Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Kjøpte HTC Desire gjennom Netcom sin nettbutikk (Moobi.) Blei forøvrig levert med 2.2. Håpar eg snart får 2.3.

Er utruleg nøgd. Elskar Android, og skal aldri ha noko anna. Eg har hatt ein del windows og Symbian, samt ein Maemo (som var forferdeleg slitande.)

Men, eit ankepunkt eg har, er at når eg har satt opp Facebook for HTC Sense, lasta telefonen ned ALLE vennene mine frå Facebook. Eg hadde jo i teorien håpt at den berre slo saman Facebook info med dei kontaktane eg allereie hadde på telefonen som er synka gjennom Exchange kontoen min på jobb.

No, når eg skal sende ei tekstmelding dukkar det jo opp 500 folk i adresselista mi. Utruleg slitande. Nokon som har nokre ninja tips her?

Takkar.

Du har tydligvis valgt å synce alle kontakter og ikke bare eksisterende kontakter. Derfor har du fått alle vennene dine fra FB.

Har knota i innstillingane, utan å finne "sync only existing" eller liknande.

Tips til korleis eg gjer det?

Edit: forøvrig genialt å påpeike det eg allereie veit, utan å komme med tips til løysning.

På førehand takk.

Ta og slett facebook kontoen på telefonen og legg den til på nytt! det fjerner alle facebook kontaktene.

Ja, det veit eg og. Men eg ønskjer ikkje å slette alle. Sjå mitt neste svar for betre forklaring. :-)

Kjøpte HTC Desire gjennom Netcom sin nettbutikk (Moobi.) Blei forøvrig levert med 2.2. Håpar eg snart får 2.3.

Er utruleg nøgd. Elskar Android, og skal aldri ha noko anna. Eg har hatt ein del windows og Symbian, samt ein Maemo (som var forferdeleg slitande.)

Men, eit ankepunkt eg har, er at når eg har satt opp Facebook for HTC Sense, lasta telefonen ned ALLE vennene mine frå Facebook. Eg hadde jo i teorien håpt at den berre slo saman Facebook info med dei kontaktane eg allereie hadde på telefonen som er synka gjennom Exchange kontoen min på jobb.

No, når eg skal sende ei tekstmelding dukkar det jo opp 500 folk i adresselista mi. Utruleg slitande. Nokon som har nokre ninja tips her?

Takkar.

Du har tydligvis valgt å synce alle kontakter og ikke bare eksisterende kontakter. Derfor har du fått alle vennene dine fra FB.

Edit: forøvrig genialt å påpeike det eg allereie veit, utan å komme med tips til løysning.

På førehand takk.

I kontakter -> Trykk menu -> Vis -> Huk bort Facebook

Ja, det er greitt. Men eg vil at kontaktane eg har frå før, skal bli synka mot facebook, slik at dei får bilete, bursdag etc. Men den lastar ned alle kontaktane frå facebook i tillegg. Eg vil berre at dei kontaktane eg har i Exchange, skal knyttas mot facebook. Om De skjønar.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takkar.

På førehand takk.

Vil vel si at du på ingen måte ga uttrykk for at du visste det var ett alternativ å bare synce eksisterende kontakter... Med informasjonen jeg skrev skulle det tatt deg fem minutter å Google frem en løsning...

Jo takk for den. Eg har googla, men har ikkje vore heldig å finne svaret. Men takk for særs god hjelp. Eg likar sånne keyboard-warriors så deg. Er det forferdeleg irriterande at eg spør? Er det berre dumme spørsmål frå ein som er ny med Android?
Lenke til kommentar

Kjapt spm: G betyr gprs mens H betyr 3G?

Viser G hos meg her nå, men surfing går lynkjapt....

G skulle ikke gå lynkjapt....

1G = NMT · AMPS · Hicap · CDPD · Mobitex · DataTAC · TACS · ETACS

2G = GSM · iDEN · D-AMPS · IS-95 · PDC · CSD · PHS · GPRS · HSCSD · WiDEN

2.75G = EDGE/EGPRS · CDMA2000 (1xRTT)

3G = UMTS (W-CDMA) · CDMA2000 (1xEV-DO/IS-856) · FOMA · TD-SCDMA · GAN/UMA

3.5G = UMTS (HSDPA) · UMTS (HSUPA) · CDMA2000 (EV-DO Rev.A)

3.75G = UMTS (HSPA+) · CDMA2000 (EV-DO Rev.B/3xRTT)

4G = WiMAX · Flash-OFDM · 3GPP LTE

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Hvordan fjerner man den skjermopplåsningsdriten?

La meg omformulere:

Etter oppdateringen er jeg tvunget til å ha en "skjermlås". Denne er pushet ut via Exchange-settings.

Før oppdateringen tok Lockpicker seg av denne, men nå må jeg taste inn en kode, eller exchangepassordet mitt hver gang jeg skal gjøre noe med telefonen.

I dag tidlig når telefonen vekket meg, måtte jeg gjøre det samme.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

G skulle ikke gå lynkjapt....

1G = NMT · AMPS · Hicap · CDPD · Mobitex · DataTAC · TACS · ETACS

2G = GSM · iDEN · D-AMPS · IS-95 · PDC · CSD · PHS · GPRS · HSCSD · WiDEN

2.75G = EDGE/EGPRS · CDMA2000 (1xRTT)

3G = UMTS (W-CDMA) · CDMA2000 (1xEV-DO/IS-856) · FOMA · TD-SCDMA · GAN/UMA

3.5G = UMTS (HSDPA) · UMTS (HSUPA) · CDMA2000 (EV-DO Rev.A)

3.75G = UMTS (HSPA+) · CDMA2000 (EV-DO Rev.B/3xRTT)

4G = WiMAX · Flash-OFDM · 3GPP LTE

Enig med, men like fullt....

Lenke til kommentar

La meg omformulere:

Etter oppdateringen er jeg tvunget til å ha en "skjermlås". Denne er pushet ut via Exchange-settings.

Før oppdateringen tok Lockpicker seg av denne, men nå må jeg taste inn en kode, eller exchangepassordet mitt hver gang jeg skal gjøre noe med telefonen.

Noen forslag?

Som du sier, det er noe som er påtvunget av din exchangeadministrator. Enten må du høre om policyen kan fjernes på server, eller så må du slutte å synke mail/kalender/kontakter, eller så må du bare leve med det.

Det er forresten mulig at det ikke er satt noen begrensninger på hvor lang tid det skal gå før passordet slår inn, da kan du eventuelt sette denne timeouten ganske høyt, så slipper du å taste passord så fort skjermen går i svart.

/Espen

Lenke til kommentar

Ja, det er greitt. Men eg vil at kontaktane eg har frå før, skal bli synka mot facebook, slik at dei får bilete, bursdag etc. Men den lastar ned alle kontaktane frå facebook i tillegg. Eg vil berre at dei kontaktane eg har i Exchange, skal knyttas mot facebook. Om De skjønar.

Det kan fikses på følgende måte:

Fjern synkronisering i Facebook for HTC Sense.

Gå inn i Facebook-appen, på "forsiden" (den med "varsler" nederst) trykk meny->innstillinger

Under andre innstillinger finner du Synkroniser kontakter.

Der velger du Synkroniser med eksisterende kontakter.

Om det kun gjelder google-kontakter, eller exchange-kontakter aner jeg ikke! Du må prøve.

Any help?

Lenke til kommentar

H betyr HSPA , bedre enn 3G

Display symboler er slik

G = GPRS (5 til 100 kb/s)

E = EDGE (ned 100-200 kbit/s , opp 50-75 kbit/s)

3G = Ordinær 3G /UMTS (ned 384 kbit/s ,opp 64kbit/s)

H = HSPA ,"Turbo 3G/super 3G"

HSPA 3.6 fra 0.5 til 3.6 Mb/s - Brukeropplevd hastighet fra 0,5 til 1,5 Mb/s

HSPA 7.2 fra 0.5 til 7.2 Mb/s - Brukeropplevd hastighet fra 0,5 til 3,5 Mb/s

(HSPA 14.4 fra 0.5 til 14.4 Mb/s - Brukeropplevd hastighet fra 0,5 til 7.0 Mb/s)

Desire støtter opptil HSPA 7.2

Lenke til kommentar

Håper jeg har skjønt deg rett nå. Hvis du går inn i kontakter og velger en person du vil synke mot Facebook med. Oppe i høyre hjørne skal du se et koblingsikon. Trykk på det. Nytt vindu dukker opp, der du kan velge å koble kontakter mot f.eks. personens Facebook info.

Lenke til kommentar

Spørsmål om oppdatering av Desire:

Jeg fikk beskjed av telefonen i går kveld om at det var en ny oppdatering på ca 28mb og jeg koblet meg til wifi og startet nedlasting.

Men etter at den hadde drevet med dette i ca 40 minutter uten at progressbaren hadde rørt seg så avbrøt jeg updaten så lenge.

Gikk så inn i dag for å sjekke etter updates igjen for å prøve på nytt men får da beskjed om at det ikke finnes noen og at tlf har de siste den trenger.

Har den lastet det ned selv da eller?

Her er info som kommer opp under programvareinformasjon:

Android versjon: 2.2

radioprogramvareversjon: 32.44.00.32u_5.9.05.30_2

kjernversjon: 2.6.32.15-g6a358a9 htc-kernel@and18-2 #1

byggenummer: 2.10.405.2

Finnes det en update ller har jeg siste som er frigjort?

Hvis jeg har den må den ha fikste dette selv på ett vis for det vistes ikke noe fremgang når jeg prøvde i går...

Oppdateringen skal også ligge tilgjengelig på HTCs nettsider, var hvertfall snakk om det på XDA. Det er forøvrig anbefalt å oppdatere OTA, siden den oppdateringen som blir lagt ut på nettsiden vil gjøre en factory reset av telefonen også, mens OTA tar vare på alt av innstillinger og programmer på telefonen.

Prøv å starte telefonen på nytt for å trigge en ny sjekk etter oppdateringen.

/Espen

Jeg har nå restartet tlf opptil flere ganger men enda får jeg beskjed om at det ikke finnes oppdateringer. Finnes det en annen plass på tlf jeg kan søke etter updates bortsett ifra innstillinger:om telefonen: søk etter oppdateringer?

Lenke til kommentar

Spørsmål om oppdatering av Desire:

Jeg fikk beskjed av telefonen i går kveld om at det var en ny oppdatering på ca 28mb og jeg koblet meg til wifi og startet nedlasting.

Men etter at den hadde drevet med dette i ca 40 minutter uten at progressbaren hadde rørt seg så avbrøt jeg updaten så lenge.

Gikk så inn i dag for å sjekke etter updates igjen for å prøve på nytt men får da beskjed om at det ikke finnes noen og at tlf har de siste den trenger.

Har den lastet det ned selv da eller?

Her er info som kommer opp under programvareinformasjon:

Android versjon: 2.2

radioprogramvareversjon: 32.44.00.32u_5.9.05.30_2

kjernversjon: 2.6.32.15-g6a358a9 htc-kernel@and18-2 #1

byggenummer: 2.10.405.2

Finnes det en update ller har jeg siste som er frigjort?

Hvis jeg har den må den ha fikste dette selv på ett vis for det vistes ikke noe fremgang når jeg prøvde i går...

Oppdateringen skal også ligge tilgjengelig på HTCs nettsider, var hvertfall snakk om det på XDA. Det er forøvrig anbefalt å oppdatere OTA, siden den oppdateringen som blir lagt ut på nettsiden vil gjøre en factory reset av telefonen også, mens OTA tar vare på alt av innstillinger og programmer på telefonen.

Prøv å starte telefonen på nytt for å trigge en ny sjekk etter oppdateringen.

/Espen

Jeg har nå restartet tlf opptil flere ganger men enda får jeg beskjed om at det ikke finnes oppdateringer. Finnes det en annen plass på tlf jeg kan søke etter updates bortsett ifra innstillinger:om telefonen: søk etter oppdateringer?

Har du mobildata aktivert? Det er mitt siste tips...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

jeg takket nei til en oppdatering en gang, tok nesten en uke til jeg fikk tilbudet igjen. De porsjonerer det tilsynelatende litt utover så ikke alle skal laste ned samtidig og overbelaste nettlinjene deres.

Det er jo ikke noe viktig i dern, så det er bare å vente.

Osse-Mon: Du får be jobben sette realistiske begrensninger på Exchange. :p Ellers ville jeg sendt en mail til lockpicker, de kan nok sno seg rundt denne begrensningen og, om de får høre om den.

Ideelt sett skulle Android hatt et eget alternativ som lot de sperre Exchange-tilgangen, slik at du kun måtte taste passordet når du leste mail eller åpnet kalenderen.

Lenke til kommentar

Som du sier, det er noe som er påtvunget av din exchangeadministrator. Enten må du høre om policyen kan fjernes på server, eller så må du slutte å synke mail/kalender/kontakter, eller så må du bare leve med det.

Det er forresten mulig at det ikke er satt noen begrensninger på hvor lang tid det skal gå før passordet slår inn, da kan du eventuelt sette denne timeouten ganske høyt, så slipper du å taste passord så fort skjermen går i svart.

/Espen

Jo, det er begrensninger. 15min er maxtid.

Problemet, som jeg skrev, er at før oppdateringen håndterte lockpicker dette fint på den ene telefonen, og på den andre trengte jeg det ikke i det hele tatt. Meget mystisk.

Lenke til kommentar

La meg omformulere:

Noen forslag?

Osse-Mon: Det skal finnes ett program som gjør at du kan endre tiden før låse skjermen kommer på til så mye du vil. Normalt på Android er det 15 minutter maks, men med dette programmet kan du sette den til f.eks ett år og da vil problemet ditt være vekk :) Skal se om jeg finner ut hva det hette.

Jeg fant jeg fant!

QR

Denne brukte jeg på høgskole exchange og det er vel noe av det strengeste du får :)

Endret av sindresv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...