Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg og lagt over noen serier på telefonen som jeg kan se når jeg tar buss o.l. Kan jeg bruke den vanlige videoavspilleren som er på telefonen? Hvilket format må videoene konverteres til?

 

Jeg bruker Meridian som avspiller på telefonen og Handbrake til å konvertere filmene. Handbrake finnes til både Mac og Windows og er gratis.

 

Meridian: post-38411-1282205390,4928_thumb.png

Handbrake: http://handbrake.fr

 

Innstillinger som i alle fall fungerer for meg:

 

Output settings:

  • Container: MP4 file
  • Large file size: Unchecked
  • Web optimized: Unchecked
  • iPod 5G support: Unchecked

 

Picture:

  • Keep Aspect Ratio: Checked
  • Width og Height: Desire har 800x480 oppløsning. Sett width til 800 dersom du konverterer widescreen, og sett height til 480 dersom du konverterer non-widescreen. Når du går ut av tekstfeltet skal den andre justere seg automatisk ettersom "Keep Aspect Ration" er checked.
  • Anamorphic: none
  • Cropping: Automatic

 

Video filters:

  • Sett alt til Off (inkludert slider for Deblock helt til venstre)

 

Video:

  • Video Codec: H.264 (x264)
  • FPS: Same as source
  • Quality: Constant Quality (RF:21)

 

Audio:

  • Velg riktig lydspor (typisk det første dersom det er flere)
  • Audio Codec: AAC (faac)
  • Mixdown: Stereo
  • Samplerate: Auto
  • Bitrate: 112
  • DRC: 0

 

Subtitles:

  • Funker ikke så bra i Handbrake såvidt jeg har sett. Du kan jo prøve å leke deg med det men..

 

Advanced:

  • Reference frames: 1
  • B-frames: 0
  • Motion estimation method: Uneven Multi-Hexagon
  • Subpixel motion estimation: 6
  • Motion estimation range: Default (16)
  • Analysis: All
  • 8x8 DCT: Unchecked
  • CABAC: Unchecked
  • Psychovisual rate distortion: Slider helt til venstre
  • Psychovisual trellis: Slider helt til venstre
  • No fast-p-skip: Checked
  • No DCT-Decimate: Unchecked
  • Deblocking: Default, Default

 

Det kan være lurt å lagre dette som et preset. Det er sikkert mulig å gjøre optimaliseringer, men med dette så er i alle fall jeg fornøyd med resultatene. Jeg har bare brukt det for å konvertere mkv-filer med x264, både HD og ikke-HD. Jeg har ikke opplevd problemer med a/v sync. Hvis du synes filene blir for store eller små så kan du justere Constant Quality parameteret på Video-tabben.

 

Det er avhengig av CPUen din hvor lang tid det tar å konvertere. Jeg har en Intel Q9450 og komprimering tar fra 1/2-1/3 av spilletiden avhengig av oppløsning og hvilken film det er. Altså 20 minutter video tar mellom 7-10 minutter å konvertere, 45 minutter tar mellom 15-30 minutter. Dette er egentlig ikke så gærent synes jeg, men det kan kanskje høres mye ut hvis du ikke er vant til å jobbe med videokomprimering.

 

I Handbrake kan du også sette opp Queue slik at du kan sette på konvertering til å kjøre over natten f.eks.

 

Tusen takk for et utfyllende og godt svar! Skal sette meg ned i helga å se om jeg ikke får til dette. :)

 

Jeg kunne tenkt meg og lagt over noen serier på telefonen som jeg kan se når jeg tar buss o.l. Kan jeg bruke den vanlige videoavspilleren som er på telefonen? Hvilket format må videoene konverteres til?

Rockplayer fra marked leser .avi-filer. Det er vel det enkleste. Spilleren i telefonen leser mp4 + noen andré format men ikke avi

 

Takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aldri hatt android før, kjøpt meg desire og oppgradert til 2.2

 

par ting jeg lurer på:

 

-klokke som skjermsparer, går det å få til? (såfall hvilken app/widget?)

 

-liker ikke at man ikke kan bruke noe annet enn powerknappen til å vekke skjermen når den er låst, noen som vet om alternativ måte, eller vet om bra app til låsing/opplåsing av skjerm?

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk velge denne phonen over X10 fra sony ericsson ? Denne er jo drit stygg. Har fått tilbud fra tele 2 nå hvor jeg kan velge meg en phone og betale kun frakt for den og 239,- pr måned i 12 måneder.

 

X10 er drit fin og god kvalitet. Lydkvalitet er det beste og skjermen er stor å fin.

 

WUT THE F#%& ???

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk velge denne phonen over X10 fra sony ericsson ? Denne er jo drit stygg. Har fått tilbud fra tele 2 nå hvor jeg kan velge meg en phone og betale kun frakt for den og 239,- pr måned i 12 måneder.

 

X10 er drit fin og god kvalitet. Lydkvalitet er det beste og skjermen er stor å fin.

 

WUT THE F#%& ???

 

Hvorfor velger du X10 over Iphone feks? eller over samsung sin råtass? Du vet.. Alle har forskjellig smak og bruksområder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Hva skal til for at man på HTC Desire skal kunne se videoer som er lagt ut for eksempel på TV2Sporten, og små videosnutter på nettsteder? Hva er grunnen til at man på Iphone 4 kan gjøre dette? Dette burde vel også vært mulig på HTC Desire.

 

Desire med android 2.2 er jo generelt sett mye bedre enn iphone når det gjelder video på nettsider siden 70-80% av video på nett er flashbasert (har jeg lest et sted hvertfall), men det funger ikke med tv2 sine sider de de bruker silverlight (microsoft sin videoplugin). ikke så veldig mange nettsider som bruker silverlight ennå, men det øker. går også rykter om at silverlight kommer til android ( http://www.zdnet.com/blog/microsoft/could-silverlight-be-microsofts-next-app-for-android/5477 )

 

grunnen til at det funker med iphone er at tv2 (og mange andre nettsider) legger ut en egen stream til iphonebrukere med eget format (.3gp)

 

men det er mange flere videoer og annet innhold som er flashbasert som du kan få sett med androidenheter med froyo og flash 10.1.

 

har hatt min desire i 1 dag bare, men anbefaler nettleseren skyfire over den innebygde når det gjelder flashbaserte videoer på nett. kanskje noen som har brukt android lengre har andre erfariger?

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Hvordan kan folk velge denne phonen over X10 fra sony ericsson ? Denne er jo drit stygg. Har fått tilbud fra tele 2 nå hvor jeg kan velge meg en phone og betale kun frakt for den og 239,- pr måned i 12 måneder.

 

X10 er drit fin og god kvalitet. Lydkvalitet er det beste og skjermen er stor å fin.

 

WUT THE F#%& ???

Vel, Android 1.6 er jo et artig operativsystem for dem som er glad i å leve i fortiden. Desire er på v 2.2, mens x10 kanskje får 2.1 i løpet av høsten. Uansett, så er det jo hyggelig at folk velger forskjellige telefoner. Det gir bedre konkurranse og bedre telefoner. Kom heller med saklig kritikk i stedenfor dine subjektive meninger. Jeg synes Desire er penere enn den firkantede x10, men det er min mening. Går ikke inn og slenger dritt i en x10 tråd for det. Muligens at din intensjon var å trolle litt og at jeg bet på, men det får så være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan folk velge denne phonen over X10 fra sony ericsson ? Denne er jo drit stygg. Har fått tilbud fra tele 2 nå hvor jeg kan velge meg en phone og betale kun frakt for den og 239,- pr måned i 12 måneder.

 

X10 er drit fin og god kvalitet. Lydkvalitet er det beste og skjermen er stor å fin.

 

WUT THE F#%& ???

 

 

x10 mangler vel multitouch, kjører android 1.6 per dags dato)mens Desire driver med oppgradering fra 2.1 til 2.2. HTC Sense er for min del en av de beste argumentene.

 

men hvis du går etter utseende og kamera og sånne fiks ting, er vel strengt tatt X10 noe som passer deg bedre.

 

X10 og forsåvidt galaxy S er vel ment til et større markedssegment enn det HTC Desire er til også. men det er vel min mening

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jippi, klarte nå nettopp å miste mobilen min på asfalten, så hele skjermen ble knust. :) Den tålte altså ikke et fall på under en hall meter.

Dette dekkes vell ikke på garanti eller noe? Kjøpte mobilen min hos Tele2.

 

Da er vi 2.. Jogga til boksinga i dag, og plutselig kjente jeg at det var noe som manglet i lomma.. Går tilbake, og der ligger det ett stk HTC Desire med knust skjerm :(:nei:

 

Skikkelig kult siden det ikke er mer enn 3 uker siden 3 stk sigøynere stakk av med min forrige Desire, uten at jeg får noe på forsikringa..

 

Noen som vet hva det koster å fikse en knust skjerm? Er bare glasset som er knust, både (multi)touch og displayer er akkurat som før, så er vel bare glasset som må mekkes. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk velge denne phonen over X10 fra sony ericsson ? Denne er jo drit stygg. Har fått tilbud fra tele 2 nå hvor jeg kan velge meg en phone og betale kun frakt for den og 239,- pr måned i 12 måneder.

 

X10 er drit fin og god kvalitet. Lydkvalitet er det beste og skjermen er stor å fin.

 

WUT THE F#%& ???

Vel, Android 1.6 er jo et artig operativsystem for dem som er glad i å leve i fortiden. Desire er på v 2.2, mens x10 kanskje får 2.1 i løpet av høsten. Uansett, så er det jo hyggelig at folk velger forskjellige telefoner. Det gir bedre konkurranse og bedre telefoner. Kom heller med saklig kritikk i stedenfor dine subjektive meninger. Jeg synes Desire er penere enn den firkantede x10, men det er min mening. Går ikke inn og slenger dritt i en x10 tråd for det. Muligens at din intensjon var å trolle litt og at jeg bet på, men det får så være.

Sony Ericsson har bekreftet at oppdateringen kommer i løpet av september. men jeg er forsåvidt enig, den burde hatt 2.2

Sony Ericsson svarte meg da jeg sendte mail at de ikke hadde noen planer etter 2.1 oppdateringen, så..

Lenke til kommentar

Videoene som er på mobil.tv2sporten.no funker på Nexusen min her. Det er H264 video i en 3gp container, så ganske standard. Nå er det jo en egen TV2 app til iPhone, hvor man kan se vanlige kamper, er det den du mener ikke funker?

 

sant det funker på standardnettleseren, men det funket ikke med skyfire.

 

video fra vgtv derimot funker derimot med skyfire og ikke med standardleser.

 

noen som vet om noen bedre nettlesere (mht videoavspilling)? har prøvd dolphin browser og operamini og de er ikke noe bedre.

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Videoene som er på mobil.tv2sporten.no funker på Nexusen min her. Det er H264 video i en 3gp container, så ganske standard. Nå er det jo en egen TV2 app til iPhone, hvor man kan se vanlige kamper, er det den du mener ikke funker?

 

sant det funker på standardnettleseren, men det funket ikke med skyfire.

 

video fra vgtv derimot funker derimot med skyfire og ikke med standardleser.

 

noen som vet om noen bedre nettlesere (mht videoavspilling)? har prøvd dolphin browser og operamini og de er ikke noe bedre.

vgtv funker fint på min standard nettleser, men bruker en annen uastring though..

Lenke til kommentar

Opplevd noe snodig og irriterende to ganger nå. Kjører en del 3g for tiden, og to ganger har eg fått melding om mindre enn 15 % batteri. I dag tenkte eg at eg sender en sms og setter den i laderen. Rakk ikke å skrive ferdig før batteriet var i null!!! %.... mindre enn 1 minutt senere.....

 

Er det noe nytt i froyo? Slår seg av tidligere? Det rare er at telefonen viser null etter restart av.fonen også....

 

Lurer på om en celle i batteriet kan være gåen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...