sdf123 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 BonusProblem: Gmail har sluttet å sjekke mail. Må gå inn og trykke refresh flere ganger før ny e-post dukker opp. Noen som har opplevd dette? Det skjedde med meg for flere mndr siden, da gikk jeg over til K-9 Mail, og takk for at jeg gjorde det, mye bedre enn gmail sin egen app! Jeg har selv litt ptoblemer med roaming. HAr One call som roamer av telenor her i østfold. Problemet mitt er at jeg bor så nærme svenskegrensen at plutselig(har skjed 1-2 ganger) at den står på svensk nett. Og jeg har jo godtatt å bruke datatrafikk med romaing siden jeg romaer på telenor sitt nett. Hadde vært gull å kunne velge sikre mobilnett, og usikre som gjorde at man ikke kunne velge dem utenom å taste inn en kode eller lignende. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) BonusProblem: Gmail har sluttet å sjekke mail. Må gå inn og trykke refresh flere ganger før ny e-post dukker opp. Noen som har opplevd dette? Det skjedde med meg for flere mndr siden, da gikk jeg over til K-9 Mail, og takk for at jeg gjorde det, mye bedre enn gmail sin egen app! Jeg har selv litt ptoblemer med roaming. HAr One call som roamer av telenor her i østfold. Problemet mitt er at jeg bor så nærme svenskegrensen at plutselig(har skjed 1-2 ganger) at den står på svensk nett. Og jeg har jo godtatt å bruke datatrafikk med romaing siden jeg romaer på telenor sitt nett. Hadde vært gull å kunne velge sikre mobilnett, og usikre som gjorde at man ikke kunne velge dem utenom å taste inn en kode eller lignende. Dette mener jeg du kan fikse med å sette i *#*#4636#*#* TelefonInformasjon Velg foretrukket nettverkstype GSM auto(PRL) Hvor "PRL" er cluet. PRL = Prefered Roaming List The PRL indicates which bands, sub bands and service provider identifiers will be scanned and in what priority order.http://en.wikipedia.org/wiki/Preferred_Roaming_List GSM auto PRL vil gi deg EDGE som foretrukket datatilkopling ved svakt 3G signal. Ved akseptabelt 3G signal vil den uansett bytte til 3G/HSDPA Man får også merkbart mindre batteriforbruk i IDLE med GSM auto PRL kontra WDCMA prefered under visse variable dekningsforhold og ved overlappende roaming av ulike serviceproviders. Endret 20. oktober 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) BonusProblem: Gmail har sluttet å sjekke mail. Må gå inn og trykke refresh flere ganger før ny e-post dukker opp. Noen som har opplevd dette? Det skjedde med meg for flere mndr siden, da gikk jeg over til K-9 Mail, og takk for at jeg gjorde det, mye bedre enn gmail sin egen app! Jeg har selv litt ptoblemer med roaming. HAr One call som roamer av telenor her i østfold. Problemet mitt er at jeg bor så nærme svenskegrensen at plutselig(har skjed 1-2 ganger) at den står på svensk nett. Og jeg har jo godtatt å bruke datatrafikk med romaing siden jeg romaer på telenor sitt nett. Hadde vært gull å kunne velge sikre mobilnett, og usikre som gjorde at man ikke kunne velge dem utenom å taste inn en kode eller lignende. Dette mener jeg du kan fikse med å sette i *#*#4636#*#* TelefonInformasjon Velg foretrukket nettverkstype GSM auto(PRL) Hvor "PRL" er cluet. PRL = Prefered Roaming List The PRL indicates which bands, sub bands and service provider identifiers will be scanned and in what priority order.http://en.wikipedia.org/wiki/Preferred_Roaming_List GSM auto PRL vil gi deg EDGE som foretrukket datatilkopling ved svakt 3G signal. Ved akseptabelt 3G signal vil den uansett bytte til 3G/HSDPA Man får også merkbart mindre batteriforbruk i IDLE med GSM auto PRL kontra WDCMA prefered under visse variable dekningsforhold og ved overlappende roaming av ulike serviceproviders. Hm, det vil bare gjøre at den prioriterer 2G foran 3G? Jeg ønsker noe som priorterer de norske nettverkene foran de utenlandske. Endret 20. oktober 2010 av everlong Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Nei- det er ikke bare det ... Les PRL Hvis operatøren din og Telenor har gjort ting riktig skal din serviceprovider (OneCall+Telenor) sine radio celler være prioritert fremfor radio celler ihos svenske serviceproviders ved bruk av PRL. I allefall vær snill å prøv det før du forkaster forslaget. Grunnet til at jeg utdypet at du får Edge fremfor svak 3G er at 3G (wdcma prefered) ikke har noen PRL instilling , kun den med GSM+Auto-wdcma. Endret 20. oktober 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jepp, jeg enablet GSM Auto PRL:) Prøvde også å lese den wiki sia om PRL uten at jeg ble så veldig mye mer klok. Men når du fortalte Hvis operatøren din og Telenor har gjort ting riktig skal din serviceprovider (OneCall+Telenor) sine radio celler være prioritert fremfor radio celler ihos svenske serviceproviders ved bruk av PRL. Så ble jeg klokere:) Kanskje jeg kan sende en mail til OneCall og høre Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Er bare å stille om på telefonen og teste det ut ved første anledning hvor du nærmer deg svenskegrensa. I værste fall vil det virke likt som nå - men bare med endringen om at sterk 2G er foretrukket før svak 3G. Opplyse oss gjerne her i tråden om resultatet , da det sikkert er interessant for flere. Edit: Jeg bruker samme instilling og i øyeblikket her hjemme hos meg selv er Desire tilknyttet 3.5G - Displayet viser H. Endret 20. oktober 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Ok, må jeg gjøre noe spesielt etter at jeg valgte GSM Auto (PRL)? Jeg trykket bare tilbake. Nå gikk jeg inn på nettverk, søkte manuelt og fant Telia(bor nærme grensa så har Telia sitt nett hjemme i stua). Satt den nå til Telia, og det har gått 2 minutt uten at den har gått tilbake til Telenor. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis jeg går inn på wifi-settings, kobler den seg automatisk til wifi igjen, men bytter tilbake til roaming etter et par minutter. Frustrerende. Hm, det har visst ikke noe med roaming å gjøre. Slår jeg av data roaming, vil den fremdeles koble seg av wifi'et mitt etter kort tid, og koble seg på igjen først når jeg åpner wifi-settings. Wlanet mitt er lagret som det skal, jeg trenger ikke trykke på noe, kun åpne wifi-settings og så "oppdager" den at wifi-nettverket mitt er der og den kobler seg til. Men kobler av igjen etter kort tid. Noen som har noe clue på hva dette kan skyldes? Det var ikke slik tidligere! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Ok, må jeg gjøre noe spesielt etter at jeg valgte GSM Auto (PRL)? Jeg trykket bare tilbake. Nå gikk jeg inn på nettverk, søkte manuelt og fant Telia(bor nærme grensa så har Telia sitt nett hjemme i stua). Satt den nå til Telia, og det har gått 2 minutt uten at den har gått tilbake til Telenor. Nå har du jo manuellt "valgt" Telia da - og det er jo tillatt å gjøre. Sett til automatisk og se om Telia blir skiftet til sålenge du har Telenor dekning. Endret 20. oktober 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Da gikk det på Telenor ja, men det har den gjort før også, men det er bare det at plutselig så står den på telia Velger jeg manuelt så skal det vel ikke gå ann å gå automatisk over på noe annet? Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Hva mer jeg skulle ønsket meg på min Desire bortsett fra lagringsplass til apps? - En mer hardfør ytre kameralinse. Lurte en stund på om det var en ny ROM som gjorde at det ble lett tåke på alle bildene mine, men forsøkte nå uten det bakre dekselet. Forskjellen var enorm. Vurderer å klage til HTC om dette, siden jeg ikke har utsatt telefonen for noen uvanlig røff behandling. Den ytre linsa er tilsynelatende laget av mykplast. Flere som har opplevd det samme - så klager vi sammen? Et par nye bakdeksler til hver bør bli et folkekrav. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg vet ikke hvor- men har hørt at man kan kjøpe nye bakdeksler et eller annet sted. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg vet ikke hvor- men har hørt at man kan kjøpe nye bakdeksler et eller annet sted. Det svarer ikke til mine og det allmenne publikums kvalitetsforventninger at verdens beste telefon skal være så skjør på dette punktet. Mobiltelefoner har en forventet levetid på mer enn to år, og man må kunne forvente å kunne ta anstendige bilder i denne perioden. Jeg vil ikke kjøpe deksel, jeg vil ha det tilsendt gratis med en unnskyldning. Forsøk uten deksel selv, og se forskjellen. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Min er nesten helt ny så hjelper "desverre" ingenting for min del. Men ser helt klart frustrasjonen, og om den er så myk som du sier så kan det jo hende at det er jeg som er irritert i en nærmere fremtid så ja.. Hadde vært fint om du sa i fra om/når du fikk svar fra HTC om du tar kontakt, og evt. om du får/fikk et nytt deksel :-) Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Uten å ha finlest papirene er jeg ganske sikker på at det står i manualen at man skal unngå uhensiktsmessig bruk da det kan skade glatte overflater. Og jeg er ganske sikker på at du ikke får hverken deksel eller unnskyldning. Det er litt som å klage på en bil med riper i lakken etter du har kjørt på en grusvei. Er det din feil at ripene er der? Uten tvil. Er det da HTC sitt ansvar? Nope. Er det likevel irriterende? Selvfølgelig. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Uten å ha finlest papirene er jeg ganske sikker på at det står i manualen at man skal unngå uhensiktsmessig bruk da det kan skade glatte overflater. Og jeg er ganske sikker på at du ikke får hverken deksel eller unnskyldning. Det er litt som å klage på en bil med riper i lakken etter du har kjørt på en grusvei. Er det din feil at ripene er der? Uten tvil. Er det da HTC sitt ansvar? Nope. Er det likevel irriterende? Selvfølgelig. Sammenligningen din lider av en vanlig yrkesskade: Den halter. Mitt poeng er jo at jeg verken har kjørt på grusveier eller hatt slipestein i lommene. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Nei, men du har brukt telefonen, og det er neppe HTC sin skyld at det er skader på kamraglasset... Sammenligningen min halter ikke mer en grunnlaget for kravet ditt Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) hør på deg selv MrMastodon. alle mobiler som selges i norge SKAL holde i 5 år ved normal bruk. klarer du ikke produsere noe som holder så lenge så er alternativene å ikke selge i det hele tatt, eller belage deg på reparere den. Endret 21. oktober 2010 av ventech Lenke til kommentar
todee Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Noen som vet om det går an å få Desire til å vibrere ved innkommende sms bare i vibrasjonsmodus? Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Noen som vet om det går an å få Desire til å vibrere ved innkommende sms bare i vibrasjonsmodus? Handcent SMS har denne funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå