Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Er det mulighet for å se hvilke prosesser som kjører, og avslutte de man ikke bruker, slik som på HTC Diamond?

 

Ja, alle Android baserte telefoner(tror jeg) så kan du gå innpå innstillinger -> applikasjon, der ser du kjørende, alle installerte osv.

 

Du kan evt laste ned Task Managere som gjør den samme jobben, kanskje litt mer utfyllende osv, men anbefaler ikke slike task managere, mange tror de sparer batteri ved å drepe program som kjører i bakgrunnen, men droid OS`et er programmert slik at de ligger i dvale. Kan være greit med et slikt program om du har applikasjoner som har fryst seg eller lignende.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm har nå bare noen enkle gratis apps til telefonen min ;o Men er det noen betalte apps som man liksom bare må ha? Kom gjerne med en top 5 eller 10 liste over apps som man liksom bare må ha av de som koster penger. Ser forresten også at alle er priset i SEK, burde jo snart bli priset med NOK syntes jeg da vi tross alt bor i Norge og ikke i Sverige her ;o

Lenke til kommentar

Kjøpte en vekkerklokke til 16 kroner som heter Gentle Alarm. Godt kjøp, det er som en vanlig alarm bare med mange muligheter, i tillegg til at den har en funksjon som sørger for å vekke deg mens du befinner deg i lett søvn. Gjør det mye lettere å stå opp, samt en mye bedre start på dagen.

 

Hvis du noen gang har våknet og tenkt "SHIT, jeg har forsovet meg!", er det litt samme følelsen med denne klokken. Lett og fin i kroppen og klar i hodet.

 

Edit: 16 kroner for en alarm som får meg opp i tide til en jobb med fleksibel jobbtid og provisjon var en god investering :p

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Hei

 

Har problemer med vær-widgeten på min desire.. Idag viste den +3 grader og regn på Sinsen. noe som er bortinatta feil, var vel -9 og overskyet.. Dette skjer heile tida, at været er feil..

Hvor er det den henter informasjon fra? Går det an å endre det til feks yr.no? eller noen som har peiling?

 

Dette er nevnt 13-14 poster lengre opp. Infoen kommer fra AccuWeather, hvor de igjen henter info fra Norge vet jeg ikke. Uansett viser den ofte feil. Selv bruker jeg Weather Widgets for yr.no fra Pixelspore, den er meget bra.

 

Det var jeg som posta om dette for noen dager siden. Ja, store problemer med denne værmeldingen de siste dagene. Den kan være helt fin en gang, men neste gang helt feil. Har for det meste meldt altfor varmt i Oslo området i det siste, flere forskjellige lokasjoner.

 

Jeg bruker både HTC sin og Yr, men forskjellen er jo at Yr er været fremover i tid, ikke hva det er nå. Derfor bruker jeg og HTC sin AccuWeather widget.

 

Så det er ikke bare du som har problemer nei...

 

jarle

Lenke til kommentar

Går ikke mobilen fortere, når prosessoren slipper å kjøre så mange programmer da?

 

Nei, som posteren før deg sa, programmer som ligger i bakgrunnen ligger i dvale, og vil ikke bruke prosessoren før du eventuelt bruker programmet igjen. Det vil tvert imot gå tregere hvis du bruker en taskkiller til å drepe programmer som ligger i dvale, da disse programmene må lastes inn i minnet på nytt, i stedet for å hente programmet som allerede ligger i minnet. Derfor vil man i mange tilfeller oppleve økt strømforbruk og tregere respons fra telefonen ved bruk av taskkillers.

 

Hvis det derimot er nødvendig å lukke et program (f.eks. hvis det fryser) kan dette gjøres via settings -> applications -> running.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Ny oppdatering! Noen andre som får problemer med forceclosing av browser hvis man skrur av tilleggsprogrammer? Hvis jeg sletter all cache så funker browseren inntil jeg skrur av tilleggsprogrammer. Dette er med norsk menyspråk på telefonen. Endrer jeg til engelsk menyspråk så kan jeg skru av tilleggsprogrammer uten problemer. Andre som får dette problemet etter oppdateringen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny oppdatering! Noen andre som får problemer med forceclosing av browser hvis man skrur av tilleggsprogrammer? Hvis jeg sletter all cache så funker browseren inntil jeg skrur av tilleggsprogrammer. Dette er med norsk menyspråk på telefonen. Endrer jeg til engelsk menyspråk så kan jeg skru av tilleggsprogrammer uten problemer. Andre som får dette problemet etter oppdateringen?

 

Testet det nå, og ja, det ble forceclose :(

 

Siden jeg alltid har tillegg aktivert så gjør det ikke så mye for min del, men det er dårlig å gi ut en oppdatering som har tydelige bugs.

 

Edit: Samme skjer hvis jeg setter den til behovsbasert også.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Ser forresten også at alle er priset i SEK, burde jo snart bli priset med NOK syntes jeg da vi tross alt bor i Norge og ikke i Sverige her ;o

 

Jeg bor i Norge, norsk SIM, ser prisene i NOK.

Du "bor" i Sverige, svensk SIM, trolig Tele2.

Bor nå i Norge jeg også da, er norsk :p Men har tele2 ja og ser prisene som SEK inne på markedet. Noen andre som har tele2 her som også ser prisene i SEK?

Lenke til kommentar

Ny oppdatering! Noen andre som får problemer med forceclosing av browser hvis man skrur av tilleggsprogrammer? Hvis jeg sletter all cache så funker browseren inntil jeg skrur av tilleggsprogrammer. Dette er med norsk menyspråk på telefonen. Endrer jeg til engelsk menyspråk så kan jeg skru av tilleggsprogrammer uten problemer. Andre som får dette problemet etter oppdateringen?

Er det andre ting som er verdt å nevne om den nye oppdateringen. Noe nytt som har dukket opp?

Lenke til kommentar

Eneste jeg har merket er at markedet har fått en ny fane for relaterte applikasjoner. Byggenummeret er 2.29.405.2, og skal stort sett inneholde bugfixes.

 

 

 

Den ekstra fanen kom fram før oppdateringen til telefonen. Så den delen var bare markeds-oppdatering.

 

Til dere som ikke har fått den fanen enda, gå innpå innstillinger --> applikasjoner --> marked, og slett cachet.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har merket er at markedet har fått en ny fane for relaterte applikasjoner. Byggenummeret er 2.29.405.2, og skal stort sett inneholde bugfixes.

 

 

 

Den ekstra fanen kom fram før oppdateringen til telefonen. Så den delen var bare markeds-oppdatering.

 

Til dere som ikke har fått den fanen enda, gå innpå innstillinger --> applikasjoner --> marked, og slett cachet.

 

 

Jeg fikk opp min, men valgte den bort fordi jeg trodde jeg manglet plass. Jeg har prøvd det du skriver ovenfor, men får den ikke tilbake, noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Heisann. Min telefon er rootet, men kjører for tiden "vanlig" original rom. Hvordan er det med oppdatering av offisiell rom da? Får melding på telefonen om ny oppdatering (som nevnt ovenfor). Har hørt at det er noen problemer forbundet med dette. Noen som har erfaring rundt dette?

Har oppdatert. Ingen problemer.

 

Vet heller ikke hva som er oppdatert/fikset....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...