Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er din favoritt ROM til Desire?

 

Jeg kjører OpenDesire, og er ganske fornøyd, men dette plager meg mye:

-Er ikke alltid skjermen våkner når jeg trykker på power for å vekke den fra standby.

-Er ikke mulig å sette telefonen på lydløs, kun stille med vibrering.

 

Andre rom som er strømgjerrige og stabile?

 

 

Oxygen v0.2 BETA er min favoritt, gikk fra Od til første betaen, har aldri sett meg tilbake..

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829734&page=132

 

Vurderer Oxygen jeg også etter å lest litt der inne.

 

Jeg er nokså ny med ROM, men når jeg skal gå fra OD til Oxygen, så er det bare å laste ned og legge det inn på sd-kortet, boote telefonen, ta backup av OD og så install via .zip?

 

Trenger jeg å slette noe spesielt? Og jeg har jo gjort en god del innstillinger ol på telefonen, er det mulig å lagre disse slik at jeg bare kan flytte dem over på Oxygen, eller må jeg gjøre alt på nytt?

Lenke til kommentar

Faen, telefonen min driver å slår seg av oftere og oftere nå. I tillegg får jeg ofte opp at flere programmer må lukkes grunnet en uventet feil. Noen som vet av en fix? Hele greia knelte når jeg skulle sende et bilde i dag, f.eks..

Hva har du gjort for å fortjene det? Har du root? taskkiller?

 

Har hatt Desire nå siden april og den har faktisk aldri slått seg av.

Orginal ROM. Hadde taskkiller en periode, men det er noen måneder siden jeg fjerna den, og har bl.a oppgradert til 2.2 etter at jeg fjerna den, så tror ikke det er problemet..

Lenke til kommentar

Hva er din favoritt ROM til Desire?

 

Jeg kjører OpenDesire, og er ganske fornøyd, men dette plager meg mye:

-Er ikke alltid skjermen våkner når jeg trykker på power for å vekke den fra standby.

-Er ikke mulig å sette telefonen på lydløs, kun stille med vibrering.

 

Andre rom som er strømgjerrige og stabile?

 

 

Oxygen v0.2 BETA er min favoritt, gikk fra Od til første betaen, har aldri sett meg tilbake..

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829734&page=132

 

Vurderer Oxygen jeg også etter å lest litt der inne.

 

Jeg er nokså ny med ROM, men når jeg skal gå fra OD til Oxygen, så er det bare å laste ned og legge det inn på sd-kortet, boote telefonen, ta backup av OD og så install via .zip?

 

Trenger jeg å slette noe spesielt? Og jeg har jo gjort en god del innstillinger ol på telefonen, er det mulig å lagre disse slik at jeg bare kan flytte dem over på Oxygen, eller må jeg gjøre alt på nytt?

 

Od og Oxygen er vidt forskjellige ROM, så innstillinger går ikke an å overføre nei. Jeg fant det enklest å innstallere via ROM-manager. Kjør vanlig wipe, samt backup. vil du være helt sikker kan du kjøre full wipe/hardreset i recoverymode før du innstallerer. Vær obs på at Oxygen ikke er cyogenmod basert så, så det er en del tweaking du ikke får gjort, men jeg finner Zeam launcheren mer eller midre perfekt med de mulighetene den har. I tillegg har jeg kjørt s-off og flashet n1table, noe som gir masse plass internt. Ligger veiledninger på xda, men er absolutt ikke et must.

Lenke til kommentar

Hva er din favoritt ROM til Desire?

 

Jeg kjører OpenDesire, og er ganske fornøyd, men dette plager meg mye:

-Er ikke alltid skjermen våkner når jeg trykker på power for å vekke den fra standby.

-Er ikke mulig å sette telefonen på lydløs, kun stille med vibrering.

 

Andre rom som er strømgjerrige og stabile?

 

 

Oxygen v0.2 BETA er min favoritt, gikk fra Od til første betaen, har aldri sett meg tilbake..

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829734&page=132

 

Vurderer Oxygen jeg også etter å lest litt der inne.

 

Jeg er nokså ny med ROM, men når jeg skal gå fra OD til Oxygen, så er det bare å laste ned og legge det inn på sd-kortet, boote telefonen, ta backup av OD og så install via .zip?

 

Trenger jeg å slette noe spesielt? Og jeg har jo gjort en god del innstillinger ol på telefonen, er det mulig å lagre disse slik at jeg bare kan flytte dem over på Oxygen, eller må jeg gjøre alt på nytt?

 

Od og Oxygen er vidt forskjellige ROM, så innstillinger går ikke an å overføre nei. Jeg fant det enklest å innstallere via ROM-manager. Kjør vanlig wipe, samt backup. vil du være helt sikker kan du kjøre full wipe/hardreset i recoverymode før du innstallerer. Vær obs på at Oxygen ikke er cyogenmod basert så, så det er en del tweaking du ikke får gjort, men jeg finner Zeam launcheren mer eller midre perfekt med de mulighetene den har. I tillegg har jeg kjørt s-off og flashet n1table, noe som gir masse plass internt. Ligger veiledninger på xda, men er absolutt ikke et must.

Ok, her stopper det litt for meg :)

 

1. Ta en backup av kjørende ROM via boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7.

2. Kjør en Wipe via boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7.

3. Installere ny ROM via boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7.

 

4. Har du mulighet til å forklare hvordan man fikser s-off og flasher n1table? Gjøres det også boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7?

Lenke til kommentar

Hva er din favoritt ROM til Desire?

 

Jeg kjører OpenDesire, og er ganske fornøyd, men dette plager meg mye:

-Er ikke alltid skjermen våkner når jeg trykker på power for å vekke den fra standby.

-Er ikke mulig å sette telefonen på lydløs, kun stille med vibrering.

 

Andre rom som er strømgjerrige og stabile?

 

 

Oxygen v0.2 BETA er min favoritt, gikk fra Od til første betaen, har aldri sett meg tilbake..

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829734&page=132

 

Vurderer Oxygen jeg også etter å lest litt der inne.

 

Jeg er nokså ny med ROM, men når jeg skal gå fra OD til Oxygen, så er det bare å laste ned og legge det inn på sd-kortet, boote telefonen, ta backup av OD og så install via .zip?

 

Trenger jeg å slette noe spesielt? Og jeg har jo gjort en god del innstillinger ol på telefonen, er det mulig å lagre disse slik at jeg bare kan flytte dem over på Oxygen, eller må jeg gjøre alt på nytt?

 

Od og Oxygen er vidt forskjellige ROM, så innstillinger går ikke an å overføre nei. Jeg fant det enklest å innstallere via ROM-manager. Kjør vanlig wipe, samt backup. vil du være helt sikker kan du kjøre full wipe/hardreset i recoverymode før du innstallerer. Vær obs på at Oxygen ikke er cyogenmod basert så, så det er en del tweaking du ikke får gjort, men jeg finner Zeam launcheren mer eller midre perfekt med de mulighetene den har. I tillegg har jeg kjørt s-off og flashet n1table, noe som gir masse plass internt. Ligger veiledninger på xda, men er absolutt ikke et must.

Ok, her stopper det litt for meg :)

 

1. Ta en backup av kjørende ROM via boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7.

2. Kjør en Wipe via boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7.

3. Installere ny ROM via boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7.

 

4. Har du mulighet til å forklare hvordan man fikser s-off og flasher n1table? Gjøres det også boot & ClockworkMOD Recovery 2.5.0.7?

 

Nei, dette er imagefiler som må flashes via fastboot. Men glem det foreløpig, kan være litt risky og krever litt research. Alt står forøvrig på xda. Tilbake til oxygen, ja det er riktig. Bare husk å kjøre full wipe.

Lenke til kommentar

Faen, telefonen min driver å slår seg av oftere og oftere nå. I tillegg får jeg ofte opp at flere programmer må lukkes grunnet en uventet feil. Noen som vet av en fix? Hele greia knelte når jeg skulle sende et bilde i dag, f.eks..

Hva har du gjort for å fortjene det? Har du root? taskkiller?

 

Har hatt Desire nå siden april og den har faktisk aldri slått seg av.

Orginal ROM. Hadde taskkiller en periode, men det er noen måneder siden jeg fjerna den, og har bl.a oppgradert til 2.2 etter at jeg fjerna den, så tror ikke det er problemet..

Det kan jo være en eller flere apps som lager problemer.

Da er jo en mulighet å ta fabrikkgjenoppretting og prøve seg frem. :roll:

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Du skulle kanskje hatt deg en taskkiller allikevel da.

nupe2.gif

 

Slutt å bruke task killers!

Det sa jeg også en stund...

Men Task Killers er av og til nødvendig...

Ting henger seg, laster ikke skikkelig og svelger mye resurser...

 

(Bruker Astro File Managers "Process Manager" for jobben, snarvei på skrivebordet)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Heisann. Android 2.1 og 2.2 er lagd slik at programmer du går ut av uten å lukke de, stopper å kjøre i bakgrunnen så lenge de ikke er lagd for det - til eksempel ebuddy som fortsatt kjører, eller musikk når man spiller av. F. eks nettleseren "fryser" og blir liggende uten å kjøre til man tar det i bruk igjen. Det fine med dette er at det ikke bruker cpu kraft og sparer batteri fordi man slipper å starte programmene hver gang. Raskere går det også. Android 2.1 og 2.2 avslutter programmene etter behov hvis man trenger mer ram til å kjøre nye programmer man åpner. - Android avslutter da de programmene som har ligget "fryst" lengst først.

 

Det eneste jeg kan se taskkillers kan være nødvendig for er å avslutte programmer som har "hengt" seg, eller man ønsker å få et overblikk over kjørende prosesser.

 

Å "autokille" eller hele tiden avslutte div programmer er helt undøvendig og vil 1, gjøre at du bruker mer batteri, samt 2, i flere tilfeller gjøre systemet ditt ustabilt. - Man gjør seg selv en såkalt "bjørnetjeneste".

 

Håper dette klargjør en del ting rundt såkalte "taskkillers".

 

 

 

RAM er til for å brukes og Android avslutter selv programmer det er lengst siden du tok i bruk, hvis det mot for modning skulle bli lite tilgjengelig for å kjøre nye programmer. Og for å gjenta meg selv så vil du bruke mer batteri når du hele tiden på starte programmene på nytt, kontra at de bare hentes fram igjen fra minnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva angår ebuddy, så har dette programmet mulighet til å avsluttes ordentlig i programmet. Samme med spotify. De fleste skikkelige programmene som er lagd for å kjøre i bakgrunnen kan man avslutte i programmets menyer. - De programmene som "fryser" har gjerne ikke denne muligheten ettersom det strengt tatt er undøvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i det Fender77 skriver. Forøvrig bør man lese gjennom denne tråden på XDA for god info om bruken av "Task killers": http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=678205

 

At programmer ikke avsluttes slik de skal, skyldes ofte dårlig programmering, og da kan en "Task killer" være god å ha. Vær oppmerksom på at programmer også kan avsluttes ved å gå inn på applikasjoner i innstillinger.

 

Programmet Watchdog task manager kan være et godt alternativ. Dette programmet overvåker programmene dine, og varsler om det er noen programmer som går "bananas" og sluker cpu og strøm.

 

http://www.appbrain.com/app/watchdog-task-manager/com.zomut.watchdog

http://www.zomut.com/watchdog

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At programmer ikke avsluttes slik de skal, skyldes ofte dårlig programmering, og da kan en "Task killer" være god å ha.

 

Programmet Watchdog task manager kan være et godt alternativ. Dette programmet overvåker programmene dine, og varsler om det er noen programmer som går "bananas" og sluker cpu og strøm.

 

Her har du min bruk av taskkiller....

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål rundt låsing av telefonen, feks via mønster eller kode/passord. Har sjekket manualen, men den er temmelig mangelfull, mulig pga oppdatering til 2.2.

 

1) Låser man telefonen med mønster eller passord, så vil dette fortsatt måtte legges inn dersom man prøver lure telefonen med å skru den av og feks bytte SIM kort, korrekt?

 

2) Så dette vil være 'god nok' sikkerhet dersom telefonen mistes eller stjeles? Vil selvsagt forhindre at noen kan komme inn på telefonen og se bilder, få tilgang til email, sms etc.

EDIT:

Må korrigere meg selv her; bilder feks ligger vel ko SD-kortet, så da vil vel ikke bare lås på telefonen løse det problemet, folk kan da bare ta SD-kortet og putte det i en annen kort-leser og lese av alt som ligger der?

 

 

3) Kan man kryptere/låse SD-kort innholdet også?

 

Jo mer info ang dette jo bedre. :)

 

jarle

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

Jo mer info ang dette jo bedre. :)

 

I tillegg skulle eg gjerne hatt litt info om hvilke bilder du har innpå :p

 

Låsing med mønster vil hindre de å bruke telefonen ja.

 

Bildene tatt med mobilen er normale de, men de er jo fortsatt mine private. Vil ikke at de skal kunne kopieres av hvem som helst.

 

Jeg tar det da som et JA, at mobilen låses, og feks av/på vil ikke komme forbi det. Men lurer fortsatt på ang kryptrere/låse SD-kortet.

 

jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...