Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Skal i dag prøve å roote min HTC Desire 2.2 med applikasjonen unrevoked 3. Har så et lite problem. Jeg får kun "Waiting for device" Jeg har jo satt på USB-Debugging, men det skjer ikke noe..

 

Hjelp? :)

 

 

Jeg har akkurat gjort dette, velg koble til med htc sync. Htc sync kan ikke være installert på dataen.

 

Noen launchere dere anbefaler til Desire?

 

Desverre, det funka ikke. Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen launchere dere anbefaler til Desire?

Launcher pro plus (altså betalingsversjonen) er den beste launcheren etter min mening.

 

Hva får jeg for å Roote telefonen min??

 

Må jeg installere alle appsa osv. på nytt?

Med root kan du bruke applikasjoner som krever root-tilgang, slik som titanium backup, eller screenshot applikasjon. I tillegg får du muligheten til å installere custom ROMs med masse ekstra ting lagt til, eller så kan du feks velge å legge inn en ROM uten sense.

 

Om du rooter med unrevoked må du ikke legge alt inn, ROM-en din er nøyaktig slik som den var før du rootet, utenom at du får en superuser applikasjon.

Lenke til kommentar

Beklager spørsmålet og bryderiet, dette er helst sikkert blitt mast på for flere tiår siden, men velger uansett å spørrre:

Kjøpte en desire i sommer (og kjøpte den "brukt", så den er sikkert fra de tidligste modellene), hvilken skjermtype har jeg da? Ser i flere guider at det nevnes forskjeller, så vil nødig drite meg ut der. Har også stock 2.2 med den bootloaderen, er det en oneclickfix for dette, eller er det sånn halveis træl?

Lenke til kommentar

Ok, problemer med marked, kan ikke laste ned/oppdatere gratis apps, men ikke noe problem å laste ned/oppdatere kjøpe-apps. Nettopp skiftet til Open Desire v4.0.36 og har prøvd alle "vanlige" løsninger som å wipe cash og unmounte sd-kort.

 

Noen som kan hjelpe meg?

(eller andre som har problemet?)

 

Men det fungerer når jeg er tilkoblet Wifi.... Hmmm... Mystisk!

Lenke til kommentar

Hvordan finner en ut hvilken type skjerm en har på sin Desire?

 

Er der en enkel måte å roote på uansett skjermtype?

 

Er det mulig å endre når systemet sutrer for liten plass på tlf? Den gir jo beskjed når en har mindre enn 15 MB ledig, og når en får disse meldingene kan en ikke lengre motta epost, mms osv.

 

Noen som har noen konkrete svar her til hvordan jeg enkelt rooter desire uansett skjerm?

Lenke til kommentar

Hvordan finner en ut hvilken type skjerm en har på sin Desire?

 

Er der en enkel måte å roote på uansett skjermtype?

 

Er det mulig å endre når systemet sutrer for liten plass på tlf? Den gir jo beskjed når en har mindre enn 15 MB ledig, og når en får disse meldingene kan en ikke lengre motta epost, mms osv.

 

Noen som har noen konkrete svar her til hvordan jeg enkelt rooter desire uansett skjerm?

 

Unrevoked, antar jeg - men dette bør du etterprøve nøye selv. Å doktorere med telefonen på denne måten krever litt forhåndskunnskaper og vilje til å skaffe seg en viss teknisk innsikt i telefonen. Bruk et par kvelder på lesning på xda dev. etc. før du setter i gang. Imidlertid er det ikke så veldig stor grunn til å bekymre seg over alle meldingene om feil som har oppstått etter eller under rooting - det er jo stort sett de som plages som tar seg bryet med å skrive.

 

Mulig å få større plass på telefonen - ja, det mest elegante er å endre partisjonsstørrelsen på telefonen eller å lage seg en ext3 partisjon på SD-kortet, men dette er nokså avansert doktorering.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Quick Question

Jeg har rootet med unrevoked, hvis jeg tar en factory reset/hard reset, vil jeg da få en ikke rootet telefon? Altså en telefon som er lik som out of the box?

Noen som vet dette?

 

 

Og, om jeg tar backup av hele telefonen i oppstartsmenyen recovery, og så sletter alt på telefonen, legger inn et nytt ROM og bruker det en stund, tar så backup av det og går tilbake til det første som jeg tok backup av, vil alt være lagret da? Telefonlogg, sms, instillinger til de forskjellige programmene osv?

Lenke til kommentar

Quick Question

Jeg har rootet med unrevoked, hvis jeg tar en factory reset/hard reset, vil jeg da få en ikke rootet telefon? Altså en telefon som er lik som out of the box?

Noen som vet dette?

 

 

Og, om jeg tar backup av hele telefonen i oppstartsmenyen recovery, og så sletter alt på telefonen, legger inn et nytt ROM og bruker det en stund, tar så backup av det og går tilbake til det første som jeg tok backup av, vil alt være lagret da? Telefonlogg, sms, instillinger til de forskjellige programmene osv?

 

1) Nei

 

2) Ja

Lenke til kommentar

Quick Question

Jeg har rootet med unrevoked, hvis jeg tar en factory reset/hard reset, vil jeg da få en ikke rootet telefon? Altså en telefon som er lik som out of the box?

Noen som vet dette?

 

 

Og, om jeg tar backup av hele telefonen i oppstartsmenyen recovery, og så sletter alt på telefonen, legger inn et nytt ROM og bruker det en stund, tar så backup av det og går tilbake til det første som jeg tok backup av, vil alt være lagret da? Telefonlogg, sms, instillinger til de forskjellige programmene osv?

 

1) Nei

 

2) Ja

 

Du må gjerne utdype litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...