Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Fulgte denne guiden for å roote telefonen, men det virker ikke som det funka. Får fortsatt muligheten til å kjøre ota update fra htc blantannet. Det skulle vel ikke gått. Finnes det noen annen guide for root som folk har brukt og noen enkle guider for flashing av andre roms?

Edit : Må man kanskje bruke en annen rom for å bruke marked enabler og sånn?

Endret av rocknrolf77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gjøre oppmerksom på at ikke alle microUSB laderne går om hverandre. Samsung og HTC går sammen,men Nokia og Sony Ericsson er forkjellige.Det har med lednigene inne i pluggen og hvordan disse er loddet. Vi prøvde en Nokia DC-6 på HTC men det fungerte ikke.

Alle microusb-ladere går fint å bruke om hverandre. Er ledningene inne i pluggen annerledes, er det ikke microusb. ;)

Det eneste man kan sjekke er om laderen gir 500mA eller 1A(/1000mA). Gir den bare 500mA vil ladingen gå saktere for de enhetene som kan bruke 1A. S

Lenke til kommentar

Vil gjøre oppmerksom på at ikke alle microUSB laderne går om hverandre. Samsung og HTC går sammen,men Nokia og Sony Ericsson er forkjellige.Det har med lednigene inne i pluggen og hvordan disse er loddet. Vi prøvde en Nokia DC-6 på HTC men det fungerte ikke.

Alle microusb-ladere går fint å bruke om hverandre. Er ledningene inne i pluggen annerledes, er det ikke microusb. ;)

Det eneste man kan sjekke er om laderen gir 500mA eller 1A(/1000mA). Gir den bare 500mA vil ladingen gå saktere for de enhetene som kan bruke 1A. S

Nei alle går ikke fint å bruke om hverandre. Selv om det er samme plugg. Som sagt, nokia dc-6 fungerer ikke på desire, heller ikke ericsson vivaz.

Så det så! :p

Lenke til kommentar

Tror du isset en viktig del av det innlegget: Om det er ledinger inni pluggen som er annerledes, er det ikke en microusb-plugg. De har nemlig noe så fint som en standard som sier hvordan pinouten er på en microusb-plugg, og er de ikke slik, er det ikke en microusb-plugg.

red: DC-9 er jo den lille runde Nokia-pluggen i følge det nokia-tilbehøret jeg googlet frem, så det er i hvert fall ikke rart den ikke passer. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Når det gjelder avklaringer om Desire og lading via usb micro anbefaler jeg alle å lese denne 4 siders tråden på Android forum

http://androidforums.com/htc-desire/75062-charging-usb-ac-differences.html

Oppsummert :Problemer med lading i bil.

Clue :> data- og data+ mot telefonen skal connectes sammen over en 200kohms motstand.

Bil adapteret skal levere 1A eller mere på 5vDC .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nei alle går ikke fint å bruke om hverandre. Selv om det er samme plugg. Som sagt, nokia dc-6 fungerer ikke på desire, heller ikke ericsson vivaz.

Så det så! :p

Vel, ihvertfall fungerer min Nokia billader på min SGS og min kamerats Desire, min SGS reiselader fungerer på HD2 og Desire.. Så det meste fungerer gitt.

Lenke til kommentar

Hei,

I går eller fredag begynte min Desire plutselig å tulle seg, den henger seg og div programmer henger og vil aldri starte (Handcent SMS er en).

Har ikke installert noen nye apps siden den startet å være sånn.

Men slettet 2 puslespill apps.

Kan umulig ha noe å si de to.

Noen som har noe tips?

Factory reset er siste løsning, men skal roote den snart, må bare komme meg inn i nytt sted og få bredbånd der som går litt fortere enn det vi har her (låne på naboen, usikret trådløst).

Lenke til kommentar

Selv tror jeg at jeg skal holde meg til orginal utstyr.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Det er jo bare en lik mengde strøm som går gjennom kabelen, når den bare lader that is. 9V er 9V feks.

Volt er spenning, amper er strøm. Og man vet jo aldri hva som kan være galt med billigladere. Kanskje gir de lavere eller høyere spenning, eller kanskje det kan være noe tull med jordinga som kan påvirke elektronikken. Personlig tror jeg det er best å kjøpe ladere og lignende fra nogenlunde kjente merker for å være sikker. Både for å ikke skade elektronikk og for å redusere brannrisikoen.

Lenke til kommentar

Selv tror jeg at jeg skal holde meg til orginal utstyr.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Det er jo bare en lik mengde strøm som går gjennom kabelen, når den bare lader that is. 9V er 9V feks.

Det er ikke fullt så enkelt som det du nevner her.

Legger ved USB Battery Charging Specification revidert April-2009 for de som kan være interessert.

batt_charging_1_1_FINAL.pdf

Lenke til kommentar

Jeg måler alltid spenningen på billigladere. Jordet er de ikke uansett. Omformer-biten er kanskje midre effektiv enn på bedre produktrer, men det selges mye drit med merke og. Så vidt jeg vet sier USB-standarden a et avvik på 0,25V i spenning er greit, men du finner "skikkelige" produkter som påstår at de gir 5V som i virkeligheten gir 5,4. Det er ikke noe man vil ha i telefonen.

Ellers kjøper jeg ikke strømforsyninger til eksterne harddisker, laptoper e.l. på ebay, men mobilen står sjelden koblet til uten at jeg er i nærheten, så OM den mot formodning skulle gå til helvete, resulterer det ikke i en nedbrent leilighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...