Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

BlueMotion-systemet og annet som skrur av motoren gjør det så fort den er varm nok til å starte igjen uten problemer. Og da stopper den umiddelbart. Man tjener ikke på å la bilen stå på tomgang (muligens med mindre den er svært kald, men da fortsatt kun unntaksvis.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har lett i forumer, men ikke funnet noe svar, så jeg prøver her.

Jeg har en HTC Desire og er sånn noenlunde fornøyd med den (etter å ha hatt en iPhone..)

Jeg har installert Spotify Premium, og spørsmålet om den lagrer musikken på minnekortet eller på telefonminnet.

Jeg har ikke installert mye på tlf, men har exchange konto satt opp på den, og der ligger det jo litt mail.

Jeg har hele tiden problemer med lite lagringsplass. Nå er det 34 MB ledig, og jeg har få apps installert.

Er det Spotify, eller er det exchange som tar så mye plass? Og finnes det ikke muligheter for å legge ting over på minnekort uten å roote tlf?

Takker for gode innspill.

Du har fått svar på Spotifybiten. Når det gjelder å legge applikasjoner på sdkortet så er det innebygget støtte for dette i Android 2.2, men utviklere er trege med å oppdatere sine applikasjoner til å støtte dette, i tillegg er det endel typer applikasjoner som kan slutte å fungere normalt om de blir flyttet til sdkort. Hvis du allikevel skulle ønske å ha muligheten til å flytte (nærmest) alle applikasjoner til minnekort kan du gjøre som forklart her. Jeg anbefaler deg da også å lese denne slik at du har en forståelse av hvilke applikasjoner du skal være forsiktig med å flytte.

Lenke til kommentar

desire.. konge.. men en ting irriterer meg fortsatt ,

kommer meg ikke på nett her hjemme.. nettverket komme opp og taster inn korrekt passord.

men viser ingen anntydning på å koble seg til. trykker på nettverket, trykker koble til,

ingenting skjer... , helt håpløst..

kommer meg på nett alle andre steder men ikke hjemme...

Har du proxy?

Jeg hadde problemer med med det trådløse nettet, og dette viste seg å være pga. min proxy server.

Lenke til kommentar

desire.. konge.. men en ting irriterer meg fortsatt ,

kommer meg ikke på nett her hjemme.. nettverket komme opp og taster inn korrekt passord.

men viser ingen anntydning på å koble seg til. trykker på nettverket, trykker koble til,

ingenting skjer... , helt håpløst..

kommer meg på nett alle andre steder men ikke hjemme...

Har du proxy?

Jeg hadde problemer med med det trådløse nettet, og dette viste seg å være pga. min proxy server.

har ikke selvvalgt proxy hvis det var det du tenkte på.. står på automatisk...

Lenke til kommentar

Sliter med enda en ting, samtaler suger veldig mye strøm. Har jeg en times samtale kan det suge kanskje 30-40% av batteriet. Den er roota og kjører LeeDroid-ROM.

Noen som har en løsning?

Det er ikke unormalt dette.

6,2 timer under absolutt maks forhold og maks batterikap.

Si 4,5-5 timer samtale på normalt nett. Så har du kanskje ikke full dekning. Da vil 30% fall på en time tilsi ca 4 timer samtale totalt.

Eg har opplevd rundt 20% i full dekning. I dårlig dekning faller den mye raskere....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Sliter med enda en ting, samtaler suger veldig mye strøm. Har jeg en times samtale kan det suge kanskje 30-40% av batteriet. Den er roota og kjører LeeDroid-ROM.

Noen som har en løsning?

Det er ikke unormalt dette.

6,2 timer under absolutt maks forhold og maks batterikap.

Si 4,5-5 timer samtale på normalt nett. Så har du kanskje ikke full dekning. Da vil 30% fall på en time tilsi ca 4 timer samtale totalt.

Eg har opplevd rundt 20% i full dekning. I dårlig dekning faller den mye raskere....

Kan jo kanskje bedre seg litt med en ny radiofirmware, kan jo prøve det.

Lenke til kommentar

Prøvde dette, men fikk følgende melding:

feil[131]: KUNDE-ID feil. ROM-oppdateringsverktlyet kan ikke oppdatere androidtelefonen. Skaff deg riktig ROM-oppdateringsverktøy og prøv på nytt

Akkurat ja. Da er løsningen å lage et goldcard hvis du vil få europeisk firmware inn på mobilen. http://android.modaco.com/content/general-discussion/305672/creating-a-goldcard/

Med et goldcard i mobilen, skal oppdateringen fungere.

Vet du om det er en fordel for meg å lage et goldcard for å få europeisk firmware? norsk keyboard og ordbok m.m sånt kan jeg vel laste ned likevel?

Hvis den funker fint med asiatisk firmware og du kan leve med det, så er det ingen grunn til å endre firmwaren. Norsk språk får du jo ordnet uansett.

Lenke til kommentar

Har nå den siste uken fått en svært dårlig batterikapasitet. Tar ut telefonen av laderen 0600, klokka 2100 slår den seg av pga lite strøm.

Jeg snakker kanskje 10min i telefonen, 10sms, den synkroniserer mailen min med K-9 Mail og laster ned RSS feeds fra google reader til Newsrob som jeg kikker igennom iblant.

2G står på konstant og brukes ca 50% av dagen, og w-lan bruker ca 50% av dagen. Kan ikke huske at jeg har installert noe spesielle programmer.

Noen tips til feil søking? Finnes det noen metoder på å se hva som bruker mest strøm i løpet av en dag?

Før kunne jeg ha telefonen på i opp mot 2 dager.

Lenke til kommentar

Har nå den siste uken fått en svært dårlig batterikapasitet. Tar ut telefonen av laderen 0600, klokka 2100 slår den seg av pga lite strøm.

Jeg snakker kanskje 10min i telefonen, 10sms, den synkroniserer mailen min med K-9 Mail og laster ned RSS feeds fra google reader til Newsrob som jeg kikker igennom iblant.

2G står på konstant og brukes ca 50% av dagen, og w-lan bruker ca 50% av dagen. Kan ikke huske at jeg har installert noe spesielle programmer.

Noen tips til feil søking? Finnes det noen metoder på å se hva som bruker mest strøm i løpet av en dag?

Før kunne jeg ha telefonen på i opp mot 2 dager.

for å få en oversikt over hva som har brukt bateri siden du trakk ut laderen gå til: innstillinger >Om telefonen > Batteri > batteribruk. her trykker du meny knappen og velger oppdater

dette er en prosentvis visning av hva enkelte ting har brukt, dette er da en prosentdeling av det som er allerede brukt ikke av total kapasiteten til batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...