Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpne mappen, hold fingeren på navnet. Så er det bare å endre.

Tusen takk...

 

Kjøpte Desire i dag etter jeg fikk hvite prisen på iPhone som blir en total i overkant av 6 K... det er for dyrt.

 

Er ikke helt vant med Android enda men Desire er en veldig fin telefon, dog ikke samme wow faktor som iPhone 4.

Lenke til kommentar

Åpne mappen, hold fingeren på navnet. Så er det bare å endre.

Tusen takk...

 

Kjøpte Desire i dag etter jeg fikk hvite prisen på iPhone som blir en total i overkant av 6 K... det er for dyrt.

 

Er ikke helt vant med Android enda men Desire er en veldig fin telefon, dog ikke samme wow faktor som iPhone 4.

 

Har hatt iPhone 3g og 3gs, og har vært veldig fornøyd med de, tenkte kjøpe iPhone 4, men så kom HTC Desire. Leste en del om den og bestemte meg for å gå for den. Angrer ikke i det hele tatt!

 

Var litt uvant i begynnelsen, men nå kunne jeg ikke tenkt meg å kjøpe iPhone igjen. Er utrolig deilig å kunne bestemme over sin egen telefon, gjøre hva jeg vil med den, legge inn hva jeg vil uten at det skal være godkjent av Apple. Liksom fått tilbake noe av myndigheten min igjen :-)

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone 3g og 3gs, og har vært veldig fornøyd med de, tenkte kjøpe iPhone 4, men så kom HTC Desire. Leste en del om den og bestemte meg for å gå for den. Angrer ikke i det hele tatt!

 

Var litt uvant i begynnelsen, men nå kunne jeg ikke tenkt meg å kjøpe iPhone igjen. Er utrolig deilig å kunne bestemme over sin egen telefon, gjøre hva jeg vil med den, legge inn hva jeg vil uten at det skal være godkjent av Apple. Liksom fått tilbake noe av myndigheten min igjen :-)

Siden utvalget per dato i Applestore er bedre enn i Androidmarket ser jeg ikke helt det argumentet, skulle finne ett gps program nå men ble UTROLIG skuffet.

 

Det integrerte gps programmet til iPhone var bare helt genialt og helt overlegent ALT jeg har funnet til nå på Android.

Lenke til kommentar

Det er nok fordi vi ikke har tilgang til betal-apps i Android-market i norge. Sjekk ut Copilot Live for eksempel du (Google).. :)

Uansett kan man jo ikke dømme en telefon etter tjenester som ikke er tilgjengelige.

 

Synes faktisk at iPhone får alt for mye motstand på dette punktet som for mange trolig er en fordel.

Lenke til kommentar

To spm.Kudos til de som kan hjelpe meg.For det første: fikk appen "steder" da jeg oppgraderte til froyo for litt over ei uke siden.Det er en app som viser deg hvor du finner de nærmeste restaurantene,bensinstasjonene,severdighetene etc i nærheten av der du bor.Denne finner jeg ikke igjen etter at jeg tok hard reset på mobilen selv om jeg fortsatt beholdt froyo etter resetten..Hvor kan jeg få tak i den igjen?

 

Hver gang jeg søker opp en eller annen på kontaktlista mi får jeg opp de samme kontaktene fra både simkort og telefonen,altså dobbelt opp av hver kontakt.Det samme gjelder når jeg skal søke opp noen for å sende de en melding...irriterende..Hvordan får jeg mobilen til kun å vise kontakter fra bare feks telefonen?Jeg vil ikke slette kontaktene mine fra verken sim-kort eller telefonen..

Lenke til kommentar

 

Hver gang jeg søker opp en eller annen på kontaktlista mi får jeg opp de samme kontaktene fra både simkort og telefonen,altså dobbelt opp av hver kontakt.Det samme gjelder når jeg skal søke opp noen for å sende de en melding...irriterende..Hvordan får jeg mobilen til kun å vise kontakter fra bare feks telefonen?Jeg vil ikke slette kontaktene mine fra verken sim-kort eller telefonen..

 

Gå til kontakter -> menu -> vis, så velger du hva du vil se

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hva skal til for at man på HTC Desire skal kunne se videoer som er lagt ut for eksempel på TV2Sporten, og små videosnutter på nettsteder? Hva er grunnen til at man på Iphone 4 kan gjøre dette? Dette burde vel også vært mulig på HTC Desire.

 

Vet noen når vi i Norge får muligheten til handle betal-apps fra Androidmarket? Burde vel bli en løsning på dette snart også. Hva er det egentlig som hindrer oss i å gjøre det?

Lenke til kommentar

Uansett kan man jo ikke dømme en telefon etter tjenester som ikke er tilgjengelige.

 

Synes faktisk at iPhone får alt for mye motstand på dette punktet som for mange trolig er en fordel.

Tjenesten er tilgjengelig og telefonen støtter den. At google ikke vil ha pengene til nordmenn kan telefonen og HTC lite for. Og at Apple får bestemme om tegnesereappsene på telefonen din får gjøre narr av politikere eller ikke, eller hvor nakne karakterer i ulike apps har lov å være, har nok enda mindre med betaltilgang i Norge å gjøre. ;)
Lenke til kommentar
Tjenesten er tilgjengelig og telefonen støtter den. At google ikke vil ha pengene til nordmenn kan telefonen og HTC lite for. Og at Apple får bestemme om tegnesereappsene på telefonen din får gjøre narr av politikere eller ikke, eller hvor nakne karakterer i ulike apps har lov å være, har nok enda mindre med betaltilgang i Norge å gjøre. ;)

Uansett er jo IKKE en kjede sterkere enn det svakeste ledd... og når ett av ledden mangler så skjønner du tegninga.

 

Joda, det er MASSE drittapps på iPhone men hller 1000 apps der man har 10 brukbare enn ingen brukbare i det hele tatt.

Lenke til kommentar

To spm.Kudos til de som kan hjelpe meg.For det første: fikk appen "steder" da jeg oppgraderte til froyo for litt over ei uke siden.Det er en app som viser deg hvor du finner de nærmeste restaurantene,bensinstasjonene,severdighetene etc i nærheten av der du bor.Denne finner jeg ikke igjen etter at jeg tok hard reset på mobilen selv om jeg fortsatt beholdt froyo etter resetten..Hvor kan jeg få tak i den igjen?

 

 

 

Steder (google Places) er en del av Google Maps 4.4.0.4

 

Gå til programmer.

Start Marked

Gå på nedlastinger.

Her vil det ligge en oppdatering til Google Maps v. 4.4.0.4

Last ned og installer.

Gå til programmer .

Start Kart

(du vil få display beskjed om at nye ikon vil bli installert.Bla Places )

Steder ikonet vil komme under applikasjoner/programmer etter en restart av telefonen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har en desire med 2.2. I dag ble minnet på telefonen fullt og jeg hadde flyttet over alle apps som gikk til SD-kortet, ganske få egentlig.

Så fant jeg denne siden: http://www.lorinbute.com/posts/how-to-force-apps-to-move-to-the-sd-card-on-froyo.html

 

Det virker helt perfekt, nå kan nesten alle apps flyttes til SD-kortet!

 

OBS OBS til alle som leser dette: Du bør tenke over hvilke applikasjoner du tvinger over til minnekortet. Noen eksempler på applikasjoner som _ikke_ skal flyttes til minnekortet:

* Applikasjoner med widgets, hvertfall dersom du benytter deg av widgetene.

* Applikasjoner som kjører i bakgrunnen, f.eks. en musikkspiller etc.

* Applikasjoner som skal gi deg notifications ved en eller annen hendelse.

* Applikasjoner som skal kjøre/gjøre noe ved en eller annen hendelse.

* ++ Komplett liste finnes på http://developer.google.com

 

/Espen

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone 3g og 3gs, og har vært veldig fornøyd med de, tenkte kjøpe iPhone 4, men så kom HTC Desire. Leste en del om den og bestemte meg for å gå for den. Angrer ikke i det hele tatt!

 

Var litt uvant i begynnelsen, men nå kunne jeg ikke tenkt meg å kjøpe iPhone igjen. Er utrolig deilig å kunne bestemme over sin egen telefon, gjøre hva jeg vil med den, legge inn hva jeg vil uten at det skal være godkjent av Apple. Liksom fått tilbake noe av myndigheten min igjen :-)

Siden utvalget per dato i Applestore er bedre enn i Androidmarket ser jeg ikke helt det argumentet, skulle finne ett gps program nå men ble UTROLIG skuffet.

Prøvd Google Maps? Den har støtte for GPS-stash som ruter etc.

Lenke til kommentar

To spm.Kudos til de som kan hjelpe meg.For det første: fikk appen "steder" da jeg oppgraderte til froyo for litt over ei uke siden.Det er en app som viser deg hvor du finner de nærmeste restaurantene,bensinstasjonene,severdighetene etc i nærheten av der du bor.Denne finner jeg ikke igjen etter at jeg tok hard reset på mobilen selv om jeg fortsatt beholdt froyo etter resetten..Hvor kan jeg få tak i den igjen?

 

 

 

Steder (google Places) er en del av Google Maps 4.4.0.4

 

Gå til programmer.

Start Marked

Gå på nedlastinger.

Her vil det ligge en oppdatering til Google Maps v. 4.4.0.4

Last ned og installer.

Gå til programmer .

Start Kart

(du vil få display beskjed om at nye ikon vil bli installert.Bla Places )

Steder ikonet vil komme under applikasjoner/programmer etter en restart av telefonen.

 

 

 

 

Takk til deg for god hjelp.Det funket fett!

Nå trenger jeg bare å få svar på hvordan jeg kan få vekk dobbelvisning av alle kontaktene når jeg skal finne fram en å sende melding til eller å ringe til

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg og lagt over noen serier på telefonen som jeg kan se når jeg tar buss o.l. Kan jeg bruke den vanlige videoavspilleren som er på telefonen? Hvilket format må videoene konverteres til?

 

Jeg bruker Meridian som avspiller på telefonen og Handbrake til å konvertere filmene. Handbrake finnes til både Mac og Windows og er gratis.

 

Meridian: post-38411-1282205390,4928_thumb.png

Handbrake: http://handbrake.fr

 

Innstillinger som i alle fall fungerer for meg:

 

Output settings:

  • Container: MP4 file
  • Large file size: Unchecked
  • Web optimized: Unchecked
  • iPod 5G support: Unchecked

 

Picture:

  • Keep Aspect Ratio: Checked
  • Width og Height: Desire har 800x480 oppløsning. Sett width til 800 dersom du konverterer widescreen, og sett height til 480 dersom du konverterer non-widescreen. Når du går ut av tekstfeltet skal den andre justere seg automatisk ettersom "Keep Aspect Ration" er checked.
  • Anamorphic: none
  • Cropping: Automatic

 

Video filters:

  • Sett alt til Off (inkludert slider for Deblock helt til venstre)

 

Video:

  • Video Codec: H.264 (x264)
  • FPS: Same as source
  • Quality: Constant Quality (RF:21)

 

Audio:

  • Velg riktig lydspor (typisk det første dersom det er flere)
  • Audio Codec: AAC (faac)
  • Mixdown: Stereo
  • Samplerate: Auto
  • Bitrate: 112
  • DRC: 0

 

Subtitles:

  • Funker ikke så bra i Handbrake såvidt jeg har sett. Du kan jo prøve å leke deg med det men..

 

Advanced:

  • Reference frames: 1
  • B-frames: 0
  • Motion estimation method: Uneven Multi-Hexagon
  • Subpixel motion estimation: 6
  • Motion estimation range: Default (16)
  • Analysis: All
  • 8x8 DCT: Unchecked
  • CABAC: Unchecked
  • Psychovisual rate distortion: Slider helt til venstre
  • Psychovisual trellis: Slider helt til venstre
  • No fast-p-skip: Checked
  • No DCT-Decimate: Unchecked
  • Deblocking: Default, Default

 

Det kan være lurt å lagre dette som et preset. Det er sikkert mulig å gjøre optimaliseringer, men med dette så er i alle fall jeg fornøyd med resultatene. Jeg har bare brukt det for å konvertere mkv-filer med x264, både HD og ikke-HD. Jeg har ikke opplevd problemer med a/v sync. Hvis du synes filene blir for store eller små så kan du justere Constant Quality parameteret på Video-tabben.

 

Det er avhengig av CPUen din hvor lang tid det tar å konvertere. Jeg har en Intel Q9450 og komprimering tar fra 1/2-1/3 av spilletiden avhengig av oppløsning og hvilken film det er. Altså 20 minutter video tar mellom 7-10 minutter å konvertere, 45 minutter tar mellom 15-30 minutter. Dette er egentlig ikke så gærent synes jeg, men det kan kanskje høres mye ut hvis du ikke er vant til å jobbe med videokomprimering.

 

I Handbrake kan du også sette opp Queue slik at du kan sette på konvertering til å kjøre over natten f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg og lagt over noen serier på telefonen som jeg kan se når jeg tar buss o.l. Kan jeg bruke den vanlige videoavspilleren som er på telefonen? Hvilket format må videoene konverteres til?

Rockplayer fra marked leser .avi-filer. Det er vel det enkleste. Spilleren i telefonen leser mp4 + noen andré format men ikke avi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...