Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har allrighte ørepropper med mikrofon å anbefale til Desire?

Selges jo masse forskjellig, men de fleste skriver at de er kompatible med iPhone - og det er jo irrelevant for min del... Selv er jeg ute etter propper med mikrofon og volumkontroll. Har tittet litt på AKG K370, som ikke har volum, men pause. Den er imidlertid "kompatibel med iPhone og BlackBerry", men vet ikke om den er kompatibel med Desire?

Er det eventuelt andre propper med mikrofon og volum jeg bør se etter? Pris spiller egentlig ikke så stor rolle.

Jeg er så fornøyd med disse at jeg har to par. Over-the-ear-designet og lydkvaliteten var grunnen til at jeg gikk for akkurat de. Har fått greie omtaler på blandt annet Head-Fi.

Tok kontakt med MEElectronics for å høre om de var villig til å matche Amazon sin pris (29 USD, men sender ikke til norge) og det var ikke noe problem. De henviste meg til nederlandske Hifi to Go, og de var veldig villig til å matche.

To dager etter jeg hadde kjøpt første paret hadde MEElectronics kapanje på akkurat den modellen til 29 USD. Endte derfor opp med å kjøpe enda ett par.

Om de ikke passer deg, er denne og denne tråden svært verdifull lesning for alle med budget-fi-dilla.

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

NgZ ! Om han ikke har market fungerende - hvordan skal han få installert Titanium Backup - det har du ikke nevnt.

Han må da installere direkte med xxx.apk fila for titanium backup ved hjelp av android SDK da. Finns den å laste ned da ?

Det har han ikke spurt om heller. Han er tydeligvis mer opptatt av å forklare problemet sitt enn å lese svarene. Det er ikke verre enn å legge filen på sd-kortet, forutsatt at han har en filbehandler (astro, ES eller liknende). Å få tak i .apk-filen er ikke verre enn å be om den her, om han går for den løsningen.

Dersom han må til med SDK for å installere noe, er det like geit å bruke SDK til å ta backup av alt og kjøre en factory reset.

Lenke til kommentar

[quote name=el_cash' date=' 6. oktober 2010 - 10:14' timestamp='1286352857' 

Jeg er så fornøyd med disse at jeg har to par. Over-the-ear-designet og lydkvaliteten var grunnen til at jeg gikk for akkurat de. Har fått greie omtaler på blandt annet Head-Fi.

Tok kontakt med MEElectronics for å høre om de var villig til å matche Amazon sin pris (29 USD, men sender ikke til norge) og det var ikke noe problem. De henviste meg til nederlandske  Hifi to Go, og de var veldig villig til å matche.

To dager etter jeg hadde kjøpt første paret hadde MEElectronics kapanje på akkurat den modellen til 29 USD. Endte derfor opp med å kjøpe enda ett par.

Om de ikke passer deg, er denne og denne tråden svært verdifull lesning for alle med budget-fi-dilla.

Utrolig bra de linkene du kom med der! Sliter imidlertid fortsatt med å finne ørepropper med mikrofon og volumknapp. Finnes masse som passer iphone/ipod, men de er ikke kompatible med noe annet, dessverre.

Spørs om jeg ikke går for MEElectronics M6P eller Ultimate Ears MetroFi 220vi - selv om ingen av disse har volumkontroll. I det minste kan man svare på samtaler uten å måtte ta opp telefonen.

Litt skuffet over det dårlige utvalget av propper med mikrofon til android/htc/desire. Virker som "alle" produsentene lager propper for Apple, men overser android fullstendig. Men på den andre siden kan jeg jo skjønne det, virker ikke som om det er mange med android som er interessert i propper - og da blir det ikke økonomisk bæredyktig for produsentene å lage egne løsninger. Veldig synd - og ganske overraskende - egentlig.   :(

Lenke til kommentar

Etter det jeg har funnet ut, finnes det ikke ørepropper med volumstyring for android. Det måtte i tilfellet bli i form av en ekstra bluetooth-modul som det ikke finnes garantier for faktisk vil fungere med musikkspilleren du kommer til å bruke.

Årsaken til at volumknappene på iPhone/iPod-kompitable ørepropper ikke fungerer på telefonen skyldes at det finnes et proprietært brikkesett i volumkontrollen som ikke android kan kontrollere (ut fra det jeg vet).

Har ikke erfaring med UE, men M6P har en fantastisk soundstage og et gromt nedre register. Er noe sibilance (vislelyd på S'er og lignende), men det er ikke forstyrrende. Finner, i mine ører, vanskelig bedre propper til elektronika.

Har også prøvd SoundMagic MP-21 som er ganske uslåelig til den prisen. Litt for løs/kraftig bass og smalere soundstage, men så godt som ingen sibilance og god allroundkvalitet.

Lenke til kommentar

Kort og enkelt spm. Nettopp fått meg nytt sim-kort,men finner ikke hvor man kan importere kontakter fra telefonminne til SIM-kort? Får kun opp alternativ om å importere fra SIM til minne med,ikke omvendt

hvorfor skal du ha dem på sim? det er jo bare en haug med begrensninger å ha dem der. la dem heller ligge i telefonen om du ikke skal skifte lelefon da. det du gjør da er jo å legge dem over på minnekort eller pc.

Lenke til kommentar

Sync kontaktene dine over på en PC mot den default windows kontakt boka. Det er en glimrende måte å kunne editere og vaske kontaktene på også.

Men anbefaler faktisk ikke siste HTC Sync, men forrige versjon. 2 ting jeg ikke liker med nyeste:

- fancy pancy grensesnitt, som gir MINDRE info enn forrige, feks detaljer/log rundt syncing

- virker som en bug i nyeste HTC sync på PC. Den starter opp HTC sync ved oppstart av windows, og jeg vet ikke hvorfor men den gjør at disken på maskina står og gnager og gnager helt til jeg exiter HTC sync som ligger på taskbaren

Jeg har IKKE bruk for sync mot iTunes (som er noe svineri), så jeg vurderer å gå tilbake til forrige versjon av HTC sync.

jarle

Lenke til kommentar

Jeg testet ut slideIT en stund men forkastet det etterhvert, fordi:

a) Jeg sendte dem mail og spurte om det var mulig å kjøpe uteom market (og fikk ikke svar før nå flere måneder senere når de da sendte meg kopi av pressemeldingen om at market skulle lanseres i Norge)

b) Jeg skriver raskere på swiftKey

c) slideIT krever at man nistirrer på tastaturet, swiftkey treffer som regel ganske bra selv om man ikke stirrer på det til enhver tid.

d) Som mange års emacsbruker (og det til en liten stund før jeg var smart nok til å binde Ctrl til Caps Lock) så vet jeg hvor slitsomt slitasjeskader kan være (får faktisk enorme smerter i hele venstre siden av kroppen om jeg sitter uergonomisk på tastaturet (heh) i lengre tider og bruker derfor talegjenkjenning når jeg skriver lengre engelske tekster). Allerede etter noen få dager med sliteit begynte jeg å merke at det gav slitasje i tommelen, og da frykter jeg virkelig hva som skjer etter et års bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...