Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Va det slik at Z hadde 800mhz cpu? Må vell bli i grenseland ved psxdroid...

Desire Z sin prosessor er like rask eller tilogmed raskere enn Desire sin, selv om den har lavere klokkefrekvens.

 

Jeg installerte forresten Modaco ROM R9 på min Desire i går. Eksluderte alt av sense og HTC widgets, siden jeg bruker launcher pro. Installerte også Apps2sd+ så nå har jeg null problemer med lagringsplass lengre. Batteritiden virker god og telefonen kjører skikkelig smooth (selv om den egentlig gjorde det med stock ROM også)

Lenke til kommentar

Noen som har en bluetooth høyttaler for å ha i bil å anbefale? Har forsøkt å pare min Desire med min tidligere Sony Ericsson HCB-150. Fungerer ikke.....

 

Forslag?

 

Som en ren handsfreeløsning bruker jeg Supertooth One på min Desire hvis det var det du var ute etter?

 

Nå er jo også Supertooth Buddy kommet som visstnok er enda bedre

Lenke til kommentar

Va det slik at Z hadde 800mhz cpu? Må vell bli i grenseland ved psxdroid...

Desire Z sin prosessor er like rask eller tilogmed raskere enn Desire sin, selv om den har lavere klokkefrekvens.

 

Jeg installerte forresten Modaco ROM R9 på min Desire i går. Eksluderte alt av sense og HTC widgets, siden jeg bruker launcher pro. Installerte også Apps2sd+ så nå har jeg null problemer med lagringsplass lengre. Batteritiden virker god og telefonen kjører skikkelig smooth (selv om den egentlig gjorde det med stock ROM også)

 

Den har faktisk 800mhz prosessor. Aning om hvilken type?

Lenke til kommentar

Hvis man virkelig vil slippe problemer med plass, bruker man AlphaRv til å installere N1table, og installerer Oxygen ROM. Veldig fornøyd så langt! Raskt, genialt, og ikke noe Sense-piss. :)

Selv er jeg forøyd med "Sense piss", men det er nå min mening. Jeg har løst plassproblemet med Unrevoked og Titanium backup. Med Titanium kan jeg tvinge programmer over på SD på en enkel og grei måte. Kjører ellers helt original rom, men er litt bevisst på hva jeg legger over på sd.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke om man legger ting over på sd, når data-partisjonn blir full uansett. Mye som krever lagringsplass selv om selve appsene ligger på minnekortet. Dvs. det er vel stort sett programdata, men fullt blir det likevel. Jeg liker dialeren og sms-programmet i sense, men det er vel stort sett det. De medfølgende widgetsene er stort sett alt for store til å være nyttige, man blir mindre effektiv i stedet for mer. Appsene som følger med har jeg aldri brukt, bortsett fra kalenderen, og de bare tar opp plass. For ikke å snakke at bluetooth er ødelagt i sense, så man kan ikke koble til normale BT-tastaturer (HID) en gang. Mer problemer enn løsninger for meg i hvert fall.

 

Men hver sin smak, det er mange som er kjempefornøyde med Sense, og det er selvfølgelig lov, selv om det ikke er for meg. :)

Lenke til kommentar

Prøvde meg på partisjonering av sd og LeeDroid, men da fant ikke telefonen sd-kortet i det hele tatt. Telefonen fant et annet kort jeg hadde. Gikk tilbake til vanlig rom, og da var minnekortet der som vanlig. Mulig det bare var jeg som var uheldig. Brukte rom manager.

 

Mangel på internminne er etter min mening den eneste svakheten ved telefonen. Men telefonen er tross alt ikke ny lengre :-)

Lenke til kommentar

Har et lite problem jeg håper noen kan hjelpe meg med her.

Har over 3000 meldinger med en kontakt, men nå har det begynt å "lagge" når jeg trykker på inboxen eller mens jeg skriver melding, eller snur telefonen for større tekst pad, og når jeg går tilbake. Generelt lagg.

Noen som veit om jeg får gjort sånn at meldinger ble lagra ett annet sted, eller flytte eller noe som hjelper? Uten å slette meldingene.

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Har et lite problem jeg håper noen kan hjelpe meg med her.

Har over 3000 meldinger med en kontakt, men nå har det begynt å "lagge" når jeg trykker på inboxen eller mens jeg skriver melding, eller snur telefonen for større tekst pad, og når jeg går tilbake. Generelt lagg.

Noen som veit om jeg får gjort sånn at meldinger ble lagra ett annet sted, eller flytte eller noe som hjelper? Uten å slette meldingene.

 

Takker for all hjelp!

 

Uten garanti og med alle forbehold:

 

Installer appen SMS Backup+, følg instruksjonene, men still inn SMS Backup+ slik at alle meldingene får merkelappen GammelSMS, og back opp alle meldingene til din GMail-konto. Deretter sletter du alle teksmeldinger fra telefonen - eller bare denne samtalen - og forandrer merkelappen i SMS Backup+ til "SMS", eller avinstallerer appen, for den saks skyld. Dette for å unngå at appen gjør restore ved å hente tilbake de gamle meldingene igjen til telefonen etter at du har slettet dem.

 

Da har du tigang til gamle meldinger som GMail-epost.

Endret av SvartUtenSukker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Logmein (til litt over 200 eller no) på market. Nylig formaterte jeg mobilen osv og mistet alle apps. Jeg begynte å innstalere de appsene jeg hadde kjøpt, men Logmein(ignition) stod det pris på enda, altså at jeg måtte kjøpe det på ny. Noen som vet hvordan jeg løser dette? har jo altså allerede kjøpt det?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Logmein (til litt over 200 eller no) på market. Nylig formaterte jeg mobilen osv og mistet alle apps. Jeg begynte å innstalere de appsene jeg hadde kjøpt, men Logmein(ignition) stod det pris på enda, altså at jeg måtte kjøpe det på ny. Noen som vet hvordan jeg løser dette? har jo altså allerede kjøpt det?

 

Har du passet på at du bruker samme google-konto? Evt. ta kontakt med Market eller Logmein.

 

Apropos, ordboka mi i Handcent døde, og husker ingen av ordene jeg har lagra. Veldig kjipt når man skriver halvparten av meldingene sine på dialekt.

Endret av blixbox
Lenke til kommentar

Bestilte Desire hos Netcom på fredag, fikk ordrebekreftelse i går. Tar sikkert en evighet før jeg får den men... Sender de sporingsnummer på mail eller? Gleder meg som en unge :)

 

:edit: fikk nettopp mail med sendingsinfo.. :)

 

Vurderte Desire HD, men etter å ha trykka litt på begge to på Elkjøp så endte jeg opp med lillebroren. HD var rett og slett for svær.

 

I've got a desire for Desire! :)

 

Takk til alle som har deltatt i denne tråden, her ligger det mye nyttig info. Skulle ønske førsteposten var oppdatert med de aller nyttigste tipsene etc, men men.. :)

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...