Papirkurven Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Lastet ned Navigon fra Piratebay jeg. Gratis(ja, ulovlig, men who cares? ) og funker fjell! Problemet er at GPS bruker enormt med batteri! Tar ikke mere enn 10-15 minutter så har det gått nesten 50% av batteriet.. Veldig kjipt. Går det an å laste ned fra nettet ( sånn som du gjorde ) og legge applikasjonene inn på din HTC uten å gjøre noe med HTC din? På Ipod og Iphone så må du jo jailbreake hvis jeg ikke tar helt feil?.. Jepp. Lastet det bare ned, overførte det til mobilen, installerte og voilaa. Lenke til kommentar
prestidalen Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 hjelp meg eg får ikke oppdatert telefonen til 2.2 kommer opp at ingen oppdateriner finnes for telefonen Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 hjelp meg eg får ikke oppdatert telefonen til 2.2 kommer opp at ingen oppdateriner finnes for telefonen Hva med å bare lese på forrige side? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 @ largim ! Har du fått oppgradert til 2.2 ? Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Noen måter å innstallere Swype på uten å roote? Lenke til kommentar
koktris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Last ned konkurrenten til Swype, SlideIT gratis fra android market.last også ned norsk ordbok til den..Funker fett Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 for alle som ikke får oppgradert til v. 2.2... les de fem siste sidene, så slipper vi en haug med de samme spørsmålene... Lenke til kommentar
s1gh Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Har nå hatt en HTC Desire en stund, men har et spørsmål jeg fundert litt over. Jeg kjører en weather app på min home screen og ønsker selvfølgelig at denne skal oppdatere seg automatisk. Er det slik at jeg må være tilkoblet 3G eller lignende hele tiden for at slike applikasjoner skal oppdatere seg automatisk? Hvis dette er tilfellet, finnes det ingen måte å få mobilen til å koble seg til 3G eller WLan når det trengs (les: når en applikasjon vil hente oppdateringer)? Lenke til kommentar
Seatfr Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hallo fikk i dag min htc Desire og må si jeg etter mangen timer med testing er storfornøyd. Anger ikke på at jeg gikk over til denne fra hd2èn, Men trenger et program der jeg kan sjekke hvor mye Mb jeg har brukt på nettet. Slik jeg kan passe på at jeg ikke overstiger den månedlige grensen ELlers dersom det er noen andre MÅ ha apps så er det bare og fåreslå (har ikke tidligere hatt android med så mye og velge blandt) Kanskje et program som jeg kan bruke for og lukke ned programmer som allerede kjører. Tenker hvis det fungerer lit som hd2 at det ikke lukkes ned bare ligger i "bakgrunnen" Takker for svar. Endret 6. august 2010 av Seatfr Lenke til kommentar
laurell Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Men trenger et program der jeg kan sjekke hvor mye Mb jeg har brukt på nettet. Slik jeg kan passe på at jeg ikke overstiger den månedlige grensen Kanskje et program som jeg kan bruke for og lukke ned programmer som allerede kjører. Tenker hvis det fungerer lit som hd2 at det ikke lukkes ned bare ligger i "bakgrunnen" Gratulerer med Desire 1) Folk flest her inne bruker 3Gwatchdog, det er det mest populære programmet til å holde kontroll på antall MB osv 2)Advanced task cleaner funker greit til det formålet, pass på at du ikkje kjører task kill etter at du har satt alarmen Lenke til kommentar
Halky Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hmm er det mulighet for og kunne endre varsling/melding's lyden en de som standar og velge mellom? Har byttet til mp3 ringetone, men finner ikke muligheten til og endre til en annen varslings lyd en de som er satt opp som standar. Jeg tror Zedge lar deg endre notification lyden Hmm så jeg må ta til bruk ett tredjeparts program for og kunne endre notification lyden, dårlige greier. Selv Nokiaene hadde ikke noe problem med og la meg endre den eller de lydene ;o Litt skuffende egentlig, men jaja er vel ikke verdens undergang Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hmm er det mulighet for og kunne endre varsling/melding's lyden en de som standar og velge mellom? Har byttet til mp3 ringetone, men finner ikke muligheten til og endre til en annen varslings lyd en de som er satt opp som standar. Jeg tror Zedge lar deg endre notification lyden Hmm så jeg må ta til bruk ett tredjeparts program for og kunne endre notification lyden, dårlige greier. Selv Nokiaene hadde ikke noe problem med og la meg endre den eller de lydene ;o Litt skuffende egentlig, men jaja er vel ikke verdens undergang Last ned ringdroid, dette er en app som tillater å "kutte" sanger sånn at de passer ringetonene....etter at jeg installerte det så får jeg alltid valget om å å ta standardtonene eller vlege musikk som ringetoner/varlselyder... Lenke til kommentar
-ronin- Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Er det noen som vet om noen gode GPS programmer som funker til htc desire? Helst gratis Google Maps Navigator (Brut). Men du må betale for dataoverføring underveis da den laster kartet fortløpende. Ellers koster vel Navigon eller CoPilot ikke så mange hundrelappene da og funker nesten like bra som en "skikkelig" GPS... ...etter å ha testkjørt CoPilot, Navigon, Sygic og NDrive falt valget på sistnevnte :-) Pris (for kartpakke "Scandinavia"): €30,- ergo ganske rimelig! I beste forumånd hadde det vært flott for oss nysgjerrige å vite hvorfor du valgte NDrive? Tja, si det?! ;-) ...først og fremst synes jeg ruteestimeringen ga bedre (les; mer nøyaktig) treffsikkehet på mine personlige "benchmarkruter" enn de andre nav'appene. Videre likte jeg front end GUIen bedre på NDrive. Blant annet synes jeg det er greit at man enkelt, dvs. ved å berøre skjermen, også mens man er i "navmodus" kan velge om man vil se hastighet, gjeldende fartsgrense, gjenstående tid, avstand, etc. i de respektive 'boksene' i navigasjonsvinduet. Når det gjelder menyer, innstillinger og grensesnitt ellers skiller vel egentlig ingen seg spesielt ut i noen retning... Det er kun ett nav.program jeg kunne tenkt meg å erstattet NDrive med, og det er Sygics nye navapp, nemlig "Aura"! ...dessverre finnes denne (foreløpig) ikke til Android (kun for iOS++) Uansett; er som sagt svært godt fornøyd med NDrive - det er selvfølgelig også hyggelig at denne er blant de desidert billigste navappene man finner. NB! Merk at dette -kun- er mine høyst personlige betraktninger - andre kan gjerne ha helt andre/annerledes preferanser enn meg... :-P -- Sent from my iPad 3G 64GB =) Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Kanskje et program som jeg kan bruke for og lukke ned programmer som allerede kjører. Tenker hvis det fungerer lit som hd2 at det ikke lukkes ned bare ligger i "bakgrunnen" Takker for svar. Gratulerer med ny telefon Android fungerer litt annerledes enn win når det gjelder programmer i bakgunnen. Disse programmene kjører nemlig ikke hvis ikke de har helt spesifikke oppgaver som skal kjøres i bakgrunnen (musikkspiller eller synkronisering av data etc) og da er det kun de relevante tjenestene som kjøres, ikke hele programmet. Derfor skal det i utgangspunktet ikke være nødvendig med taskkiller i android. Når det er sagt kan det være enkelte programmer som rett og slett er dårlig programmert og kan påvirke batteritiden negativt (ett eksempel som mange her har hatt problemer med er facebook-appen, men den er visst fikset nå i siste versjon). Uansett vil jeg anbefale deg å vente med å installere taskkiller til et eventuelt behov melder seg. Hvis oppetid og våkentid er tilnærmet like kan det være et tegn på at en app ikke oppfører seg som den skal. Å drepe apps for å frigi minne har ingen positive effekter for ytelsen, men vil gjøre at programmene bruker lengre tid (og mer batteri) på å starte opp igjen etterpå, så det er en dårlig idé som alt for mange tar med seg fra andre plattformer. Lykke til Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Når jeg lader mobilen i bilen er jeg usikker på om batteriet i det hele tatt blir mer ladet, eller bare lader seg ut saktere enn normalt. Bruker jeg mobilen mens jeg lader går det i hvertfall nedover. Er dette normalt? Og hvis ikke, skyldes det den billige laderen, usb kabelen, sig.uttaket i bilen eller mobilen i seg selv? Og hvordan i huleste skal jeg feste mobilholderen fra Brodit? Kan jo ikke bruke skruer rett i dashboardet heller... - Hvis du har skjermen på full lysstyrke og bruker f.eks. GPS bruker nok Desire'n mer strøm enn et standard USB-kontakt (bil/PC) kan levere (500mA). Sånn er det å ha stor flott skjerm og raske prossessorer... Skrur du ned lysstyrken på skjermen bør du få den til å lade. Jeg har min på automatisk lys, og da går jeg som regel i pluss, men jeg har hørt mange som går i minus. - Mobilholderen til Brodit er laget med tanke på å skru den enten i holder som er tilpasset dashbordet i bilen, eller universell holder fra ruta. Se Brodit.se for noe som passer din bil, det er mye bedre enn å ha jævelskapen hengende i ruta og vibrere på en lang arm... Min brodit lader for fast montasje laderen batteriet selv om eg kjører full lysstyrke, navigasjon med gps (absurd mye strøm det bruker) BT på og WiFi på søking. Genial lader og veldig kjapp! Lader like kjapt son husladeren min. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Kanskje et program som jeg kan bruke for og lukke ned programmer som allerede kjører. Tenker hvis det fungerer lit som hd2 at det ikke lukkes ned bare ligger i "bakgrunnen" Takker for svar. Gratulerer med ny telefon Android fungerer litt annerledes enn win når det gjelder programmer i bakgunnen. Disse programmene kjører nemlig ikke hvis ikke de har helt spesifikke oppgaver som skal kjøres i bakgrunnen (musikkspiller eller synkronisering av data etc) og da er det kun de relevante tjenestene som kjøres, ikke hele programmet. Derfor skal det i utgangspunktet ikke være nødvendig med taskkiller i android. Når det er sagt kan det være enkelte programmer som rett og slett er dårlig programmert og kan påvirke batteritiden negativt (ett eksempel som mange her har hatt problemer med er facebook-appen, men den er visst fikset nå i siste versjon). Uansett vil jeg anbefale deg å vente med å installere taskkiller til et eventuelt behov melder seg. Hvis oppetid og våkentid er tilnærmet like kan det være et tegn på at en app ikke oppfører seg som den skal. Å drepe apps for å frigi minne har ingen positive effekter for ytelsen, men vil gjøre at programmene bruker lengre tid (og mer batteri) på å starte opp igjen etterpå, så det er en dårlig idé som alt for mange tar med seg fra andre plattformer. Lykke til Støttes! I tilegg vil jeg nevne at det også er mulig å tvinge avslutning via telefon. Meny > innstillinger > applikasjoner > administrer applikasjoner. Jeg har hatt Desire siden den kom (april) uten bruk av taskkiller. Aldri savnet det. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hmm er det mulighet for og kunne endre varsling/melding's lyden en de som standar og velge mellom? Har byttet til mp3 ringetone, men finner ikke muligheten til og endre til en annen varslings lyd en de som er satt opp som standar. Jeg tror Zedge lar deg endre notification lyden Hmm så jeg må ta til bruk ett tredjeparts program for og kunne endre notification lyden, dårlige greier. Selv Nokiaene hadde ikke noe problem med og la meg endre den eller de lydene ;o Litt skuffende egentlig, men jaja er vel ikke verdens undergang Det er ikke nødvendig å installere tredjepartsprogrammer for å sette ringetoner eller varslingslyder. Skal du f.eks sette ny meldingsvarsel, så går du inn i programmet og trykker på menu-knappen på telefonen. Gå inn i innstillinger, der vil du finne valg for å sette varslingslyd. Bare husk at varslingslyder må legges i mapper på minnekortet under alarms, notifications og ringtones. En generell oppfordring er å bruke menu-knappen oftere :-) Som regel finner man innstillinger der. Lenke til kommentar
Pottifar Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Telefonen min vibrerer ikke når jeg får melding. Hvorfor ikke? Dette styrer du i meldingsappen din. Menu knappen er en god start. Hallo, jeg er ikke dum. Det står jo selvfølgelig på vibrering Du virket faktisk så nybegynner når du stiller spm på den måten. Gidder neppe svare deg neste gang du lurer på noe.... Hva er problemet? Utdypet jeg meg for lite? Beklager så mye om du føler deg tråkket på av det der... Problemet er at du stiller et spm som indikerer at du ikke har satt på vibrasjon inne i meldingsappen. Så når eg kommer med et forslag om hvor du kan begynne å lete så "tilter" du aldri så lite... Har aldri følt meg tråkket på, men gidder ikke hjelpe folk når de oppfører seg sånn. Så får du vurdere selv om det egentlig er et stort tap Edit: Kan kanskje se ut som du tror eg prøver å være frekk i svaret mitt når eg foreslår hvor du kan begynne, hvis det er tilfelle så beklager eg. Henger meg på denne tråden her.. Bruker Handcent til meldinger, har huket av for at vibrasjon skal være aktiv, men har helt siden april ikke fått vib.varsling på melding. Inntil nå nylig,, samtidig som batteriet begynte å forsvinne svært fort. Opplevde i går for første gang at telefonen gikk tom etter ca 16 timer. Min normalbruk = 30-40 % batteri igjen til leggetid. Kan det være at siste dagers omtalte søvnproblemer etter Froyo, kan ha vekket vibrasjon på meldinger samtidig? Har fjernet siste dagers installerte programmer, samt ryddet generelt i unødvendige apps. Jotun: Takk forresten til deg for tips om SpareParts til å overvåke batteri/nettbruk. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Mottok nettopp et AT&T simkort i posten, prøvde det i telefonen og betal-apps kom frem Har ikke prøvd å kjøpe noe, men regner med det ikke skulle være noe problem! Måtte flire litt for meg selv når kortet var i, telefonen var på, og AT&T ikke hadde dekning (ja jeg vet de ikke har dekning her i landet, men innrøm, det var _litt_ morsomt...) Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Nå står jeg på valget mellom Desire og Legend, vil ha Desire men den er så j*vla dyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå