Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Har brukt 273 MB fra 1 september og 631 MB siden 18/8 (da la jeg inn 3G Watchdog).

Men nå bruker jeg og anbefaler Phoneusage, veldig lekkert grensesnitt, viser også sms sendte/mottatt og ringetid/antall samtaler.

Siste oppdatering ga også mulighet for "exclude numbers" kjekt for de med "frifamilie" o.l :)

 

ang apps på SD kort, så syns jeg det er teit at ikke alle programmer kan legges der, eks ASTRO, Spotify + nesten alle apps jeg har.

 

Nå er det allerede en som har svart på dette før meg, men jeg ser at det generelt er mye uvitenhet rundt dette:

 

Spotify kommer nok aldri til å tilby å kunne legge applikasjonen på sdkort da det strider mot Android Guidelines, som sier at følgende applikasjoner ikke bør installeres på minnekortet:

 

Services

Your running Service will be killed and will not be restarted when external storage is remounted. You can, however, register for the ACTION_EXTERNAL_APPLICATIONS_AVAILABLE broadcast Intent, which will notify your application when applications installed on external storage have become available to the system again. At which time, you can restart your Service.

 

Alarm Services

Your alarms registered with AlarmManager will be cancelled. You must manually re-register any alarms when external storage is remounted.

 

Input Method Engines

Your IME will be replaced by the default IME. When external storage is remounted, the user can open system settings to enable your IME again.

 

Live Wallpapers

Your running Live Wallpaper will be replaced by the default Live Wallpaper. When external storage is remounted, the user can select your Live Wallpaper again.

 

Live Folders

Your Live Folder will be removed from the home screen. When external storage is remounted, the user can add your Live Folder to the home screen again.

 

App Widgets

Your App Widget will be removed from the home screen. When external storage is remounted, your App Widget will not be available for the user to select until the system resets the home application (usually not until a system reboot).

 

Account Managers

Your accounts created with AccountManager will disappear until external storage is remounted.

 

Sync Adapters

Your AbstractThreadedSyncAdapter and all its sync functionality will not work until external storage is remounted.

 

Device Administrators

Your DeviceAdminReceiver and all its admin capabilities will be disabled, which can have unforeseeable consequences for the device functionality, which may persist after external storage is remounted.

 

Det som er mest relevant for de fleste her er widgets, services og live wallpapers. Ergo, alle programmer som faller under noen av disse gruppene (og det er jo ganske mange) vil ikke fungere slik de er ment hvis de blir lagt på minnekortet.

 

Kilde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min Desire sist uke, den kom med android 2.2 inne som standard. Nå er jeg ekstremt skuffa over htc som legger slike sperrer på android. Det første jeg prøvde på var å søke etter et program for å styre mobilen remote, slik jeg gjorde før med min windows mobile-htctoucpro. Fant programmet androidscreencast, men selvfølgelig virker ikke tastatur og muskontroll remote før man har rootet telefonen, og android 2.2 kan ikke rootes enda.. Nå er jeg så lei av at produsenter skal bestemme over hva jeg skal bruke min telefon/teknisk dings til!!

Jeg tipper den begrensningen er pga sikkerhetsårsaker. Og android 2.2 kan faktisk rootes, du kan enten downgrade bootloader, eller så kan du vente til neste versjon av unrevoked er ute (skal ikke være lenge til).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Touchen er like bra, skjermen er subjektivt dårligere. Om du ser på mye lyst innhold på telefonen vil du få bedre batteritid, motsatt om du ser på mye mørkt innhold. Det sies også at SLCD er litt bedre i sollys, mens AMOLED har bedre sortnivåer.

 

Og ja det er sannsynlig du får tilbake en SLCD om de ikke har AMOLED på lager. Hvorfor skal du levere inn telefonen?

Lenke til kommentar

Funksjonaliteten med htcsense.com og "new htc sense" (online backup, remote tracking og ping). Er dette bare for Desire HD/Z og andre nye Htc telefoner, eller vil Desire og Legend få dette oppdatert også?

 

Ang cpu specs på Desire Z, så er vell dette snakk om samme cpu som skal bli brukt på G2, som engadgetfolka sa at var raskere enn snappdragon. Uansett er 1GHz for å få 3.0 gingerbread bare veiledende og ikke et krav

Lenke til kommentar

Uten at jeg har samme problemer, mistenker jeg at det skyldes at du antageligvis har bildene ikonene baserer seg på på minnekortet. Mistenker dette problemet er størst for de ikonene som baserer seg på bilder som opptar mye plass.

Prøv å enten flytte bildene til internminnet eller velg bilder som opptar mindre lagringsplass.

Anbefaler også å ta kontakt på forummet til LP, ettersom utvikleren ofte svarer på de spørsmål og problem som dukker opp.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem. Bruker launcherpro (paid) og har ikoner på homescreenen. Men hver gang jeg starter telefonen på nytt blir mange av ikonene borte (standard ikonene vises isteden).

Noen som har en løsning?

Dette er pga at launcherpro starter før minnekortet er klargjort. Derfor vil alle apps som er lagret på minnekortet få standardikonet. Meny -> Preferences -> restart launcherpro og alt av ikoner skal være på plass igjen.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har samme problemer, mistenker jeg at det skyldes at du antageligvis har bildene ikonene baserer seg på på minnekortet. Mistenker dette problemet er størst for de ikonene som baserer seg på bilder som opptar mye plass.

Prøv å enten flytte bildene til internminnet eller velg bilder som opptar mindre lagringsplass.

Anbefaler også å ta kontakt på forummet til LP, ettersom utvikleren ofte svarer på de spørsmål og problem som dukker opp.

Men hvor skulle de ligge på minnekortet?

Lenke til kommentar

Uten at jeg har samme problemer, mistenker jeg at det skyldes at du antageligvis har bildene ikonene baserer seg på på minnekortet. Mistenker dette problemet er størst for de ikonene som baserer seg på bilder som opptar mye plass.

Prøv å enten flytte bildene til internminnet eller velg bilder som opptar mindre lagringsplass.

Anbefaler også å ta kontakt på forummet til LP, ettersom utvikleren ofte svarer på de spørsmål og problem som dukker opp.

Men hvor skulle de ligge på minnekortet?

 

Flytta over programmer til minnekortet?

Lenke til kommentar

Uten at jeg har samme problemer, mistenker jeg at det skyldes at du antageligvis har bildene ikonene baserer seg på på minnekortet. Mistenker dette problemet er størst for de ikonene som baserer seg på bilder som opptar mye plass.

Prøv å enten flytte bildene til internminnet eller velg bilder som opptar mindre lagringsplass.

Anbefaler også å ta kontakt på forummet til LP, ettersom utvikleren ofte svarer på de spørsmål og problem som dukker opp.

Men hvor skulle de ligge på minnekortet?

 

Flytta over programmer til minnekortet?

Niks, det gjelder både standarapps som kamera og programmer som jeg har lastet ned.

Lenke til kommentar

Touchen er like bra, skjermen er subjektivt dårligere. Om du ser på mye lyst innhold på telefonen vil du få bedre batteritid, motsatt om du ser på mye mørkt innhold. Det sies også at SLCD er litt bedre i sollys, mens AMOLED har bedre sortnivåer.

 

Og ja det er sannsynlig du får tilbake en SLCD om de ikke har AMOLED på lager. Hvorfor skal du levere inn telefonen?

Den restarter hver gang jeg kobler meg til mobilt nett, eller hvis jeg sitter i over ca.30 min og spiller eller er aktiv, har prøvd factory reset , men gikk ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...