Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nå 99% sikker på at dette blir min neste mobil. Blir godt å endelig slippe apple etter over 2 år ;) Ser ingen mangler ved denne, og så langt har jo anmeldelsene vært gjennomgående positive.

 

Men har lest flere reviews nå som sier at det ikke er støtte for HD-opptak. Gjelder dette software eller hardware, for har jo tidligere lest at Desire(software) vil støtte HD på et senere tidspunkt: http://leakdroid.com/.../htc-desire-will-support-divx-video-at-720p/

 

Har vudert HTC Evo også, men den ser nesten litt for avansert ut, tør jo knapt å ta med en slik mobil ut av huset i frykt for å ødelegge den/bli ranet.. I tillegg regner jeg med at prislappen blir noe høyere enn på Desire..

Endret av Prody
Lenke til kommentar

Men har lest flere reviews nå som sier at det ikke er støtte for HD-opptak. Gjelder dette software eller hardware, for har jo tidligere lest at Desire(software) vil støtte HD på et senere tidspunkt: http://leakdroid.com/.../htc-desire-will-support-divx-video-at-720p/

 

Sånn jeg har skjønt det, og som det står på den siden der, skal det bli mulighet for opptak i 720p ved neste softwareoppdatering, så vi får håpe det ikke blir alt for lenge til :)

Lenke til kommentar

Til de som forventer at leverandørene sender ut på dag 1 og venter på nytt SIM-kort.

 

Vedr. forskjellige oppgitte lagerdatoer:

 

Jeg har vært i kontakt med en som både er aksjonær i selskapet som forvalter HTC i Norge fra disse dager av og som samtidig eier en telebutikk: Telefonene vil bli sendt samlet ut og salgsstart skal være 08.04.

 

For de som i samme forbindelse har bestilt nytt Sim kort vil det nok dessverre komme mer salt i såret. Det er da normalt for mange leverandører å vente med å sende ut SIM-kortet til telefonen er ankommet selskapets portefølje. For de som venter på nytt abb. samtidig+SIM-kort vil det nok drøye noen dager ekstra.

 

Hos Netcom fikk jeg opplyst at det var umulig å gi en nøyaktig dato for dette, men når jeg spurte om det kunne gå opptil en uke, så var det mulig. Spurte om de ikke kunne sende meg SIM-kortet først, men da telefonen ikke var bekreftet var ikke det en opsjon.

 

Men folkens, dette gjelder ikke alle. Det er ihvertfall sikkert at de som kjøper tlf uten abb. har størst sjanse for å få den først.

 

Jeg har bestilt nytt simkort, og det kom i posten igår. Så ser ikke helt problemet her.

Nå skal det sies at jeg hadde problemer med å bestille så jeg kontaktet kundeservice direkte da. Det kan ha satt fortgang i sakene.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt noe om hvorvidt denne har samme pentile-skjerm som Nexus One, og dermed også er uklar på tekst og andre skarpe kontrastoverganger?

Det er samme skjerm, ja. Har du selv erfart at Nexus One er uklar i områder med skarp kontrast? De fleste testere skryter jo av skjermen, så jeg er ikke så veldig bekymret over dette, men jeg har ikke selv sett verken en Nexus One eller en Desire.

Lenke til kommentar
On a final note, Candice Elliot, CEO of Nouvoyance, told me via email that there are numerous register values that can be tweaked to change the behavior of the PenTile display driver hardware. By "reducing the amplitude of the modulation, such that the locally adaptive filter detector is no longer triggered," she claims that these color fringes can be eliminated. So the tricks outlined here are specific to the Nexus One implementation of PenTile technology, and statements here (particularly about color fringing) may not apply to other PenTile configurations. I do have to wonder what the trade-off is if you do turn off the "locally adaptive filter detector", however. And I find it almost impossible to believe that color fringes can be 100% eliminated, given that the display relies heavily upon subpixel positioning.

 

Kanskje det er håp om at de klarer å fikse det? Eller at det allerede er fikset på Desire. Kjipt hvis tekst er fuzzy. Får se hvordan det er når man får den. "Litt" klar for å få telefonen nå ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse vil passe?

http://store.apple.c...mco=MTM3NTI1NDE

 

Jeg elsker øreproppene til min iPod men når jeg skal bruke de på mobilen vil jeg gjerne ha med mikrofon.

ja de vil passe, alle headset som har 3.5mm jack passer i telefonen.

Headsetet han linker til har også mikrofon + fjernkontroll, og da er det plutselig ikke garantert at de delene virker.

 

Fikk forsåvidt svar fra HTCs Support:

Dear xxx

 

I have tried the remote control functionality of the included htc headphones on

an iphone and they worked so i would say that it is very possible that the

headphones you are looking at will work. Although I can not gurantee full functionality

as I can't test the specific headphones. See if you can try it in a shop to make sure.

 

Best regards,

Bjorn D

HTC

Så det ser lovende ut, men folk som har prøvd med Nexus kommer med blandede svar. Noen får det til å virke, andre får det ikke til å virke. Kan nesten virke litt som om HTC har klart å gjøre samme som Apple gjorde med 1. gen iPhone.

 

Jeg er rimelig grønn på mailoppsett osv på mobilen, og jeg har selv aldri hatt HTC tidligere, så jeg bare lurer på; når man skal sette opp mailen sin (i mitt tilfelle Hotmail), velger man "exchange active sync" eller "other" når man skal sette opp?

Other. Du må finne POP3 eller IMAP innstillingene til Hotmailen din først, og bare skrive de inn.

 

 

Lenke til kommentar

Hmm, Orange selger Black Edition... Jeg er i UK og jobber nå, kanskje jeg kan få snappet med meg en :) Men de er vel knyttet til Orange i UK, noen som vet om det er mye styr å åpne mobilen dersom den er operatørlåst?

Neppe. Du må nok kjøpe en kode for å låse opp telefonen. Enten hos Orange eller hos en tredjeparts leverandør. Ser på xda-dev at htccode.com ble anbefalt. Virker også som at et par har brukt de til å unlocke Desire. Kostet €15.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...