Joachim Vadseth Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Kjøpte meg en Desire i dag jeg også! Så da lurer jeg på, hvordan skifter jeg tastelås-knapp? Altså fra av/på-knappen til feks home-knappen? Har en kompis som har det slik. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Tror ikke at det går ann uten å trikse en del med stock rom, har ment å se noe på xda forum. Har installert Cyanogenmod 6.0.0.0 idag. Konge greie, masse fint og funke smerte fritt. Desiren min er så bra som aldri før(utenom det første 2 dager etter at jeg fikk den) Noen tips til bra themes som passer, kanskje noe minimalsk? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Her er en bra theme. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=745854 Men hvorfor finnes det ingen ROMS som ikke er fulle av bloat? Eg trenger en som er deodexed og så nær stock som mulig. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Når en holder inne av-knappen og velger Mobil nettverk AV, vil dette si at mobilen ikke sluker noe datatrafikk? Bruker kun WiFi om tilgjengelig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Skal kjøpe Desire nå snart, og har lest att Desire ikke levers med AMOLED skjerm nå. Er dette for alltid eller vil den bli levert med Amoled igjen senere? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Skal kjøpe Desire nå snart, og har lest att Desire ikke levers med AMOLED skjerm nå. Er dette for alltid eller vil den bli levert med Amoled igjen senere? Det er det bare HTC og Samsung som kan svare på. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 What? Har ikke min Desire AMOLED? Står vertfall ikke noe om det på eska :/ Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Ifølge sporingen på posten.no har telefonen min ligget i Oslo siden 07.49 torsdag morgen. netcom har ikke engang sendt min selv om det nå er en måned siden jeg bestilte den. Jeg får min 24 sep. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Kilde? Virkelig? "Kilde?" Når det er formulert som et spørsmål? Ettersom forumet er klikk atm og jeg ikke gidder å lage egne IPB-tags: her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256 (beta, men bruker man linux går det altids greit) og her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748618 men den ser mer tvilsom ut, spør du meg. Cyclo: Du kan jo gå igjennom ROM-ene selv og se hva som ligger der. Med mindre noen har implementert dem inn i en eksisterende "uskyldig" app eller systemservice, er det ikke altfor vanskelig å lete for deg. Og da kan du alltids kjøre noen av AOSP-ROMene som publiserer full kildekode, og til og med sjekke ut fra github og kompilere selv. Men en billig forsikring er at noen andre sannsynligvis hadde merket det før deg. Modacco er også såpass seriøs (i tillegg til at han tjener penger på medlemmer som kan "bake" ROM selv, at jeg er like trygg på de ROMene som jeg er på HTC-sine. Hvem vet hva den asiatiske mafiaen kan lure inn i dem. For ikke å snakke om hva operatører som Vodafone o.l. kan finne på.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Hvordan får jeg aktivert et tastatur med æøå? Har lastet ned "Norwegian dictionary" Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Hvordan får jeg aktivert et tastatur med æøå? Har lastet ned "Norwegian dictionary" last ned scandinavian keyboard Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Hva skal dere med norsk tastatur egentlig? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Hvordan får jeg aktivert et tastatur med æøå? Har lastet ned "Norwegian dictionary" last ned scandinavian keyboard Hmm, får ikke æøå til å komme opp når jeg skriver melding. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Hva skal dere med norsk tastatur egentlig? bruker custom tastatur + rom Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Hmm, får ikke æøå til å komme opp når jeg skriver melding. Du har ikke vurdert å f.eks. lese instruksjoner? b3ndik: Du kan fortsatt instakkere HTC_IME MOD som IMO er mye bedre/mer effektivt enn scandinavian keyboard+norsk ordliste. Særlig hvis du bytter mellom språk. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Hmm, får ikke æøå til å komme opp når jeg skriver melding. Du har ikke vurdert å f.eks. lese instruksjoner? b3ndik: Du kan fortsatt instakkere HTC_IME MOD som IMO er mye bedre/mer effektivt enn scandinavian keyboard+norsk ordliste. Særlig hvis du bytter mellom språk. jeg vet jo det, men liker ikke layouten Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Skal følge med å se om telenor kan bekrefte at de har HTC desire på lager. Hvis de har den skal jeg kjøpe den! http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-HTCBRAVOTELENOR.NO.aspx Et lite spørsmål. Er det verdt å ha et abonnement som gir mye datatrafikk? Jeg sitter og vurderer Ludo vinner med datapakka, men jeg vet ikke om det er verdt det. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Et lite spørsmål. Er det verdt å ha et abonnement som gir mye datatrafikk? Jeg sitter og vurderer Ludo vinner med datapakka, men jeg vet ikke om det er verdt det. Avhenger jo åpenbart hvor mye du bruker.. Selv befinner jeg meg stort sett på steder med wifi, så jeg ser ikke verdien i noe sånt. Din situasjon kan jo selvsagt være en annen. Lenke til kommentar
mephisto-zzz Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Er det noen som har den nye s-lcd skjermen, og kan fortelle litt om hva de syns om den? Er det glass skjerm på HTC Desire, tenker da på den s-lcd som det ser ut til at den kommer til å bli levert med fremover? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 litt dramatisk vudering, men artig lesing:) Jeg vet ikke om dramatisk er det ordet jeg ville brukt. Alle med litt erfaring, eller kunnskaper, vet at om man laster ned piratkopiert programvare så er det stor sannsynlighet for at man får med snuskete kode i samme slengen. Å f. eks. laste ned en windowsversjon rett fra piratbukta er neppe det smarteste man gjør. Sånn er det bare. Og dersom "mannen i gata" helt ukritisk installerer egne ROMs på telefoner, er det absolutt ingen grunn for å tro at man ikke kommer til å se nøyaktig samme utvikling der. Faktisk er sannsynligheten langt større; Det er ikke spesielt store penger å tjene på ulumsk kode i en piratkopi (med mindre man klarer å pushe ut så mye at man "eier" et stort bot-net), en eneste kopi av en eneste ROM med snuskete kode kan man på kort tid tjene store penger på. Cyclo: Du kan jo gå igjennom ROM-ene selv og se hva som ligger der. Med mindre noen har implementert dem inn i en eksisterende "uskyldig" app eller systemservice, er det ikke altfor vanskelig å lete for deg. Og da kan du alltids kjøre noen av AOSP-ROMene som publiserer full kildekode, og til og med sjekke ut fra github og kompilere selv. Men en billig forsikring er at noen andre sannsynligvis hadde merket det før deg. Modacco er også såpass seriøs (i tillegg til at han tjener penger på medlemmer som kan "bake" ROM selv, at jeg er like trygg på de ROMene som jeg er på HTC-sine. Hvem vet hva den asiatiske mafiaen kan lure inn i dem. For ikke å snakke om hva operatører som Vodafone o.l. kan finne på.. Helt klart. Å gjøre noe slikt dersom man for det første har kunnskaper til å avgjøre om det er spesielt utrygt eller ei, og for det andre faktisk har tid til å sette seg ned og undersøke hva det er man holder på med, er en ting. En ting jeg ikke har noe særlig problemer med, og godt kan finne på å gjøre selv etterhvert som jeg får mer tid til slikt. Men å kritisk oppfordre og lære opp "mannen i gata" til å gjøre dette, er jeg veldig skeptisk til. På et eller annet tidspunkt kommer det til å bli et alvorlig problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå