Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen andre enn meg en litt nagende følelse av at Android samler inn og sender alt vi gjør inn til Google? Sikkert bare meg som er paranoid, men likevel... !

Hvorfor tror du dette? Kan ikke si jeg deler samme bekymring.

hvorfor skulle ikke ha google gjort dette? De lever av annonseinntekter, beste måten å selge annonsene, er jo å tilby riktige annonser til riktige mennesker. og da må man samle inn info

Endret av MadRos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver meg igjen. :-)

Når jeg holder inne hjem knappen så dukker det opp mange programmer som jeg har vært inne på, går det an å lukke disse programmene?

Sånn som jeg har forstått det så er ikke dette nødvendigvis programmer som kjører, men programmer du har vært inne på sist. Hvis du vil ha en app som avslutter programmer som ligger i bakgrunnen så kan du laste ned en task killer fra market (Advanced Task Killer feks.) Dog skal det ikke være nødvendig å lukke dem da android os ordner med dette selv.

Lenke til kommentar

Prøver meg igjen. :-)

Når jeg holder inne hjem knappen så dukker det opp mange programmer som jeg har vært inne på, går det an å lukke disse programmene?

Sånn som jeg har forstått det så er ikke dette nødvendigvis programmer som kjører, men programmer du har vært inne på sist. Hvis du vil ha en app som avslutter programmer som ligger i bakgrunnen så kan du laste ned en task killer fra market (Advanced Task Killer feks.) Dog skal det ikke være nødvendig å lukke dem da android os ordner med dette selv.

Jeg stussa litt over det pga at jeg ikke hadde noenting oppe, så så jeg at android systemet bruke 93%, det er jo mye når jeg ikke har oppe noenting :S

Lenke til kommentar

Har kjøpt desire fra telenor (899kr, totalpris 1. år 2447kr), skal åpne den og bruke tele2 sim-kort isteden.

På telenor står det at man kan oppheve avtalen for 600kr? Betyr det at jeg kan få min Desire for 899kr + 600kr?

Det er i så fall latterlig billig!

http://telenormobil.no/kundeservice/operatorlas/operatorlas.tnm

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned.

Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt . Koden sendes via e-post, faks eller pr. brev.

Endret av mikkello
Lenke til kommentar

Har kjøpt desire fra telenor (899kr, totalpris 1. år 2447kr), skal åpne den og bruke tele2 sim-kort isteden.

På telenor står det at man kan oppheve avtalen for 600kr? Betyr det at jeg kan få min Desire for 899kr + 600kr?

Det er i så fall latterlig billig!

http://telenormobil.no/kundeservice/operatorlas/operatorlas.tnm

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned.

Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt . Koden sendes via e-post, faks eller pr. brev.

Dette er kun for å bruke mobilen med andre abb, men dette er utdatert informasjon siden telenor låser de opp gratis.

Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål:

1. Når jeg sender en melding eller skal ringe noen og søke etter kontakter kommer alle kontaktene jeg har på facebook, sim-kortet, g-mail og på telefonen. Hvordan kan jeg gjøre slik at kun de som er lagret under kontakter vises?

2. Jeg får opp meldingen "Dataroaming - du har mistet datatilkoblingen fordi du f..." så står det ikke mer. Hvorfor kommer dette opp? Er det fordi jeg mister dekningen?

3. Hva er dataroaming? Koster det penger?

4. Hva betyr det når det er en R ved siden av strekene som viser hvor mye dekning man har.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende de gjør det. Jeg ville bare høre begrunnelsen til at han trodde det.

Tja, det var vel bare en tanke som slo meg. Det ligger kanskje store inntekter i å selge spesifikke opplysninger om våre interesser og gjøremål - for så å påtvinge skreddersydd reklame? Og hva med den såkalte "krig mot terror"? Dette innlegget blir vel behørlig arkivert hvis jeg skriver BOMB, OBAMA og BIN LADEN i samme setning? :D :D

edit:tyrkleif...

Endret av Steelhead
Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål:

1. Når jeg sender en melding eller skal ringe noen og søke etter kontakter kommer alle kontaktene jeg har på facebook, sim-kortet, g-mail og på telefonen. Hvordan kan jeg gjøre slik at kun de som er lagret under kontakter vises?

2. Jeg får opp meldingen "Dataroaming - du har mistet datatilkoblingen fordi du f..." så står det ikke mer. Hvorfor kommer dette opp? Er det fordi jeg mister dekningen?

4. Hva betyr det når det er en R ved siden av strekene som viser hvor mye dekning man har.

1.Alle programmer->Kontakter->Meny knappen->Vis

Der velger du hva som skal vises av kontakter

2.Er dette når du sender MMS?

Data roaming må stå på.

3.Datakomm. på andres nett(f.eks utland)

4.Roaming (andres nett, igjen utland)

Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål:

1.Alle programmer->Kontakter->Meny knappen->Vis

Der velger du hva som skal vises av kontakter

2.Er dette når du sender MMS?

Data roaming må stå på.

3.Datakomm. på andres nett(f.eks utland)

4.Roaming (andres nett, igjen utland)

1. Da er det glitcha. Jeg har kun Telefon huket av, men alle vises uansett.

2. Nei, det bare komemr opp i ny og ne.

3.-

4.Hvorfor vises denne en gang iblant når jeg har roaming skrudd av?

Enten er det noe galt med telefonen min, ellers er android 2.2 full som bare det av bugs.

Lenke til kommentar

1. Da er det glitcha. Jeg har kun Telefon huket av, men alle vises uansett.

2. Nei, det bare komemr opp i ny og ne.

3.-

4.Hvorfor vises denne en gang iblant når jeg har roaming skrudd av?

Enten er det noe galt med telefonen min, ellers er android 2.2 full som bare det av bugs.

Hvis du mister dekning eller nettet er overbelastet slik at dataforbindelsen droppes så får du vel feilmeldingen du nevner. Kanskje det er dårlig dekning i området du befinner deg?

Dataroaming kan være jævlig dyrt. I utlandet er det generelt sett alltid svinedyrt, men hvis du er i Norge så er prisene som regel mye bedre, men dette kommer jo an på hvilket abonnement du har. Begge deler kan du sjekke med din operatør.

R ved siden av strekene betyr at du ikke er på hjemmenett. Du kan såvidt jeg vet ikke skru av roaming i seg selv, det du kan skru av er "data roaming", dvs. at telefonen ikke bruker datatrafikk så lenge du ikke er på hjemmenett. Såvidt jeg har forstått må man ikke være i utlandet for å roame. Har du f.eks. OneCall så har ikke de et eget nett og derfor vil du per definisjon alltid roame, selv når du er i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...