Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Kjøpte HTC Desire gjennom Netcom sin nettbutikk (Moobi.) Blei forøvrig levert med 2.2. Håpar eg snart får 2.3.

Er utruleg nøgd. Elskar Android, og skal aldri ha noko anna. Eg har hatt ein del windows og Symbian, samt ein Maemo (som var forferdeleg slitande.)

Men, eit ankepunkt eg har, er at når eg har satt opp Facebook for HTC Sense, lasta telefonen ned ALLE vennene mine frå Facebook. Eg hadde jo i teorien håpt at den berre slo saman Facebook info med dei kontaktane eg allereie hadde på telefonen som er synka gjennom Exchange kontoen min på jobb.

No, når eg skal sende ei tekstmelding dukkar det jo opp 500 folk i adresselista mi. Utruleg slitande. Nokon som har nokre ninja tips her?

Takkar.

Du har tydligvis valgt å synce alle kontakter og ikke bare eksisterende kontakter. Derfor har du fått alle vennene dine fra FB.

Har knota i innstillingane, utan å finne "sync only existing" eller liknande.

Tips til korleis eg gjer det?

Edit: forøvrig genialt å påpeike det eg allereie veit, utan å komme med tips til løysning.

På førehand takk.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål om oppdatering av Desire:

Jeg fikk beskjed av telefonen i går kveld om at det var en ny oppdatering på ca 28mb og jeg koblet meg til wifi og startet nedlasting.

Men etter at den hadde drevet med dette i ca 40 minutter uten at progressbaren hadde rørt seg så avbrøt jeg updaten så lenge.

Gikk så inn i dag for å sjekke etter updates igjen for å prøve på nytt men får da beskjed om at det ikke finnes noen og at tlf har de siste den trenger.

Har den lastet det ned selv da eller?

Her er info som kommer opp under programvareinformasjon:

Android versjon: 2.2

radioprogramvareversjon: 32.44.00.32u_5.9.05.30_2

kjernversjon: 2.6.32.15-g6a358a9 htc-kernel@and18-2 #1

byggenummer: 2.10.405.2

Finnes det en update ller har jeg siste som er frigjort?

Hvis jeg har den må den ha fikste dette selv på ett vis for det vistes ikke noe fremgang når jeg prøvde i går...

Lenke til kommentar

Hmmm,regnet nesten med at jeg ikke hadde fått update siden jeg avsluttet manuelt.

Men når jeg søker ettr update nå får jeg beskjed om at det ikke finnes noen.

Er det en plass eller ei nettside jeg kan gå til med tlf og laste ned derigjennom?

Eller må jeg bare fortsette å søke til den faktisk finner den som ligger ute nå?

Lenke til kommentar

Kjøpte HTC Desire gjennom Netcom sin nettbutikk (Moobi.) Blei forøvrig levert med 2.2. Håpar eg snart får 2.3.

Er utruleg nøgd. Elskar Android, og skal aldri ha noko anna. Eg har hatt ein del windows og Symbian, samt ein Maemo (som var forferdeleg slitande.)

Men, eit ankepunkt eg har, er at når eg har satt opp Facebook for HTC Sense, lasta telefonen ned ALLE vennene mine frå Facebook. Eg hadde jo i teorien håpt at den berre slo saman Facebook info med dei kontaktane eg allereie hadde på telefonen som er synka gjennom Exchange kontoen min på jobb.

No, når eg skal sende ei tekstmelding dukkar det jo opp 500 folk i adresselista mi. Utruleg slitande. Nokon som har nokre ninja tips her?

Takkar.

Du har tydligvis valgt å synce alle kontakter og ikke bare eksisterende kontakter. Derfor har du fått alle vennene dine fra FB.

Edit: forøvrig genialt å påpeike det eg allereie veit, utan å komme med tips til løysning.

På førehand takk.

Ta og slett facebook kontoen på telefonen og legg den til på nytt! det fjerner alle facebook kontaktene.

Lenke til kommentar

Takkar.

På førehand takk.

I kontakter -> Trykk menu -> Vis -> Huk bort Facebook

Lenke til kommentar

Går det an å endre navn på visningen til en app? Skulle finne slips appen nå, men navnet begynte hverken på tie eller slips. Kunne tenkt meg å kalt den f. eks slips slik at eg slapp å lete etter de litt mindre brukte appene....

Lurer på om du kan få det til med Folder Organizer.

Nope :(

Hmm. Gjør oppdateringen noe med batteriet, for jeg har hatt telefonen av lading i snart tre timer og det er fremdeles på 100%.

Det pleier å være rundt 92-95% på denne tiden til vanlig.

Ikke som eg har merket.

Lenke til kommentar

Hmm. Gjør oppdateringen noe med batteriet, for jeg har hatt telefonen av lading i snart tre timer og det er fremdeles på 100%.

Det pleier å være rundt 92-95% på denne tiden til vanlig.

Om det har seg slik at den nye radio firmware bruker mindre strøm i "Celle-Standby" vil det merkes ja.

Edit:

En rooting/rom guide side sier følgende:

The Radio ROM (Contains the Firmware for the Radio transmission hardware in the phone)

The ONLY recommended Radio is 32.44.00.32U_5.09.05.30_2. Your site admin is using 32.49.00.32U_5.11.05.27 and it is VERY GOOD - maybe even better in terms of battery life and Wi-Fi performance than the recommended Radio.

Det er radio fw 32.49.00.32U_5.11.05.27 som installeres i denne nye OTA update.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Går det an å endre navn på visningen til en app? Skulle finne slips appen nå, men navnet begynte hverken på tie eller slips. Kunne tenkt meg å kalt den f. eks slips slik at eg slapp å lete etter de litt mindre brukte appene....

Lurer på om du kan få det til med Folder Organizer.

Nope :(

Hmm. Jeg har folder orgnaniser lite. Ved å legge til en folder organiser link, så dukker det opp to ikoner ved siden av appene - den ene heter rename og den andre icon. Ved å kjøpe fullversjon så kan en redigere disse to, noe som ikke går i lite-versjonen.

Lenke til kommentar

Spørsmål om oppdatering av Desire:

Jeg fikk beskjed av telefonen i går kveld om at det var en ny oppdatering på ca 28mb og jeg koblet meg til wifi og startet nedlasting.

Men etter at den hadde drevet med dette i ca 40 minutter uten at progressbaren hadde rørt seg så avbrøt jeg updaten så lenge.

Gikk så inn i dag for å sjekke etter updates igjen for å prøve på nytt men får da beskjed om at det ikke finnes noen og at tlf har de siste den trenger.

Har den lastet det ned selv da eller?

Her er info som kommer opp under programvareinformasjon:

Android versjon: 2.2

radioprogramvareversjon: 32.44.00.32u_5.9.05.30_2

kjernversjon: 2.6.32.15-g6a358a9 htc-kernel@and18-2 #1

byggenummer: 2.10.405.2

Finnes det en update ller har jeg siste som er frigjort?

Hvis jeg har den må den ha fikste dette selv på ett vis for det vistes ikke noe fremgang når jeg prøvde i går...

Oppdateringen skal også ligge tilgjengelig på HTCs nettsider, var hvertfall snakk om det på XDA. Det er forøvrig anbefalt å oppdatere OTA, siden den oppdateringen som blir lagt ut på nettsiden vil gjøre en factory reset av telefonen også, mens OTA tar vare på alt av innstillinger og programmer på telefonen.

Prøv å starte telefonen på nytt for å trigge en ny sjekk etter oppdateringen.

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...