Blackster Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Hm, var ikke klar over at Desire kom med to typer skjerm? Eller SLCD er vel noe av de nyere produserte Desire telefonene må bruke pågrunn av mangle på amoled? Står værtfall amoled utpå pakken min, så får vel regne med at det er hva jeg har, men vet vel aldri, er ikke så fryktelig lenge siden jeg kjøpte telefonen. Dog er fornøyd med telefonen og skjermen, så det får nå være. Den kommer vel strengt tatt ikke med to typer skjerm...men etter at samsung i sommer ikke kunne levere fler amoled skjermer til desire...valgte desire å benytte seg av slcd skjermer sånn at de unngikk å være tomme, sånn at galaxyen og Ihonene ble solgt mens htc satt igjen med skjegget i postkassa. så realiteten er vel at de som har begynt å få slcd kan vel strengt tatt ikke velge før vi får beskjed fra htc at de har klart å få fatt i amoled igjen til desire. Det er ihvertfall min tolkning......men er litt enig i flere som sier her at mobilen burde reduseres i pris pga dette..og infoen fra butikkene må ihvertfall oppdateres Lenke til kommentar
Dellabernt Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Ikke det at jeg ser noe forskjell her på amoled og slcd, men det er prinsippet at jeg skal ikke måtte oppdage det her selv. Det skal være opplyst fra butikk! Lenke til kommentar
osmano Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Den kommer vel strengt tatt ikke med to typer skjerm...men etter at samsung i sommer ikke kunne levere fler amoled skjermer til desire...valgte desire å benytte seg av slcd skjermer sånn at de unngikk å være tomme, sånn at galaxyen og Ihonene ble solgt mens htc satt igjen med skjegget i postkassa. så realiteten er vel at de som har begynt å få slcd kan vel strengt tatt ikke velge før vi får beskjed fra htc at de har klart å få fatt i amoled igjen til desire. Det er ihvertfall min tolkning......men er litt enig i flere som sier her at mobilen burde reduseres i pris pga dette..og infoen fra butikkene må ihvertfall oppdateres Enig med deg. det er slik jeg også har forstått det Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Ikke det at jeg ser noe forskjell her på amoled og slcd, men det er prinsippet at jeg skal ikke måtte oppdage det her selv. Det skal være opplyst fra butikk! Helt enig. og denne infoen tror jeg rett og slett de butikkene ikke har fått med seg...eller rett og slett ikke brukt tid på å endre spec, siden bestillingslista har vært så lang. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Kvaliteten på de nye S-LCD skjermene som nå kommer i Desiren, er ikke noe dårligere enn AMOLED skjermene som den tidligere er blitt levert med. S-LCD skjermene skal i noen tilfeller faktisk være bedre enn AMOLED, med mindre strømforbruk og er bedre i direkte sollys. Prisavslag tror jeg dere bare kan glemme. Her er det ikke snakk om en skjerm som har vesentlig dårligere kvalitet enn AMOLED. Men rett skal være rett, og de som selger Desire bør oppdatere opplysningene sine om hvilken skjerm den leveres med. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Tja, en hvilken som helst butikk som ikke tilbyr kunde å heve kjøpe etter å ha bommet på en såpass vesentlig del av spesifikasjonne, ville ikke jeg handlet med. SLCD-en har visstnok ikke samme "Wow-faktoren" som AMOLED-en, og er dårligere enn blandt annet på sort og kontrast i mørke partier, etter de jeg har sett. Men må si jeg er imponert over SLCD-en ettr å ha sett noen reviews av den. Tror dere som bare vil ha prisavslag kan glemme det. Men dere kan jo heve kjøpe og kjøpe den på nytt et sted som oppgir riktige spesifikasjoner, om det er prinsippet det står på. Lenke til kommentar
Dellabernt Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 jeg undrer på noe. jeg har forsåvidt brukt desire en del før, men: Hvert 5-10 minutt får jeg et varsel som sier: Dataroaming, du har mistet data tilkoblingen fordi du har forlat hjemme nettverket ditt. men jeg har da ikke vært tilkobla noe som helst sånn sett. Jeg bruker manuell tilkobling på wifi og jeg har deaktiver mobilt nettverk. Buker onecall Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Hvilken leverandør har du? Tele2? Ventelo? Inne på trådløst og nettverk kan du fjerne denne sperringen mot dataroaming i annet nett enn hjemmenettet. Har nok noe med at man hos noen leverandører kan bruke andre nettverk, og da blir det sett på som roaming, som vanligvis handler om når du er i utlandet. Lenke til kommentar
Dellabernt Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 jeg bruker onecall så jeg må vel roame. Kan det ha noe med at jeg har så dårlig dekning (mister alt av signaler iblant) at det er det som har skylden? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Har tenkt å roote min HTC desire med SLCD og android 2.2. Problemet er at det ikke er så lett å downgrade bootloaderen. Er ikke noe drivere i starten av guidene til SLCD, så man må leiete seg igjennom menyer på telefonen uten å se. Dette er noe jeg ikke vil prøve da jeg er redd for å bricke telefonen. Noen som vet om en guide man slipper dette? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 jeg bruker onecall så jeg må vel roame. Kan det ha noe med at jeg har så dårlig dekning (mister alt av signaler iblant) at det er det som har skylden? Da må du fjerne den haken under oppsettet for mobile nettverk som går på Dataroaming. Du skal ha dataroaming aktivt, siden det uansett ikke koster deg noe ekstra i norge. (Såfremt du bruker mobilt bredbånd på telefonen din.) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Kanskje dere får en "apple revenge" og får et telefonomslag som bøte på skadene? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 jeg bruker onecall så jeg må vel roame. Kan det ha noe med at jeg har så dårlig dekning (mister alt av signaler iblant) at det er det som har skylden? Da må du fjerne den haken under oppsettet for mobile nettverk som går på Dataroaming. Du skal ha dataroaming aktivt, siden det uansett ikke koster deg noe ekstra i norge. (Såfremt du bruker mobilt bredbånd på telefonen din.) Sa dataroaming koster ingen ting før jeg begynner å bruke internett? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 heh... Rart spm. Hva skal koste hvis du ikke bruker det? Internet er en ting, alle apper osv som oppdaterer seg vil jo også bruke datanettet. Men har du onecall så skal jo ikke bruken av data koste noe mer om det er roaming eller internt i eget nett? Kjenner ikke veldig godt til onecall, men det vil være veldig rart hvertfall! Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 heh... Rart spm. Hva skal koste hvis du ikke bruker det? Internet er en ting, alle apper osv som oppdaterer seg vil jo også bruke datanettet. Men har du onecall så skal jo ikke bruken av data koste noe mer om det er roaming eller internt i eget nett? Kjenner ikke veldig godt til onecall, men det vil være veldig rart hvertfall! hva er egentlig roaming? har telenor og makspris på data i døgnet er 9 kr. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Yes i kveld er det første byturen med mobilen. 5kr på at jeg mister den å mooooooser skjermen. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Lurte på om jeg legger inn bestilling på netcom nå. Vil dem garantere meg en tlf da etter 24 aug selvfølgelig ? eller må jeg vente fram til neste bestilling kommer inn? Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Begynner snart i ny jobb og jeg trenger da tilgang på jobb mail i tillegg til den vanlige mailen min på min desire. Hvordan konfigurerer jeg 2 forskjellige mail kontoer så de fungerer uten at jeg må logge av og på med forskjellige brukerkontoer? Kan jeg rett og slett legge til en ny mail app og legge inn jobb mail info på den? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Er det en av disse appene/widgetene som kan styre av og på Wifi Hotspot? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. august 2010 Rapporter Del Skrevet 21. august 2010 Yes i kveld er det første byturen med mobilen. 5kr på at jeg mister den å mooooooser skjermen. 5 kr imot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå