forsøker å kalibrere kompasset med en firtomsspiker i umiddelbar nærhet til telefonen, går det dårlig. For alt jeg vet, kan også stållenken til klokka du bærer, ha negativ effekt hvis du veiver med venstre hånd. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Oppdaget nylig at mange av mine default programmer var meget utdatert, som f.eks. Facebook for android, YouTube for Android, Gmail, Google Maps, de som fulgte med telefonen. Disse, med unntak av Gmail og Google Maps har ikke blitt varslet i Market om, så dette måtte jeg søke opp manuelt for å oppdatere. Er det kanskje noen flere jeg apps som kan være utdatert, tenker da først og fremst på f.eks. nettleseren, den finner jeg ikke på market... Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Har hatt Desire siden begynnelsen av sommern nå, og er storfornøyd med telefonen! Jeg lurer på hva som egentlig er forskjellen mellom HTC Sense og vanilla Android? Er det kun kosmetiske ting som skiller de? Har lyst til å prøve ren Android bare for å teste. Det er for det meste kosmetiske forskjeller. Av det som er mest tydelig er at ingen HTC Widgets vil virke på vanilla android, og at mange (inkludert meg selv) liker telefonapplikasjonen og meldingsapplikasjonen som ligger i sense mye bedre enn den som er standard. Av funksjonalitet så kan det jo nevnes at Sense har litt sær støtte for bluetoothenheter, noe som gjør at man bl.a. ikke får koblet til en Wii-kontroller for å spille emulatorer med, det får man gjort hvis man har en rom som er vanilla android. /Espen Lenke til kommentar
VinceK Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Fikk beskjed av telefonen om at det var en oppdatering tilgjengelig i går, lasta ned og oppdaterte.. Men ser ut som at det har skjedd noe galt under innstalasjonen. Nå skrur deg seg av og på hele jævla tiden - får kontakt med den 2 sek så henger den seg opp og skrur seg av og på helt til den går tom for strøm :S Veldig kjipt ! Har prøvd hard factory reset og hele pakka, men er samme problemet enda. Har ikke gjort noe ulovligheter i form av roota den osv, noen som vet hva jeg kan gjøre ? Regner med at jeg må levere den til rep, kjøpte den på MPX.no , må jeg sende inn til de eller kan jeg ta med til en random butikk som selger telefonen ? Takk på forhånd for svar ! Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Du skal kunne levere den hos nærmeste forhandler som selger htc produkter Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Har ikke gjort noe ulovligheter i form av roota den osv, a) Det er trolig ikke ulovig å roote. Man forbryter seg i så fall mot copyrighten til dem som har laget HTC Sense etc, men det blir i omtrent som å bruke AdBlock på reklamefinansierte nettsider. HTC og Co ser forresten ikke ut til å ha noe imot at XDA-typene gjenbruker softwaren deres - og de vet at muligheten for diverse modding er et kjøpsargument for mange. b) Det er en vanlig oppfatning at "garantien oppheves" når du har rootet. Dette stemmer for så vidt i land med dårligere forbrukerrettigheter enn i Norge. Vår kjøpslov setter de fleste "garantier" ut av spill. Så lenge du kan vise til at en (antatt) hardwarefeil fremdeles er til stede når du bruker den første Nandroid-backupen etter rooting, burde du stå nokså sterkt mot produsenten i en klagesak. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 edit: På min Galaxy S er G = GPRS, og det er dårligere enn E(dge) Hvilket nett sitter du på? Trodde både Netcom og Telenor hadde oppgradert alle sine basestasjoner til å minimum støtte Edge. Tele2, netcom sitt nett. Men som han under deg sa, dette har jeg bare opplevd i grisegrendte strøk med dårlige signaler Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Har hatt Desire siden begynnelsen av sommern nå, og er storfornøyd med telefonen! Jeg lurer på hva som egentlig er forskjellen mellom HTC Sense og vanilla Android? Er det kun kosmetiske ting som skiller de? Har lyst til å prøve ren Android bare for å teste. Det er for det meste kosmetiske forskjeller. Av det som er mest tydelig er at ingen HTC Widgets vil virke på vanilla android, og at mange (inkludert meg selv) liker telefonapplikasjonen og meldingsapplikasjonen som ligger i sense mye bedre enn den som er standard. Av funksjonalitet så kan det jo nevnes at Sense har litt sær støtte for bluetoothenheter, noe som gjør at man bl.a. ikke får koblet til en Wii-kontroller for å spille emulatorer med, det får man gjort hvis man har en rom som er vanilla android. /Espen Der finnes jo alternativer for meldingsapp og telefonapp, så det er ikke mye tema i grunn. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 jeg synes fortsatt dialeren i sense er bedre enn f.eks. dialer one som var det mest populære når jeg så på det sist... jeg synes også meldingsappen i sense er bedre (enklere, raskere) enn f.eks. handcent eller chomp. smaken er som baken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå