Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Halla.

 

Når jeg hooker opp Desire-en til PC-en (Vista 32) så går Windows Explorer (browsing rundt i mapper) helt sykt tregt og slutter ofte å virke. Veldig spesielt. Særlig når jeg skal overføre f.eks. musikk til telefonen eller bilder til PC-en. Til og med kopieringsprosessen henger seg nesten alltid opp. Kjent problem? Mulig løsning?

 

Vista ble min inngangsport til Linux-verdenen - sammen med Androidtelefonen, selvsagt. Ble til slutt så frustrert at jeg lastet ned en Ubuntu-CD og satte i gang. De første dagene lo jeg mest - trodde ikke det var mulig at den sirupsmaskinen kunne være så rask.

 

På vistaen opplevde jeg blant annet det du beskriver. Det kan ha å gjøre med at Vista forsøker å indeksere innholdet på telefonen - evt. fordi den mistolker en eller flere filtillegg (.doc etc) i filene på minnekortet som tekstfiler - eller at Vista finner filer som den leter etter riktig program til - for deretter å kunne spørre: Vil du spille av filen med Windows Media Player. Tror det finnes en innstilling som gjør av Vista bare viser filene (og ikke kommer med lure forslag) når du monterer en ekstern disk etc. Finn den, eller skaff den et operativsystem som virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yes kjønn utensukker godt. Har windows 7 maskinen min under fullkontrol og tilpasset så bra det går an, har også veldig bra hardware og den er ikke tregt heller ,men fortsatt kan den gjør meg mer frustrert en diverse spill. Og ubuntu er enda et hakk fortere i tillegg.

 

Men ontopic har problemer at mobilen ofte ikke starte nedlastninger på market, noen veit hva som kan være galt. har bare prøvd på wifi, men laste ned vida 3g er likevel ingen alternativ har ingen dataplan.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har fulgt med her, så må vel prøve å henge litt med igjen:

Etter oppdateringa til Marked, noen nye MUST apps som alle storkoser seg med?

 

Men nå over til det egentlige spørsmålet:

Er det muligheter for å få til Proxy instillinger på Wifien? Googla en del rundt skolestart og da virka det hele rimelig håpløst, men godt mulig det lar seg løse med diverse tredjepartsprogramvare. Trenger WiFi proxy for å få brukt trådløsnettet på skolen, er ikke like fett å dra fram mobilen når iPhone folka sitter på nett :p

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har fulgt med her, så må vel prøve å henge litt med igjen:

Etter oppdateringa til Marked, noen nye MUST apps som alle storkoser seg med?

 

Men nå over til det egentlige spørsmålet:

Er det muligheter for å få til Proxy instillinger på Wifien? Googla en del rundt skolestart og da virka det hele rimelig håpløst, men godt mulig det lar seg løse med diverse tredjepartsprogramvare. Trenger WiFi proxy for å få brukt trådløsnettet på skolen, er ikke like fett å dra fram mobilen når iPhone folka sitter på nett :p

 

Det finnes en dunge av løsninger på dette hvis du leter litt. En av de mer kuriøse:

 

Klikk

 

Ufattelig hvis det virker, men verdt et forsøk.

 

... forresten - lar ikke Opera Mini deg få tilgang gjennom proxy (- og da tenker jeg ikke på serverne deres...)?

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

For halvannen måned siden skreiv amobil om en oppdatering for Desire. http://www.amobil.no/artikler/ny_oppdatering_til_desire/78310

 

Flere har klagd på at oppdateringen hadde en del småfeil som skapte irritasjoner. Min Desire maser selvfølgelig fortsatt om oppdateringa, men har ikke oppdatert den enda. Burde jeg dette? Og må man ha denne oppdateringen før man evt. oppdaterer til android 2.3? (optimistisk :D)

 

Har ikke hatt noe problem med denne oppdateringen og ser ikke noen gode grunner til å ikke oppdatere, og ja, man må antakeligvis ha siste oppdatering for å få neste...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Uten å ha lest de 510 tidligere sidene....er det noen som ikke får installert/oppdatert apps fra Market?

 

De står bare å surrer på "starter nedlastning"...

 

I går og i dag har også mobilen min slått seg av og på av seg selv...

The beginning of the end?

Det samme skjer her ja, altså at det surrer på "starter nedlasting".

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Uten å ha lest de 510 tidligere sidene....er det noen som ikke får installert/oppdatert apps fra Market?

 

De står bare å surrer på "starter nedlastning"...

 

I går og i dag har også mobilen min slått seg av og på av seg selv...

The beginning of the end?

Det samme skjer her ja, altså at det surrer på "starter nedlasting".

 

Jeg gikk inn i settings->applications og tømte cache for Market applikasjonen. Det hjalp meg, men jeg har hørt at det ikke hjelper alle..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha lest de 510 tidligere sidene....er det noen som ikke får installert/oppdatert apps fra Market?

 

De står bare å surrer på "starter nedlastning"...

 

I går og i dag har også mobilen min slått seg av og på av seg selv...

The beginning of the end?

Det samme skjer her ja, altså at det surrer på "starter nedlasting".

 

Jeg gikk inn i settings->applications og tømte cache for Market applikasjonen. Det hjalp meg, men jeg har hørt at det ikke hjelper alle..

 

Funket som smør....jeg sier takk!

Lenke til kommentar

....er det noen som ikke får installert/oppdatert apps fra Market?

 

Det har vært sånn noen dager, regner med at det er Google som har problemer. For meg ordner det seg når jeg avbryter nedlastingen (gå inn på info om appen der du startet nedlastingen), og så starter på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Er det noen rask måte p skru av Email mottak/sending ?

 

Kommer an på hvilket program du bruker, og om det er permanent eller bare midlertidig du vil slå av funksjonen.

 

F.eks. Gmail: Innstillinger, Kontoer/synkronisering, Google, ...

 

Du kan også legge en widget på skjermen som heter Strømkontroll, der er det en knapp for å slå automatisk synkronisering av og på (vil da gjelde alle programmer som er knyttet til funksjonen, fortrinnsvis de som er listet under Kontoer/synkronisering).

Lenke til kommentar

Etter at jeg byttet til OneCall og roamer i Telenors nett sliter jeg med exchange push.

Går jeg på innstillinger - kontoer og synkronisering - exchange activesync - tidsplan står det "deaktivert ved roaming".

Finnes det andre (gjerne gratis) exchange apps som syncer ved roaming?

OneCall/Network Norway har ikke dekning her, så jeg MÅ roame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...