Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MrMastadon, høres ut som du kjører akkurat samme ROM som meg :) Jeg har hørt om problem med konstant sync-ikon i notification-bar om du utelukker friendstream, har du dette problemet? Jeg inkluderte det i min bare for sikkerhets skyld...

 

Kan bekrefte at det problemet har dukket opp. Slightly irriterende, og det spiser batteri, men det er ikke den store saken å bake en ny heldigvis:)

 

Edit: Det var faktisk så enkelt som å installere Friendstream, så får jeg heller bare ignorere den!

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

HJELP! La inn mønster-kode som "skjermbeskytter" slik at ingen andre enn meg kan komme inn på mobilen. Vennene ble litt revet med, og nå er mobilen låst etter at koden/mønsteret er slått feil flere ganger.

 

Her er problemet:

Jeg får beskjed om å logge på med brukernavn og passord, noe jeg tror var og antat er google-kontoen. Men jeg husket ikke passordet, så jeg endret det på pc-internettet.

 

Nå bruker jeg mailen og det nye passordet mitt på google.kontoen, men kommer meg ikke inn på mobilen! Er avhengig av den både seriøst og useriøst, så håper på svar så fort som mulig! :(

Lenke til kommentar

Har nå fått min Desire, og eneste skuffelsen så langt er at det er latterlig lite tilgjengelig plass på telefonen.

 

Etter at 3 små apps er installert, så har jeg knapt 100 MB ledig. Dette er jo latterlig lite? Krever Android + Sense over 400 MB?

 

Dessuten er lista over forhåndsinnstallerte apps, som jeg aldri vil bruke, lang som et vondt år. Kan man fjerne disse, eller krever dette root? Latterlig å legge til så mye tullete apps, skulle vært valgfritt.

 

Hadde samme problem før, men nå laster jeg ned mye mer uten problemer. Vet ikke om det er noe som skjer etter oppdateringene, men mye av det jeg laster ned tar ikke all verden til plass heller da.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Utrolig bra tilbakemelding syar2003! Kudos.

Kommer nok til å gå for Desire HD.

Hadde jeg skulle ha kjøpt nå ville det blitt Z utgaven.

HD blir litt i største laget .

Z har fordelen av fysisk tastatur og er noe jeg ønsker meg etter å

ha brukt pølse fingre på Desire i tre kvart år.

Størrelsen til vanlig Desire og grep er perfekt.

De 200 mhz i forskjell mellom Z og HD bryr jeg meg ikke stort om.

Det er cpu kraft i massevis på Z alikevel.

Ikke noe negativt for meg med Z mao - tvertimot så kan man anta

bedre batteri tid på Z kontra HD pga skjerm og 200mhz lavere klokket scorpion prosessor.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hmm, jeg greide å gjøre mobilen "litt" fuktig i går, så den er litt klikk nå, men ser ut til å faktisk funke fint utenom at jeg ikke kan skru av/på skjermen, knappen på toppen reagerer ikke utenom hvis jeg skal skru på mobilen ser det ut som. Noen som har noe forslag til et program der jeg kan forandre hvilken tast jeg bruker til å skru av/på skjermen?

 

 

Lenke til kommentar

Trur ikke det vil hjelpe, problemet er det at jeg ikke kan skru av eller på skjermen (sånn at den bare er svart). Eneste måten jeg kan skru på skjermen igjen hvis den ligger for lenge å skrur på skjermbeskytter er å sette i laderen som "vekker" mobilen.

 

Hva kan man tilfelle gjøre om den er roota da? Har ikke roota tlf, men har hatt planer om å gjøre det en stund uansett.

 

 

Lenke til kommentar

Her er en guide som beskriver hvordan du rooter (altså får en root bruker som gir et par ekstra muligheter) og installerer custom recovery (som kreves for å installere mods og roms), egentlig ganske enkelt selv om det ser ut som det er mye tekst:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788044

 

Her er en tråd med linker til tutorials for å installere custom ROMs:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=696189

Lenke til kommentar

Når en telefon har blitt fuktig:

1: Ta ut batteriet.

2: Demonter den så mye du kan, tørk bort alt synlig vann, og la mobilen ligge på et brettet tørkehåndkle i ovnen over natten på 40 grader.

3: Ikke skru den på før du har tørket den i ovnen i 12 timer, eller latt den lufttørke i et varmt rom i flere dager.

 

Sånn til neste gang, om du ikke kjente til prosedyren fra før.

 

Høres ut som din ikke er tør enda, siden telefonen virker halvveis. Å bruke telefonen før den er skikkelig tørr er oppskriften på å ødelegge den for godt.

Lenke til kommentar

Jeg har et praktisk spørsmål, er det en app eller noe som jeg kan bruke for å kryptere SD kortet?

Nå som jeg har all epost osv på telefonen, er det jo kjipt om den blir borte og noen får tilgang til alt.

Lurte derfor på om det finnes noen måte å kryptere SD kortet på, slik at om telefonen blir borte, så får de i alle fall ikke tak i dataene mine?

 

Ellers, noen som har dårlige erfaringer med batterier fra Dealextreame etc? Leste noen anbefalinger tidlig i tråden, men vet jo ikke hvordan det har funket senere, har ikke lest alle innlegg i hele tråden.

 

Har kjøpt dette til Desire telefonen:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.45427

 

Og dette til Desire Z telefonen:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51190

 

Jeg har brukt uoriginale batterier til Ixus kameraet mitt i mange år og har vært kjempe heldig, samme til Samsung X820 telefonen min og til Nikon D70 og Nikon D80 kameraet mitt. Men hører jo om folk som ikke er like heldige.

Uansett, betalte 120 kroner for de to batteriene med lader, overgang til europeisk kontakt, og tre sett med plastbeskyttelse til skjermen + kluter. Så har ikke tapt så mye om det er noe herk, men dumt å ødelegge telefonen med dette da.

Lenke til kommentar

Når en telefon har blitt fuktig:

1: Ta ut batteriet.

2: Demonter den så mye du kan, tørk bort alt synlig vann, og la mobilen ligge på et brettet tørkehåndkle i ovnen over natten på 40 grader.

3: Ikke skru den på før du har tørket den i ovnen i 12 timer, eller latt den lufttørke i et varmt rom i flere dager.

 

Sånn til neste gang, om du ikke kjente til prosedyren fra før.

 

Høres ut som din ikke er tør enda, siden telefonen virker halvveis. Å bruke telefonen før den er skikkelig tørr er oppskriften på å ødelegge den for godt.

Takk for tipset, visste egentlig om det på forhånd, men tenkte ikke helt på det i går ;) Det eneste jeg gjorde var å ta ut batteriet å tørke alt så godt jeg kunne. Det å la den ligge i ovnen nå, blir vel litt for seint regner jeg med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...