Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da ikke noe passord på en ny telefon man kjøper? Operatørkode du mener?

 

Hvis du har kjøpt en brukt så ville eg kontaktet selger.

 

Hvis du har kjøpt tjuvgods så kan du jo bare ha en fin advent.

 

Hvis du har stjålet den så er du jo faktisk en idiot..... Håper ikke det da ;)

Lenke til kommentar

Det ligger ikke normalt en kode på telefonen, så er ingen standard telefon.

 

Selger husket ikke nei..... mhmmm

 

Ganske skuffende at hard reset er alt som skal til for å kunne bruke telefonen når man stjeler den da.

 

Finnes samme mulighet som eg hadde på min SE der eg måtte trykke en kode som ble aktivert når eg skiftet sim-kort?

Lenke til kommentar

Mulig dette emne har blitt berørt tidligere i tråden men jeg lurer på om noen har et reelt svar på følgende spørsmål: har Desire med super lcd skjerm dårliger batteritid enn Desire med amoled ?

 

Alt tyder på det ja, AMLOED bruker mindre strøm enn super LCD.

Ser det veldig godt her hjemme siden jeg både har en ny Desire (med AMOLED) og en Desire Z (med super LCD) og Desire Z bruker mer strøm enn Desire. Og det med lik programvare (Android 2.2) og like apps.

Lenke til kommentar

Jeg får en HTC Desire i posten i morgen 2/12.

 

Har portert nummeret mitt til One Call (Faktura) Akiverings dato er 6/12,

 

Er det noe jeg kan bruke telefonen til før den tid? Vil bruke gammelt sim kort på den gamle mobilen fram til da (Det er ikke OneCall)

 

Siden jeg har mottatt nytt sim kort fra OneCall. Tenkte om jeg kan bruke telefonen til alt annet enn å ringe og sende sms med.?

 

Kan jeg bruke pinkoden før porteringsdatoen på nytt sim kort? Har jo lyst til å komme igang med telefonen, teste den på mitt trådløse nett og slikt. Og eventuelt andre innstillinger?.

Endret av hysoto
Lenke til kommentar

Jeg får en HTC Desire i posten i morgen 2/12.

 

Har portert nummeret mitt til One Call (Faktura) Akiverings dato er 6/12,

 

Er det noe jeg kan bruke telefonen til før den tid? Vil bruke gammelt sim kort på den gamle mobilen fram til da (Det er ikke OneCall)

 

Siden jeg har mottatt nytt sim kort fra OneCall. Tenkte om jeg kan bruke telefonen til alt annet enn å ringe og sende sms med.?

 

Kan jeg bruke pinkoden før porteringsdatoen på nytt sim kort? Har jo lyst til å komme igang med telefonen, teste den på mitt trådløse nett og slikt. Og eventuelt andre innstillinger?.

 

På min Desire var SIM-kort bare nødvending for betalte teletjenester allerede før rooting. Alt annet fungerer også uten SIM - antar at dette gjelder alle abonnementer som ikke involverer operatørlåste telefonen. Operatørlås er forresten uvanlig i Norge i dag - det er abonnementet som har bindingstid; telefonen kan du stort sett bruke som du vil. Glem begrensningene som lå i gamle Nokia-telefoner og lignende - Desiren er en linuxboks der du stort sett gjør som du vil.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Har et par plagsomme problemer med min Desire.

 

1 - Jeg får ofte opp en feilmelding når jeg skal sende SMS. Det står "Kan ikke sende melding. Prøver igjen" og denne kommer opptil 8-10 ganger før meldingen blir sendt, enda jeg har full dekning og alt det der. Utrolig plagsomt.

 

2 - Noen ganger (sånn ca 1 gang i mnd), så klikker hjemskjermen. Jeg får ikke trykket på ikonene jeg har der, men kan få åpnet menyen og gå til applikasjonene derfra. Ikke så big deal, men igjen litt plagsomt.

 

Kjøpte ny Htc Desire igår (30/11) og idag opplevde jeg nøyaktig de samme to problemene du beskriver; først frøs hele telefonen når jeg hørte musikk, musikken stoppa og jeg måtte restarte tlf med den fysiske knappen for å kunne betjene skjermen.

 

Senere på dagen fikk jeg det sms-problemet du beskriver, med "kan ikke sende melding" en drøss ganger før meldingen gikk av gårde.

 

Irrirterende, sånn skal ikke en kliss ny tlf oppføre seg. Min har Android 2.2 Froyo om det har noe å si. Virker jo som om dette er noe vanlig, håper jeg ikke opplever det noe mer...

Lenke til kommentar

Mulig dette emne har blitt berørt tidligere i tråden men jeg lurer på om noen har et reelt svar på følgende spørsmål: har Desire med super lcd skjerm dårliger batteritid enn Desire med amoled ?

 

Alt tyder på det ja, AMLOED bruker mindre strøm enn super LCD.

Ser det veldig godt her hjemme siden jeg både har en ny Desire (med AMOLED) og en Desire Z (med super LCD) og Desire Z bruker mer strøm enn Desire. Og det med lik programvare (Android 2.2) og like apps.

SLCD bruker mindre strøm om du ser på mye "lyst" innhold, feks websider med hvit bakgrunn. Om du derimot har mye mørkt på skjermen (slik som vanligvis) vil AMOLED være mer effektiv siden den kan skru av en større del av skjermen under bruk.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe mobil til dama, og denne gangen skal hun få seg en skikkelig en :D

 

Tenkte å kjøpe HTC Desire som jeg selv har (helst White til henne). Men mobilen er stadig svindyr. Hvilket abonnement burde jeg kjøpe den med for at det skal bli billigst mulig, samtidig som hun ikke betaler seg ihjel hver mnd? Abonnementet burde også inneholde endel fri databruk slik at hun får utnyttet mobilens potensiale.

 

Noen som kan hjelpe? Aller helst ville jeg hatt Chess iTouch som jeg selv har, men om jeg skal kjøpe mobilen med det abonnementet koster den søren meg 4k....

Lenke til kommentar

Andre som har opplevd døde pixler? Hatt tlf min i litt over et døgn og allerede har jeg en død pixel! :(

 

Edit: Døde pudler faktisk, glad i retteprogrammet sitt den telefonen.

Nei min er ikke sånn.. Men det har kanskje noe med at jeg kjøpte min Desire, de første timene den kom ut.. Etter noen måneder kom det en offisiell opplysning om at Desire ikke mer skulle produseres med AMOLED skjerm men SLCD (Super Liquid Crystal Display), så er kanskje der feilen ligger..

Lenke til kommentar

Får se hva jeg gjør. Ser den bare når det er på svart bakgrunn, så blir ikke veldig plaget av det!

 

Lurer på noen andre ting også:

 

1. Hva er beste måten å synke kontaktene mine med facebook på? Vil ha profilbilder osv på de kontaktene jeg har på tlf som jeg også har på facebook. Dette gikk jo på iphone, så skulle da tro det gikk her også! Går ann å synke med den offisielle facebooken, men da blir ikke kontaktene slått sammen så vidt jeg kan se!

2. Går det ann å skifte navn/bilde på appene? Ikke sååå kult at det står "Handcent SMS" i stedet for bare "SMS" eller "Meldinger" eller noe. :)

 

Mer jeg lurer på også, men kommer ikke på i farta, så tar det seinere. :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått inn alle som har lagt inn telefon nummeret sitt på Facebook opp i kontaktlisten min. Bruker Facebook appen som fulgte med.

I det siste har jeg også fått opp en slags "kjede" når jeg legger til personer som har likt navn som på Facebook, og med forslag om å koble disse sammen. Får da bildet fra Facebook opp på telefon listen. Skjedde med to telefon nummer jeg la til i dag.

 

Men som sagt, mer jobb om folka dine ikke har telefon nummeret sitt på Facebook profilen, da må vel navnet på kontakten stemme 100% med navnet på Facebook for at telefonen skal skjønne at det er samme person.

Jeg lagrer jo ofte nummer og navn med koder foran (f.eks jobb, skole, politi etc..) og da vil jo ikke navnet bli koblet opp mot en eventuell facebook profil på disse personene. Om ikke nummeret ligger på Facebook da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...