Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Har sett gjennom en del av innleggene her. Er dette en mobiltelefon å anbefale? Valget står mellom Sony Ericsson X10 mini pro og denne her. Skal brukes til kamera, facebook osv :) Apps er ikke feil det heller ;)

To vidt forskjellige mobiler. Den ene er superavansert, den andre en bitteliten mobil med svært mange muligheter men som selvsagt begrenser seg litt mtp skjermstørrelsen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk er så opptatt av mobilkameraet. Sensoren er så stor [].. skaff dere et kompaktkamera. 10-år gammelt Ixus er jo nesten bedre i mange tilfeller..

Er det så virkelig så vanskelig å skjønne? En ting mindre å dra med seg. Telefonen har jo du alltid på deg.

Neida, han drar fram speilrefleksen i enhver artig situasjon, fyrer opp maskinen, importerer, komprimerer, åpner for tethering, mailer bildet, åpner mailen på telefonen, legger det inn i en MMS og sender bildet til kjæresten.

Det er best med maks kvalitet til enhver tid.

Lenke til kommentar

Men "alle" mobilkameraer er gode nok til MMS, så det er det jo ikke noe openg i å spørre om. Så lenge du har flash/fotolys til bruk i mørke tror jeg ikke u finner en telefon som ikke tar gode nok MMS-bilder.

Om man vil ha bedre bilder enn det, er det umulig for andre å vite hva som er bra nok, så da kan man heller se på bilder tatt med telefonen og vurdere det selv.

Lenke til kommentar

Denne tråden går tilogmed for fort for meg..

Fler som opplever at bursdager man har lagt til personer blir syncet til google-kontakter, også videre til calendar.google.com, men de vil ikke ned til kalenderen "Contacts' birthdays and events" igjen..

Alle andre kalenderinnlegg jeg legger inn online på calendar.google.com dukker opp umiddelbart på telefon, men ikke denne bursdags-automagien.

Edit: En "clear" av calendar data, og en re-sync så dukket de opp. Men ser ikke ut til å synce automatisk.

Endret av terion
Lenke til kommentar

Hei

Fikk min Desire tilbake i dag. Hovedkortet var defekt og ble skiftet (garanti..)

Jeg hadde roota den før den for på rep.

Nå lurer jeg på om jeg skal roote igjen. Men har bootloader 0.92.0001

Det er også Android 2.2 radio 32.43.00.32U_5.09.00.20 og 2.09.405.8.

Er dette et problem? eller får man det til nå?

Hva er fordelene med å roote?

Jeg vet paied apps (men jeg kjøpte ingen sist..)

Vet app2sd, men dette har jo android 2.2 (men like bra? cache også på minnekort?)

Tukle med rooms, usikker på om jeg ønsker dette i utgangspunktet.

Hva mener folket? :)

Lenke til kommentar

Hei

Fikk min Desire tilbake i dag. Hovedkortet var defekt og ble skiftet (garanti..)

Vet app2sd, men dette har jo android 2.2 (men like bra? cache også på minnekort?)

Det er bare å nedgradere til bootloader 0,83, søk på xda.

jeg hadde min rootet i tja 2 dager før jeg idag byttet til den org romen igjen pga jeg savnet htc sence og hadde store problemer med batteritiden(den var våken hele tiden).

Fordelen er underclocking(spare batteri, som jeg aldri fikk til å fungere pga den var våken)

og såklart paid apps som var veldig kjekt.

Jeg kjørte DeFrost.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Finnes det noen enkel måte å tvinge telefonen til å benytte seg av roaming?

Har OneCall og de bruker Network Norway som nativt nett. Problemet er NN ikke har bygd ut 3G/HSDPA/LTE hvor jeg befinner meg, og jeg er lite interessert i å surfe rundt på Edge (HEY!).

Spørsmål gjentatt: Finnes det noen enkel måte å tvinge telefonen til å benytte seg av roaming?

Edit: Fant Force Roam, men dette krever root. Enda en grunn til å få ut finger'n med unrevoked

LØSNING: Menu-knapp - Settings - Wireless & networks - Mobile networks - Network operators - Search networks - Velg noe annet enn Network Norway. Prøver i første omgang med Telehor

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

Hei

Det er bare å nedgradere til bootloader 0,83, søk på xda.

jeg hadde min rootet i tja 2 dager før jeg idag byttet til den org romen igjen pga jeg savnet htc sence og hadde store problemer med batteritiden(den var våken hele tiden).

Fordelen er underclocking(spare batteri, som jeg aldri fikk til å fungere pga den var våken)

og såklart paid apps som var veldig kjekt.

Jeg kjørte DeFrost.

Ser den.

Men finnes mange rom der som er basert på original room.

Har sense og div annet, men vet ikke om jeg synes det er verdt det..

Problemer med å oppgradere, stress om telefonen låser seg og MÅ på rep..

Om jeg skulle endre rom, blir det nok denne: http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/317191/07-sep-r9-wip-modaco-custom-rom-for-htc-desire-online-kitchen-2-2-froyo/

Lenke til kommentar

Hei

Veldig enkelt å roote uansett HBOOT, skjerm og rom nå. :) Følg instruksjonene på denne linken

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256 så har du root innen 30 min :)

Lenke til kommentar

Trenger man virkelig denne Google kontoen for å komme seg innpå Marked og laste ned apps? Hadde vært greit med litt apps nå, har hatt telefonen en måned.

Prøver gang på gang å opprette en konto, er koblet til Internett og alt.

"Får ikke opprettet en pålitelig datatilkobling til tjeneren. Dette kan være et midlertidig problem, eller telefonen er kanskje ikke klargjort for datatjenester. Hvis problemet fortsetter, kontakter du kundestøtte."

Dette kommer da etter ca. 1 minutt når jeg prøver å opprette Google konto for å komme meg på Marked.

Alle tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar

Lurer litt på hva som skjer med telefonen min nå. Dolphin-nettleseren hadde plutselig forsvunnet, men det stod igjen et android-ikon på "hovedsiden" min, der Dolphin hadde ligget.

Da jeg prøvde å åpne Dolphin fikk jeg bare beskjed om at den ikke lenger lå på telefonen. Men det var egentlig ikke det verste.

Jeg har nå installert Dolphin igjen og skulle legge den tilbake på den tomme plassen jeg hadde etter å ha fjernet den Dolphin'en som ikke fungerte.

Men nå ligger ikke Dolphin på linje med de andre ikonene på "hovedsiden" min. Den ligger litt lengre ned og det ser ganske uryddig ut.

Samtidig har det skjedd noe med klokke/vær-opplegget som jeg har liggende øverst. Der har jeg nå en sol bak noen skyer, og dette dekker halvparten av temperatur-tallet. Noe har helt tydelig forskjøvet seg.

Noen som har opplevd noe lignende?

Hei. Har opplevd det samme, ja. Se mitt forrige innlegg. Det lå også med meg et androidikon på "hovudsiden" uten at det fungerte. Fikk opp samme beskjed som deg. Programmene har lagt på minnekortet, ikke telefonen.

Har du funnet ut årsaken til at Dolphin forsvant? Irriterende dersom dette vedvarer, m.a.o. ingen hensikt å legge inn en bråte med program om de må reinstalleres på ny om kort tid.

Endret av arild123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...