Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat hatt min Desire på verksted fordi lyden forsvant i det ene øret på alle headset. når jeg nå får den tilbake har den en lei tendens til følgende: jeg ringer eller blir oppringt, jeg fører telefonen til øret og skjermen blir såklart svart. men når jeg da skal legge på, og senker telefonen fra øret, slår ikke skjermen seg på igjen. ingen knapper fungerer da. når jeg snakker med en annen person er det ikke noe problem siden de da ofte legger på, men når jeg er uheldig og treffer en telefonsvarer sliter jeg. da må jeg enten vente til telefonsvareren/operatøren kutter samtalen grunnet for lang tid, eller ta ut batteriet (ikke engang on/off-knapp funker). needless to say - noen av mine venner har fått noen spesielle voicemails på sine mobilsvarer de siste dagene.

 

noen idéer om hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC HS-U350 har innebygd mic og du kan plugge inn dine egne stereo headsett/ørepropper.

http://www.netonnet....50/138404.4530/

 

Eller du kan bruke A2DP Bluetooth Clip produkter med 3,5mm tilkopling:

Noe som f.eks Jabra BT3030

 

Takk for svar, men den fra HTC har jo bare én knapp.

Hører man på musikk er det veldig kjekt å kunne sette på pause eller gå til neste sang. For ikke å snakke om å kunne senke volumet.

 

Det ubrukelige som følger med telefonen ha i det minste play, svar og frem/tilbake. Mulig jeg må finne frem loddebolten og sette inn et 3,5mm uttak.

 

Den bluetooth-saken så jo kjekk ut, men da er det enda en dings som må ha fungerende batteri, og dingser med (dårlig) batteri har jeg nok av allerede.

Lenke til kommentar

HTC HS-U350 har innebygd mic og du kan plugge inn dine egne stereo headsett/ørepropper.

http://www.netonnet....50/138404.4530/

 

Eller du kan bruke A2DP Bluetooth Clip produkter med 3,5mm tilkopling:

Noe som f.eks Jabra BT3030

 

Takk for svar, men den fra HTC har jo bare én knapp.

Hører man på musikk er det veldig kjekt å kunne sette på pause eller gå til neste sang. For ikke å snakke om å kunne senke volumet.

 

Det ubrukelige som følger med telefonen ha i det minste play, svar og frem/tilbake.

Man kan ikke lage alle disse funksjonene du ønsker på analoge 3.5mm utganger fra telefoner da signalering blir begrenset.

Eneste man kan få til er en knapp som legger mic til jord (eller lav/høy ohm)e.l som telefoner kan tolke som å legge på om man er i samtale og som kan tolkes som "next-track/skip" om man hører på musikk i avspilleren , eller som kan tolkes som "start stemme oppkall/kommando" om telefonen er idle.

 

Volume kontroll vil vel trenge en form for forsterker/dempeledd i "dongelen/klumpen" på ledningen.

 

Dette andre du ønsker deg kan du få med ulike clip-on BT løsninger fra bla : jabra , Nokia , SonyEricsson m.fl .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Man kan ikke lage alle disse funksjonene du ønsker på analoge 3.5mm utganger fra telefoner da signalering blir begrenset.

Eneste man kan få til er en knapp som legger mic til jord (eller lav/høy ohm)e.l som telefoner kan tolke som å legge på om man er i samtale og som kan tolkes som "next-track/skip" om man hører på musikk i avspilleren , eller som kan tolkes som "start stemme oppkall/kommando" om telefonen er idle.

 

Volume kontroll vil vel trenge en form for forsterker/dempeledd i "dongelen/klumpen" på ledningen.

 

Dette andre du ønsker deg kan du få med ulike clip-on BT løsninger fra bla : jabra , Nokia , SonyEricsson m.fl .

 

Nokia har jo fått til dette, så jeg ser ikke hvorfor ikke HTC kunne fått til noe tilsvarende.

På HTC's fjernkontroll er det motstander mellom mikrofonen og jord. 24kΩ standard, 0,6/0,25kΩ ved frem/tilbake og 25Ω på play/pause. På Nokia's kontroll er det ingen endringer i verdien når man trykker inn knappene, så det må være en datastrøm eller noe som styrer den.

00668b9b8c6f4220aebe458532dc6120.image.240x160.jpg

Lenke til kommentar

Har fått et lite irriterende problem som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg fikser.

Med FB kalenderen så ligger det jo inn masse bursdager, greit når man ønsker å huske på vennene , men jeg var såpass dum at jeg ble med på et arrangemang som tydeligvis var satt opp hver eneste dag og dette ble med i kalenderen min.

Når jeg så fjernet dette fra FB og oppdaterte Desiren så hang det fortsatt igjen på telefonen uavhengig av om jeg fjerner kalenderen og legger den til på nytt. Noen som kjenner til en fiks?

Lenke til kommentar

I Quick System Info appen så står følgende:

 

SD Card storage

 

A2SD storage

Total: 44MB, Free 23MB

 

Internal Storage

Total: 148MB, Free 32MB

 

System Storage

Total:250MB, Free:39MB

 

System Cache:

Total: 40MB, Free 38MB

 

Memory

Total 415MB, Free:149MB, Idle:47MB

 

Hva er de forskjellige her?

Lenke til kommentar

Mobilt internett fungerer ikke på telefonen min, når jeg aktiverer det blir slidern grønn, som viser at det er aktivert, men jg får ikke fram ikonet oppe på statuslinujen. Problemene ser ut til å ha oppstått etter jeg brukte en metode for å tilgang til betalapps med Onecall.

 

Noen ideer?

 

EDIT: Fiksa det, tukla bare litt med forskjellige instillinger på mobile nettverk :)

Endret av N.N
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil:

I Quick System Info appen så står følgende:

 

SD Card storage

 

A2SD storage Apps som er flyttet til minnekort? Litt usikker

Total: 44MB, Free 23MB

 

Internal Storage Lagringsplass for apps på telefonen

Total: 148MB, Free 32MB

 

System Storage Partisjonen der OS og noen applikasjoner ligger

Total:250MB, Free:39MB

 

System Cache: En cache for system eller noe sånt, uviktig

Total: 40MB, Free 38MB

 

Memory RAM rett og slett, kortidsminne

Total 415MB, Free:149MB, Idle:47MB

 

Hva er de forskjellige her?

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

jeg sitter å lurer litt på å roote og det spesielt etter å ha lest denne. http://lifehacker.com/5642797/universal-androot-roots-most-android-phones-no-pc-or-hacking-required

jeg bare lurer på det om noen vet noe om hva HTC sier om rooting og garanti. er det mulig å fortsatt levere den inn hvis det skjer noe eller er da garantien borte?

 

det hadde vert fint om noen har noen erfaringer ang. dette.

Lenke til kommentar

@Cyclo, lenka di funker ikke.

Heh... Gjelder å holde tunga rett i munnen gl, ikke lg gitt. Funker nå.

 

jeg sitter å lurer litt på å roote og det spesielt etter å ha lest denne. http://lifehacker.com/5642797/universal-androot-roots-most-android-phones-no-pc-or-hacking-required

jeg bare lurer på det om noen vet noe om hva HTC sier om rooting og garanti. er det mulig å fortsatt levere den inn hvis det skjer noe eller er da garantien borte?

 

det hadde vert fint om noen har noen erfaringer ang. dette.

Rooting vil uansett ikke påvirke reklamasjonsretten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...