Jotun Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Det som gjør den varm er edge i dårlig dekning..... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 ok.. var bra det ikke var verre Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Pleier å bli litt varm når den lades, men synes ikke den er så varm ellers, til og med med litt hard bruk Definer hard bruk. Høy CPU-last over tid er det jeg tenker på (f. eks. lengre tids videoavspilling e.l.). Jeg gleder meg til jeg klarer å lage min første evige løkke. Både min N95-8GB og min N80 blir varme nok til å steke egg på når jeg klarer å lage et program som går i evig løkke, og det aner meg at Desire kommer til å bli enda varmere. (PS! Ikke prøv dette hjemme - Li-ion batteri har absolutt ikke godt av slik varmeutvikling) 2 Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Pleier å bli litt varm når den lades, men synes ikke den er så varm ellers, til og med med litt hard bruk Har ikke hatt problemer med Marked idag, men husker at den nekta å samarbeide med meg i det hele tatt for 2 dager siden. Tror det bare er serverne som sliter litt isåfall hvis du har problemer Jeg har også hatt litt Market trøbbel de siste dagene. Det går ganske tregt til tider. Voksesmerter, får vi håpe. Pleier å bli litt varm når den lades, men synes ikke den er så varm ellers, til og med med litt hard bruk Definer hard bruk. Høy CPU-last over tid er det jeg tenker på (f. eks. lengre tids videoavspilling e.l.). Jeg gleder meg til jeg klarer å lage min første evige løkke. Både min N95-8GB og min N80 blir varme nok til å steke egg på når jeg klarer å lage et program som går i evig løkke, og det aner meg at Desire kommer til å bli enda varmere. (PS! Ikke prøv dette hjemme - Li-ion batteri har absolutt ikke godt av slik varmeutvikling) Jeg synes telefonen blir varmere av mye mobilsurfing (ja, mobildata i større grad enn wlan), men ikke så voldsomt varm av å se på filmer. Spill har jeg ikke prøvd (i alle fall ikke noen 3D-spill). Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Hvis man vil kjenne en varm mobil så tar man en Desire og begynner å lade den på ca 20% kapasitet (Da er oppladingen ganske stor) samtidig som man kjører wifi hotspot og torrent på pc'en mens mobilen ligger i dårlig dekning med Edge..... Da snakker vi temperatur. La en tallerken under mobilen fordi eg var redd for den kjipe skinnsofaen i stua Edge gjør varmt, med en gang den går over på 3g så er den mye kjøligere.... 2 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Har en PDF fil på minnekortet som jeg gjerne vil ha ut på en av hovedskjermene. Hvordan gjør jeg dette? Finner filen ved å bruke File Manager. Lenke til kommentar
Cbeng Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Min skrur seg av viss jeg lader og sitter på nett i ca 3 kvarter, p.g.a varmen tror jeg ? anyone ? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Kjøpte meg Desire i går, i dag kjøpte min kjære sin! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Den har ALTFOR liten plass til lagring av programmer. Så snart beskjeden om liten plass dukker opp så slutter telefonen å motta epost, dette til tross for at jeg har 15 Mb ledig plass på telefonen. Mulig jeg ikke er så "gadgete" som jeg trodde selv.. Men hva i himmelens navn er det dere slenger inn på telefonen?? Selv har jeg 127 apps innpå telefonen alt i alt, men regner med iallefall 30 av dem er nedlastede apps. Dette inkluderer også kart-apps med dertilhørende kart og andre filer "jeg trenger". Status: Minnekort: 7,15GB tilgjengelig av 8GB Intern lagringsplass: 83,11MB (av noe-over-100MB ved "tom" tlf). Jeg bruker SDMove, men har ikke "hacket" tlf til å tvinge over apps. Som jeg skriver så har jeg over 15 Mb ledig plass på telefonminnet. Problemet er bare at grensen før varsel om lav lagrngsplass kommer ved 15 Mb ledig, og da slutter den samtidig å motta epost for å spare plass, noe som er totalt uakseptabelt. Håper der snart kommer en bra android telefon fra htc med mer internminne:-) Lenke til kommentar
discostu Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Jeg vet ikke om jeg skal kjøpe desire, samsung galaxy s eller avvente på noe nytt? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Jeg sitter og tenker på det samme, eller jeg hadde kjøpt Desire hvis den hade vært på lager hos telenor eller netcom. Samsung wave er noe jeg også vurderer, om jeg finner et bra tilbud. Jeg syns egentlig Samsung Galaxy S minner litt for mye på iPhone. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Den har ALTFOR liten plass til lagring av programmer. Så snart beskjeden om liten plass dukker opp så slutter telefonen å motta epost, dette til tross for at jeg har 15 Mb ledig plass på telefonen. Mulig jeg ikke er så "gadgete" som jeg trodde selv.. Men hva i himmelens navn er det dere slenger inn på telefonen?? Selv har jeg 127 apps innpå telefonen alt i alt, men regner med iallefall 30 av dem er nedlastede apps. Dette inkluderer også kart-apps med dertilhørende kart og andre filer "jeg trenger". Status: Minnekort: 7,15GB tilgjengelig av 8GB Intern lagringsplass: 83,11MB (av noe-over-100MB ved "tom" tlf). Jeg bruker SDMove, men har ikke "hacket" tlf til å tvinge over apps. Som jeg skriver så har jeg over 15 Mb ledig plass på telefonminnet. Problemet er bare at grensen før varsel om lav lagrngsplass kommer ved 15 Mb ledig, og da slutter den samtidig å motta epost for å spare plass, noe som er totalt uakseptabelt. Håper der snart kommer en bra android telefon fra htc med mer internminne:-) Ingen andre som sliter med dette? At den nekter å motta epost så snart det er mindre enn 15 Mb ledig på internminnet? I tillegg kommer jo advarselen om lite plass konstant. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 *snip* Ingen andre som sliter med dette? At den nekter å motta epost så snart det er mindre enn 15 Mb ledig på internminnet? I tillegg kommer jo advarselen om lite plass konstant. Jo, jeg sleit med dette, spesielt før jeg "hacket" til som du sier slik at jeg kan flytte de programmene jeg vil til sdkortet. Så vidt jeg vet finnes det ingen annen fiks på dette annet enn å være litt mer selektiv med hva du installerer på telefonen. Hvis utviklere merker at de mister brukere pga at applikasjonen deres ikke lar seg flytte til sdkortet vil dette føre til at de antakeligvis implementerer den nødvendige endring (Det er snakk om 1 linje kode, latterlig at så få har oppdatert applikasjonen sin med denne endringen). At man ikke får synka mail når man har 15MB igjen er som du sier en stor svakhet med Android, noe som bør ordnes opp i så fort som mulig. Inntil videre vil jeg anbefale deg å forandre standard installasjonsplassering slik det er beskrevet i en rekke guider der ute, hvis du selv er obs på det, og har kun applikasjoner som ikke inneholder widgets/bakgrunnstjenester/notifications etc på sdkortet er det ingen bakdeler med å gjøre dette, har selv hatt det slik siden 2.2 kom til Android og ikke opplevd noe problemer. /Espen Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Ingen andre som sliter med dette? At den nekter å motta epost så snart det er mindre enn 15 Mb ledig på internminnet? I tillegg kommer jo advarselen om lite plass konstant. Legg så mange applikasjoner du kan over på minnekortet, det hjelper mye på internminnet! Endret 1. september 2010 av Dunsay Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Legg så mange applikasjoner du kan over på minnekortet, det hjelper mye på internminnet! Når du sier "så mange du kan", jeg antar at du da mener at det er ikke så mange man gå ta over? Fant meg fram til Innstillinger > Applikasjoner > Administrer applikasjoner > og her var det bare 3 av 21 jeg kunne flytte over på SD-kortet. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Last ned appen SDMove på market. Den hjelper deg kjapt med hvilke programmer du kan legge over på sd-kortet. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Har en desire med 2.2. I dag ble minnet på telefonen fullt og jeg hadde flyttet over alle apps som gikk til SD-kortet, ganske få egentlig. Så fant jeg denne siden: http://www.lorinbute.com/posts/how-to-force-apps-to-move-to-the-sd-card-on-froyo.html Det virker helt perfekt, nå kan nesten alle apps flyttes til SD-kortet! Quoter meg selv Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Legg så mange applikasjoner du kan over på minnekortet, det hjelper mye på internminnet! Når du sier "så mange du kan", jeg antar at du da mener at det er ikke så mange man gå ta over? Fant meg fram til Innstillinger > Applikasjoner > Administrer applikasjoner > og her var det bare 3 av 21 jeg kunne flytte over på SD-kortet. Noen applikasjoner skal ikke over på minnekortet, mens en del helt fint kan. Applikasjoner som kjører i bakgrunnen (Spotify, JuiceDefender, etc.) og widgets skal ikke over på minnekortet. Resten er opp til programmererne, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Har bestilt meg nytt 16 GB microsd-kort (Kingston, class 4) til min Desire nå. Antar at dette er bra nok til det aller meste? Hvordan skifter jeg kort uten å miste noe? Er det bare å koble mobilen til pcen, flytte over alt jeg finner på mobilen til en mappe på pcen, og så skifte kort for så å flytte tilbake igjen? Eller er det noe mer? Edit: For å svare meg selv; ja, bare å flytte over på nytt kort. Merket at overføringen tok ganske nøyaktig halv tid, så oppgradering fra Class 2 til 4 virket å være bra. Endret 1. september 2010 av el_cash Lenke til kommentar
osmano Skrevet 1. september 2010 Rapporter Del Skrevet 1. september 2010 Har en desire med 2.2. I dag ble minnet på telefonen fullt og jeg hadde flyttet over alle apps som gikk til SD-kortet, ganske få egentlig. Så fant jeg denne siden: http://www.lorinbute.com/posts/how-to-force-apps-to-move-to-the-sd-card-on-froyo.html Det virker helt perfekt, nå kan nesten alle apps flyttes til SD-kortet! Jeg gjorde også dette. Funket flott....en stund. Så merket jeg at jeg ikke kunne installerer apps mere....Kan ikke garantere at det er på grunn av dette men....Dere er herved informert:-) Jeg måtte resette telefonen (fabrikkgjennoppretting)for å få den til å funke. Da fikk jeg samtidig vurdert alle mine nedlastninger en gang til og nå har jeg ikke noe problem med plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå