Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lekt litt med forskjellige ROM i det siste, og tenkte jeg skulle rapportere om erfaringene mine her.

Rootet først med UnrEVOked, og installerte ROM Manager, og da er backup og installering av nye ROM's intet problem, til og med tante Olga fra Toten kan klare det!

Bør kanskje si at jeg har AMOLED-versjonen, og har ingen erfaring med UnrEVOked og SLCD.

 

Først byttet jeg fra HTC orginal ROM til Psychosis og brukte den en god stund, en stabil og god ROM. Sense-basert, men man kan velge en versjon der det meste av Sense er fjernet. Kjører kun med Launcher Pro eller ADW, så Sense/Rosie-launcheren er utelukket. Dette i seg selv utelukker jo alle HTC-widgets, så viss du liker dem er dette et dårlig valg. Ellers er det som sagt en stabil og god ROM.

 

Så kom lysten til å prøve noe som var basert på stock android, så jeg la inn OpenDesire. Veldig godt bygget ROM med mange muligheter for å tweake den som du vil, et utall av innstillingsmuligheter for å endre utseende og funksjoner i Android. Kan nevne funksjoner som endre farger på notifikations-baren og nedtrekksmenyen, stille om natten og musikkontroller på låseskjerm. Jeg hadde et pussig problem med denne ROM'en og det var at jeg ikke kunne laste ned eller oppdatere gratis-apps over mobilt nettverk, kun over wifi. Betal-apps var ikke noe problem. I tillegg forsvant sync'en med FB med et par dagers mellomrom, og det var plutselig ikke bilder på kontaktene mine. Det var bare å sette innstillingen tilkate til autosynk, men det var litt merkelig at det bare forsvant.

Er som utgangspunkt overklokket til 1145 mHz (det var min hvertfall), og dette kan jo stjele litt batteri. Ikke noe man ikke burde kunne fixe med SetCPU. Har en mistanke om at det var dette som gjorde at telefonen min hakket litt innimellom, at den ikke likte overklokkingen helt. Dette har nemlig kun skjedd med denne ROM'en, og jeg tviler på at det var fordi den ikke var Sense-basert at den hakket.

I tillegg synes jeg batteriet ble spist opp kjappere med denne, til tross for at jeg kjørte JuiceDefender og passet på overklokkingen med SetCPU.

Andre ulemper: Android stock dialer!

 

Derfor skiftet jeg til MoDaCo Custom with Sense, og det er den jeg har kjørt nå i et par dager. Jeg synes batteritiden min er bedre, om dette har en sammenheng med at jeg også oppdaterte radioprogramvaren sammen med ROM'en vet jeg ikke, men jeg liker det hvertfall.

Selv om jeg brukte Dialer One sammen med OpenDesire kan den ikke helt sammenlignes med HTC sin dialer. Den er best, og jeg merker at jeg har savnet den. Jeg brukte en 90-lapp på å få tilgang til online-kjøkkenet til MoDaCo, og kan bake en ROM tilpasset meg. Og det var vel verd pengene. Vekk med Friendstream, Footprints, Teeter, Peep, Rosie og alle de tingene jeg aldri bruker. Inn med stock låseskjerm, trackpad wake, A2SD+ og advanced wifi option.

Telefonen virker snappy og har de funskjonene jeg vil den skal ha. Og viss jeg vil bake en ny ROM kan jeg legge den inn og beholde alle innstillinger og programmer. I like! Jeg kommer til å holde meg til denne en stund :-)

 

Håper dette var fornuftig lesning...

Tar gjerne i mot tips til ROM som bør prøves ut!

Endret av MrMastodon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finner denne til total pris 2899 hos Djuice. Noen billigere?

 

Har de satt opp prisen nå? Kjøpte min for 2699, rundt en måned siden jeg bestilte. Det er vel blant det billigste du finner ja. Og til informasjon så er det ikke noen form for operatørlås på den. 

 

Og du kjøpte fra djuice?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...