Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Med iPhonen ødelagt så sto det mellom Desire og Desire HD. Ble Desire pga størrelsen og tilgjengeligheten på HD. Gleder meg veldig til den kommer, ser umåtelig digg ut!

 

Edit: Noen gode tips til de første dagene man bruker telefonen?

 

G-mail konto slik at du får brukt Marked

Nordisk tastatur + norsk ordliste er et must.

3G Watchdog for å ha kontroll på datatrafikken om du har begrensninger der (f.eks jeg har 100 MB per mnd, som er ALT for lite).

APP 2 SD for å flytte APPS til SD kortet (de som kan flyttes)

 

Det er vel det viktigste jeg har funnet til nå.

Så er det jo å koble eposten opp om du ønsker det, Facebook om du ønsker det osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et par plagsomme problemer med min Desire.

 

1 - Jeg får ofte opp en feilmelding når jeg skal sende SMS. Det står "Kan ikke sende melding. Prøver igjen" og denne kommer opptil 8-10 ganger før meldingen blir sendt, enda jeg har full dekning og alt det der. Utrolig plagsomt.

 

2 - Noen ganger (sånn ca 1 gang i mnd), så klikker hjemskjermen. Jeg får ikke trykket på ikonene jeg har der, men kan få åpnet menyen og gå til applikasjonene derfra. Ikke så big deal, men igjen litt plagsomt.

Lenke til kommentar

 

Nordisk tastatur + norsk ordliste er et must.

 

Tenkte bare jeg skulle hive inn at jeg ikke har installert hverken nordisk tastatur eller ordliste. (Annet enn den som følger med selvsagt) Mobilen er svært flink til å lære seg språket du skriver, så etter et par dager vil ord med æ,ø,å bli foreslått av ordboken selv om du ikke har bokstavene på tastaturet.

 

Trenger du en av disse bokstavene er det bare å holde inne knappene a eller o.

Lenke til kommentar

Batteriene kan nok brukes, men jeg ville ikke forventet noen veldig god kapasitet. Tester har vel vist at det er omtrent kun originale batterier som holder det de lover mtp mAh..

 

Og kryptering av SD-kort, vet ikke om noen måte å gjøre det på, men du kan jo feks kjøpe wavesecure eller lignende tjenester for å kjøre remote wipe på telefonen om den forsvinner. Har jo en del andre greie funksjoner også, slik som tracking, etc.

Lenke til kommentar

1. Hvilken teleoperatør har du? Jeg bruker onecall og hadde samme problemet med å sende meldinger når jeg brukte network norway. Når jeg stilte inn telefonen til å alltid roame på telenor forsvant problemet..

 

2. Er dette med sense-hjemskjermen? Prøvd med en annen launcher, slik som launcherpro?

 

Jeg har telenor, og den står på å alltid roame på telenor. :(

 

Jeg skal teste ut launcherpro i ettermiddag :)

Lenke til kommentar

Opplevde noe merkelig i morges. Telfonen låste seg etter at jeg pauset en vekking. Låste seg helt og jeg måtte ta ut batteriet for å starte telefonen på nytt. Da jeg omsider fikk startet den igjen, var ALLE sms'ene mine borte. Noen som har opplevd noe lignende? Alt det andre ser ut til å være slik det skal være....

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Opplevde noe merkelig i morges. Telfonen låste seg etter at jeg pauset en vekking. Låste seg helt og jeg måtte ta ut batteriet for å starte telefonen på nytt. Da jeg omsider fikk startet den igjen, var ALLE sms'ene mine borte. Noen som har opplevd noe lignende? Alt det andre ser ut til å være slik det skal være....

 

Anyone?

 

 

Min erfaring fra de første månedene med telefonen tilsier at man bør wipe den og reinstallere alt av apps etc. direkte fra Market ca hver andre måned for å unngå denne typen problemer hvis man er en aktiv bruker som stadig bytter ut programmer og har telefonminnet fullt av bytes. Opplevde et par totalhavarier før jeg begynte med dette - en gang så ille at det ikke en gang hjalp å ta ut batteriet, da Sense gikk i loop ved oppstart. Dette var før jeg rootet - nå har jeg av og til andre problemer (kamera som krasjer etc.), så stabiliteten er i sum omtrent den samme som før Unrevoked fikk herje med den.

 

Android har imidlertid utmerkede backup-muligheter i internett-skyen, og disse bør man bruke i stedet for å gråte når alt på telefonen må slettes. Det eneste man mister etter et krasj (eller tyveri) hvis man har backup-programmene i orden, er omtrent Angry-birds-fremgangen for urootede telefoner, og ingenting for dem som kan bruke Titanium Backup. Anbefaler imidlertid å bruke dette programmet så lite som mulig til restore av informasjon etter sletting - last heller ned alle apps etc direkte fra Market og fra andre, mindre brutale bakcup-til-skyen-programmer, og ta bare apps med viktig brukerinfo fra Titanium.

 

Noen som vet hvordan jeg får tatt printscreen/screen shot på desire'n?

 

På Iphone og galayen var det såre enkelt.

 

BAre mulig med rootet telefon.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får tatt printscreen/screen shot på desire'n?

 

På Iphone og galayen var det såre enkelt.

 

BAre mulig med rootet telefon.

 

Feil, det er mulig å gjøre også uten root på Desire. Du må bruke et verktøy som ligger i Android SDK'et. Det ligger en finfin guide for hvordan du gjør det her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

BAre mulig med rootet telefon.

 

Feil, det er mulig å gjøre også uten root på Desire. Du må bruke et verktøy som ligger i Android SDK'et. Det ligger en finfin guide for hvordan du gjør det her.

 

Hehe, mot den veiledningen i 19 trinn har jeg et totrinnsløsning - spørreren ville jo ha det enkelt:

 

1) Finn frem Leicaen (går sikkert med Nikon også).

2) Ta bilde av skjermen.

 

Men takk for korreksjonen.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

 

BAre mulig med rootet telefon.

 

Feil, det er mulig å gjøre også uten root på Desire. Du må bruke et verktøy som ligger i Android SDK'et. Det ligger en finfin guide for hvordan du gjør det her.

 

Hehe, mot den veiledningen i 19 trinn har jeg et totrinnsløsning - spørreren ville jo ha det enkelt:

 

1) Finn frem Leicaen (går sikkert med Nikon også).

2) Ta bilde av skjermen.

 

Men takk for korreksjonen.

 

Joda, det var bare et svar til at det er mulig, det er heller ikke så vanskelig som 19 trinn høres ut som, så detaljert som den guiden er må man jo gjøre ca 14 trinn bare for å laste ned og pakke ut en .zip-fil på pcen :)

 

/Espen

Lenke til kommentar

Har søkt etter følgende problem her på amobil, men fant ingen treff. Så, here we go:

 

Aller først, jeg bruker et Koss Portapro.

 

Når jeg spiller musikk eller ser på video, så legger jeg merke til at det to svært så irritable lyder i bakgrunnen.

 

Det ene er en svak susing, slik at det høres ut som jeg hører på radio selv om realiteten er 320kb mp3.

 

Det andre en en tikkelyd, som går hele tiden. Ett tikk i sekundet kanskje. Du hører dette best i stille partier på video/musikk, eller om du skrur ned volumet helt. Hva er denne tikkelyden? Den driver meg til vanvidd når jeg skal se dokumentarer eller høre på rolig musikk etc før jeg sovner.

 

Har googlet problemet, og fant ut at flere sliter med dette. Og nå spør jeg altså her. Er dette problemet hardwarebasert, altså en feil. Eller skyldes dette GSM-sjekking, slik enkelt antyder på andre nettsteder. Det meldes dessuten om forskjeller mellom operatører. Enkelte har tikkingen, andre ikke. Bruker Telenor selv, og har sett andre med Telenor rapportere om det samme.

 

Det jeg altså etterspør er altså: hvem kjenner seg igjen i dette, hvilke operatør bruker du i så fall og hva slags headsett?

Lenke til kommentar

Mobildata er alltid slått av, så det er ikke der det ligger. Setter jeg telefonen i flymodus forsvinner problemet, så at problemet skyldes noe med GSM eller WiFi er åpenbart...

 

:edit: Nå er jeg på jobb uten WiFi tilkoblet, og merker ikke problemet. Merka det både med og uten WiFi hjemme i går. Så jeg blir litt forvirra her.. :)

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...