Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Noen som har fått app inventor og Desiren til å fungere sammen, og som kan fortelle meg hva slags innstillinger telefonen har, og hvilke programmer man har lasta ned til PCen?

Selv har jeg installert HTC sync, lasta ned inventor programmet og installert det. Haka av for Ukjente kilder, USB-debugging, Forbli våken. Og så har jeg prøvd Kun lading, HTC sync, Diskstasjon. Men ingen ting fungerer, så er det noe jeg har oversett? Takker for all hjelp!

-----------------------------------

Fant løsningen. Måtte innom Blocks editor og koble til telefonen :D.

Hva skrev du i søknaden for å få tilgang?

Hvor lang tid tok det?

Jeg sa som sant er, at jeg kan litt programmeringa fra før og at jeg er interessert i data. Og så beskrev jeg yrket mitt, som har mange kreative/kunstneriske elementer i seg. Jeg søkte ganske tidlig og det tok vel ca 1 1/2 måned før jeg fikk tilgang. Hva som er avgjørende er vanskelig å si, men de fleste blir vel invitert..?

Endret av ronron25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som bruker en annen launcher? Hvilken er "best" Launcher Pro eller ADW ? evt fler?

Jeg har ikke prøvd ADW, men anbefaler virkelig launcherpro. Nevnte det også i går i denne tråden, og skal skrive litt mer utfyllende "review" i tråden for anbefalte programmer til android litt senere i dag. Launcherpro kjører fantastisk smooth (bedre enn sense) og har også mange mange flere innstillingsmuligheter (løp og kjøp!)

Lenke til kommentar

På min Desire er det etter oppdateringen til Froyo (eller muligens den som kom etter Froyo) slik at kompasset må kalibreres *hver* gang jeg skal bruke det. Nå er det jo bare å vifte litt med telefonen, men litt irriterende likevel. Etter kalibrering funker det som det skal, så hardwaren er OK.

 

Finner ikke så mye på nettet om dette, men det ser ut for at hard reset muligens fikser det. Har imidlertid liten lyst til akkurat det, og det er helt åpenbart at det burde kunne fikses uten hard reset hvis man bare visste eksakt hvorfor det skjer.

 

Andre som har problemet? Funnet noen løsning?

Lenke til kommentar

Har fått One Call og bruker telenor sitt nett og får da roaming. Mulig å få telefonen til å skjønne at dette ikke er roaming men hjemmenettet?

Har ikke noe løsning, men har det noen praktisk betydning? Så lenge du roamer i Telenor sitt norske nett, vil det ikke ha noe betydning for deg i kroner og øre.

 

 

Har fått One Call og bruker telenor sitt nett og får da roaming. Mulig å få telefonen til å skjønne at dette ikke er roaming men hjemmenettet?

Går ikke an, for Telenor er jo ikke hjemmenettet. Men som nevnt tidligere, har det en betydning?

Har samme "problem" men en liten R på telefonen plager meg ikke nevneverdig.

 

 

"Problemet" er at jeg bor ganske nærme sverige, og er ofte i sverige og da på svenskt nett. Da er det kjekt å kunne sette telefonen til å ikke bruke mobiltnettverk når den roamer pga høye datakostnader. Derfor hadde det vært veldig kjekt om jeg kunne satt Telenor som et hjemmenett.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har en Desire som er 4 mnd gammel. Problemet med den nå er at den kan finne på å så seg av selv for så å bli stående i en uendelig re-boot. Eneste måten å løse dette på er å fjerne batteriet 10-20 min. Har en mistanke om at det kan være varme som gjør at den slår seg av, da det ser ut til å skje i sammenheng med

WI-FI bruk og musikkspilling. Mener å tro at den er litt varm i nedre del av telefonen, mot ladetilkoblingen.

 

Noen som har samme prob evt. en løsning?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har en Desire som er 4 mnd gammel. Problemet med den nå er at den kan finne på å så seg av selv for så å bli stående i en uendelig re-boot. Eneste måten å løse dette på er å fjerne batteriet 10-20 min. Har en mistanke om at det kan være varme som gjør at den slår seg av, da det ser ut til å skje i sammenheng med

WI-FI bruk og musikkspilling. Mener å tro at den er litt varm i nedre del av telefonen, mot ladetilkoblingen.

 

Noen som har samme prob evt. en løsning?

 

Dette er dessverre et kjent problem (som jeg har vært utsatt for selv), og som skyldes et defekt hovedkort. Telefonen må sendes på service, og du må nok belage deg på et par uker med reservetelefon. Beklager.... :(

Lenke til kommentar

Noen flere (djuice kunder) som har problemer med (verdens) klokka i dag?

 

Klokka for min tidssone er korrekt, men feks for byen Santiago de los Caballeros i Den Dominikanske Republikk (som jeg har widget på tlf for) som skulle være 6 timer bak oss, er nå 5 timer bak oss. Dette skjedde i løpet av natta. Dersom jeg har på automatisk stilling av klokka, virker det og som om den sliter, sier noe sånt som ikke finner tidssona etter reboot. Setter jeg klokka til manuell, er klokka for Dom Rep fortsatt feil.

 

jarle

Lenke til kommentar

Håper noen kan hjelpe meg med en liten sak :-) Jeg kjøpte HTC Desire ute i verden, og ønsker nå europeisk eller skandinavisk (finner det?) firmwire. Dette finnes vel for nedlasting? Finnes det en howto for hvordan jeg skal gjøre dette? På forhånd takk! :-)

 

Kan jeg velge å følge denne guiden (funnet på en annen tråd her på diskusjon.no) ?

 

Steps to install Froyo on HTC Desire

 

Step 1: Download the Android 2.2 firmware for the Desire from here.

 

Step 2: Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]

 

Step 3: Power down your Desire.

 

Step 4: Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.

 

Step 5: A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.

 

Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.

 

Step 7: From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”

 

Step 8: When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

 

 

 

Last ned her:

http://liveimage.htc...bcrut4wrv30.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...