Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med batterilevetiden? Det er vel det eneste som hindrer meg fra å kjøpe telefonen med en gang, da jeg frykter at det kanskje er like dårlig batteri som på Legend?

 

Batterilevetiden på alle nye smarttelefoner er dårlig. Tror ikke det det er spesielt mye bedre batteritid enn Legend, men alt kan fikses. Hvis man deaktiverer autosync av twitter/facebook, innstallerer en programbehandler som dreper programmer som ligger i bakgrunnen, så skal du se at batteriet blir å vare akseptabelt lenge :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med batterilevetiden? Det er vel det eneste som hindrer meg fra å kjøpe telefonen med en gang, da jeg frykter at det kanskje er like dårlig batteri som på Legend?

Må nok se for deg å lade hver kveld.

Man kan tweeke ved å sku ned lyset på skjermen og sjekke epost/twitter/etc med større tidsinterval da.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig grønn på mailoppsett osv på mobilen, og jeg har selv aldri hatt HTC tidligere, så jeg bare lurer på; når man skal sette opp mailen sin (i mitt tilfelle Hotmail), velger man "exchange active sync" eller "other" når man skal sette opp?

Other. Du må finne POP3 eller IMAP innstillingene til Hotmailen din først, og bare skrive de inn.

Og hvordan finner man disse? Er som sagt helt grønn.

Lenke til kommentar

Kan man bruke MSN på desire?Eller android generelt?

Eller finnes det ett annet program som henter kontaktene dine fra MSN og legger til i ett IM prog?

 

Edit:

Og hva er og hvordan bruker man denne strekkode leseren jeg har lest om?har søkt litt men fant ingen forklaring på det.Ser det er strekkoder ved siden av mange apps på nettet.

Endret av nietsoj100
Lenke til kommentar
Edit:

Og hva er og hvordan bruker man denne strekkode leseren jeg har lest om?har søkt litt men fant ingen forklaring på det.Ser det er strekkoder ved siden av mange apps på nettet.

Disse strekkodene kan brukes til å lagre nettadresser, kontaktinfo, kalenderoppføringer, etc.

Søk på "3d barcode" så finner du mye info.

Du trenger et strekkode program på telefonen. Dette tolker kodene via kameraet.

Her er et utvalg scannere til Android: http://www.appbrain.com/search?q=barcode+scanner

Endret av carwin
Lenke til kommentar

Jeg er rimelig grønn på mailoppsett osv på mobilen, og jeg har selv aldri hatt HTC tidligere, så jeg bare lurer på; når man skal sette opp mailen sin (i mitt tilfelle Hotmail), velger man "exchange active sync" eller "other" når man skal sette opp?

Other. Du må finne POP3 eller IMAP innstillingene til Hotmailen din først, og bare skrive de inn.

Og hvordan finner man disse? Er som sagt helt grønn.

 

Når jeg la inn hotmailen på min Hero, så la jeg ikke inn noen pop3 eller imap instillinger, bare skreve [email protected] og passord, så var jeg ferdig.

Prøv å velg exchange active sync, tror det var den jeg valgte

Lenke til kommentar

Leste forresten i en annen tråd her om at apps ikka kan lagres/installeres på minnekort på desire, kun i internminne?

Er det tilfelle?

Og hvis det er det, er ikke det litt idiotisk?er det ikke rundt 500mb bare internminne?

 

Ville vel vært en fordel og hatt slike ting på ett minnekort istedenfor og fylle opp internminne så det blir tregere?

Lenke til kommentar

Leste forresten i en annen tråd her om at apps ikka kan lagres/installeres på minnekort på desire, kun i internminne?

Er det tilfelle?

Og hvis det er det, er ikke det litt idiotisk?er det ikke rundt 500mb bare internminne?

 

Ville vel vært en fordel og hatt slike ting på ett minnekort istedenfor og fylle opp internminne så det blir tregere?

 

De typiske applikasjonene er veldig små, så du skal få plass til ganske mange på internminne. Ellers er det flere større applikasjoner som krever at basisapplikasjonen ligger på internminnet mens filer som er i bruk kan legges på minnekortet. Eksempelvis: GPS-programmer med kart liggende på kortet.

Lenke til kommentar

Leste forresten i en annen tråd her om at apps ikka kan lagres/installeres på minnekort på desire, kun i internminne?

Er det tilfelle?

Og hvis det er det, er ikke det litt idiotisk?er det ikke rundt 500mb bare internminne?

 

Ville vel vært en fordel og hatt slike ting på ett minnekort istedenfor og fylle opp internminne så det blir tregere?

Det stemmer at apps kun kan installeres på internminnet per i dag, men det vil i en fremtidig versjon av Android bli slik at applikasjoner også kan installeres på minnekort. Problemet er at det da må lagres i en kryptert partisjon på minnekortet (på grunn av kopibeskyttelse), og Google har foreløpig ikke laget dette.

 

Forøvrig rapporteres det at det er 100-120 MB ledig plass på Desire (T-Mobiles versjon i UK) til applikasjoner.

 

For enheter med root finnes det muligheter for å ha applikasjoner installert på minnekortet, men den muligheten finnes som kjent ikke på Desire. Enda.

Lenke til kommentar

Leste forresten i en annen tråd her om at apps ikka kan lagres/installeres på minnekort på desire, kun i internminne?

Er det tilfelle?

Og hvis det er det, er ikke det litt idiotisk?er det ikke rundt 500mb bare internminne?

 

Ville vel vært en fordel og hatt slike ting på ett minnekort istedenfor og fylle opp internminne så det blir tregere?

Det stemmer at apps kun kan installeres på internminnet per i dag, men det vil i en fremtidig versjon av Android bli slik at applikasjoner også kan installeres på minnekort. Problemet er at det da må lagres i en kryptert partisjon på minnekortet (på grunn av kopibeskyttelse), og Google har foreløpig ikke laget dette.

 

Forøvrig rapporteres det at det er 100-120 MB ledig plass på Desire (T-Mobiles versjon i UK) til applikasjoner.

 

For enheter med root finnes det muligheter for å ha applikasjoner installert på minnekortet, men den muligheten finnes som kjent ikke på Desire. Enda.

 

Så om jeg har forstått riktig, så går det heller ikke an å laste ned apps på internminnet, og så legge de over på minnekortet? :/

Jeg har ikke hatt noen Android telefon før, så er dette en generell greie med Android, eller gjelder det spesielt Desire?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Leste forresten i en annen tråd her om at apps ikka kan lagres/installeres på minnekort på desire, kun i internminne?

Er det tilfelle?

Og hvis det er det, er ikke det litt idiotisk?er det ikke rundt 500mb bare internminne?

 

Ville vel vært en fordel og hatt slike ting på ett minnekort istedenfor og fylle opp internminne så det blir tregere?

 

Å vite hva man snakker om er en fin ting.

 

Hvorfor skulle internminnet bli tregere av å fylles opp?

 

Og to, vet du hvor stor en gjennomsnittlig app er? Prøv å sjekk det, og se om 500 MB er lite...

Data som noen plasskrevende apps bruker, som f.eks kart til gps er mulig å lagre på minnekort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...