Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg kan forstå din bekymring, men ut fra loven står du like sterkt ved å handle over nett (litt bedre, faktisk, siden du har 14 dagers ubetinget angrerett).

 

Du er ved reklamasjon forpliktet til å frakte varen til utsalgsstedet. For nettkjøp må du derfor selv stå for frakten tilbake til nettbutikken!

 

Postens Norgespakken koster 150,- i tillegg til jobben med å pakke varen forsvarlig etc. Ved gjentatte reklamasjoner kan dette bli et irritasjonsmoment kontra å levere/hente over disk på butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du er ved reklamasjon forpliktet til å frakte varen til utsalgsstedet. For nettkjøp må du derfor selv stå for frakten tilbake til nettbutikken!

 

Postens Norgespakken koster 150,- i tillegg til jobben med å pakke varen forsvarlig etc. Ved gjentatte reklamasjoner kan dette bli et irritasjonsmoment kontra å levere/hente over disk på butikk.

 

Forbrukerkjøpsloven:

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

 

Derfor er det uvesentlig at du må sende inn ettersom to har krav på å få pengene for frakten tilbake uansett. De fleste nettbutikkene jeg har reklamert til har også vært ganske raske med reperasjon osv.

Lenke til kommentar

Derfor er det uvesentlig at du må sende inn ettersom to har krav på å få pengene for frakten tilbake uansett. De fleste nettbutikkene jeg har reklamert til har også vært ganske raske med reperasjon osv.

 

Jeg har reklamert 7-8 ganger på produkter de siste ti årene. Jeg har bl.a reklamert hos PSdata, Komplett og Netshop. Jeg har ALDRI fått dekket fraktkostnadene jeg har hatt med å sende varen til nettbutikken. Butikken har betalt frakten tilbake etter reparasjon.

Men jeg har aldri BEDT om å få frakten refundert....Du mener altså at vi forbrukere har krav på dette?

Lenke til kommentar

Derfor er det uvesentlig at du må sende inn ettersom to har krav på å få pengene for frakten tilbake uansett. De fleste nettbutikkene jeg har reklamert til har også vært ganske raske med reperasjon osv.

 

Jeg har reklamert 7-8 ganger på produkter de siste ti årene. Jeg har bl.a reklamert hos PSdata, Komplett og Netshop. Jeg har ALDRI fått dekket fraktkostnadene jeg har hatt med å sende varen til nettbutikken. Butikken har betalt frakten tilbake etter reparasjon.

Men jeg har aldri BEDT om å få frakten refundert....Du mener altså at vi forbrukere har krav på dette?

Ja. Men jeg tror neppe du får utlegget refundert automatisk, så du må nok kreve det, ja (og naturligvis fremlegge bevis på at du betalte så og så mye). Men alt innenfor rimelighetens grenser, så klart. Om du sender en 3000 kroners mobil med timesbud til tusenlappen, er det kanskje litt i overkant av hva du kan vente å kunne kreve tilbake.

 

Den mannen er åpenbart flink.. :-)

 

Innen vi får telefonene her i Norge finnes det nok da flere custom roms å velge mellom, men personlig skal jeg nok beholde den original. Hvor lenge er en annen sak.

Jeg har så smått begynt å forstå hva det vil si å roote. Da får du på en måte "admin-rettigheter" på telefonen, og kan gjøre en del ting som out of the box ikke er tillatt?

 

Men hva er custom roms? Hva gjør de for noe, og hva er forskjellen på de ulike rom'ene?

 

Edit: Oi! For en praktisk funksjon at hvis du dobbeltposter, så blir det flettet inn i din forrige post!

Endret av ixpfah
Lenke til kommentar

Noen som vet om disse vil passe?

http://store.apple.c...mco=MTM3NTI1NDE

 

Jeg elsker øreproppene til min iPod men når jeg skal bruke de på mobilen vil jeg gjerne ha med mikrofon.

ja de vil passe, alle headset som har 3.5mm jack passer i telefonen.

Headsetet han linker til har også mikrofon + fjernkontroll, og da er det plutselig ikke garantert at de delene virker.
Hvordan blir det med radio i tilfelle?
Lenke til kommentar

Noen som vet om det blir nødvendig med skjermbeskytter eller skal den klare seg bra mot riper? Noen som i så fall vet om noen bra skjermbeskyttere, vesker elns?

 

Desire har samme skjermen som Nexus One og den skal være veldig solid og tåler masse. Jeg har bestillt en Desire selv og bestillt skjermbeskytter og Silicone Skin Case til min telefon. Det bestillte jeg fra eforcity.com/, de skipper fra USA, ble 18$ med frakt til sammen. Står at det er sendt dagen etter jeg bestillte. Er en del andre tilbehør til Desire på samme siden.

 

VistaX: Lest en del reviews og det står det at du trenger vanlig headsett for at radio skal fungere da den bruker det headsettet til antenne.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...