Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm denne moben skal jo ha rundt 512 mb internt minne. Ser nå på oversikte over hvor mye jeg har igjen og den viser 112 mb ;o Jeg har da virkelig ikke brukt så mye av det interne minnet, har jo bare lagt inn ett par apps. Eller er det sånn hos flere at det interne minnet fort blir brukt opp? Disse appsa skal jo ikke ta så stor plass.

Lenke til kommentar

Må jeg laste ned HTC synk for å legge bilder og videoer på PC?

Kan kopiere over WiFi. Er forskjellige apps som kan gjøre jobben.

Enkelte filer er det mange enkle apps å velge mellom. Mange filer og foldere er det litt færre, men ftp er en løsning....

Edit: du kan også koble til usb som diskstasjon..... glemte det i farten. Trenger ikke htc synk nei.

Fader så mye mer feil eg skrive etter froyo......

Hvorfor? Har de endret på keyboardet?

Jeg har ikke oppdaert nei, vil vente litt mer til vet flere apps er oppdatert problemer er avdekket og forhåpentligvis fikset.

jarle

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på:

Det er jo slik at jeg har krysset av for backup i telefonen, og i tillegg bruker ActiveSync for feks synke kontakter mot PC. Jeg kan i tillegg kopiere hele innholdet i telefonen via PCen.

Men...hvordan tar man feks mer detaljert backup og restore av feks SMS i telefonen? Er det noe offisielt Android eller HTC program for dette?

Sist jeg oppdaterte telefonen med den fiksen som kom for noe over en måned siden, dupliserte telefonen alle SMS og det problemet har jeg ikke lyst til å rydde opp i en gang til...

jarle

Lenke til kommentar

En ting jeg virkelig savner på kalenderen, ukenr.. I jobben så bruker vi ofte "onsdag uke 36) f.eks. da sliter jeg.. eller finnes den (bare jeg som er blind) :hmm:

Uke nummer vises om du velger "Week View" eller Uke vha menu knappen når du står i sense kalenderen.

Jeg fant ikke noe "uke" i meny ..

Quote Manual

"Når du åpner kalenderen, viser den månedsvisningen som standard. Du kan også vise kalenderen i dagsorden-, dag- eller ukevisning. Hvis du vil bytte mellom kalendervisninger, trykker du på MENY og velger typen visning du ønsker"

Bilde

Eller du kan legge til uke kalender i gmail kalenderen så vises uke nr i mnd visningen.

Lenke til kommentar

Ang "av de 512 som kan brukes som apps"

Minnet (ROM) i Desire med stock OTA froyo er delt opp i tre partisjoner som følger :

/system 250MB

/data 147MB

/cache 40MB

/system for operativsystem (rom), denne partisjon er på HTC Froyo = 250MB (94,4% brukt)

Alle HTC programmer som er inkludert i ROM image ligger på denne.

/data partisjonen for applikasjoner er partisjonert med rw og 147MB : Det er denne du får installert applikasjoner i.

/cache 40MB

Sjekket vha OSmonitor fra market.

Lenke til kommentar

Aner ikke. Men tidvis går tastaturet helt bananas. Eg skifter jo ikke skrivemåte sånn over natten heller.

Første var at det kom en bråte med engelske ord, det klarte eg slå av. Men dt kommer enda lange ordforslag som ikke ligner det eg har prøvd å skrive. Og eg trykker generelt mye mer feil nå enn før 2.2 føler eg....

Lenke til kommentar

Aner ikke. Men tidvis går tastaturet helt bananas. Eg skifter jo ikke skrivemåte sånn over natten heller.

Første var at det kom en bråte med engelske ord, det klarte eg slå av. Men dt kommer enda lange ordforslag som ikke ligner det eg har prøvd å skrive. Og eg trykker generelt mye mer feil nå enn før 2.2 føler eg....

Jeg hadde også mye skrivefeil en periode, men så rekalibrerte jeg skjermen og da gikk alt så mye bedre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Når jeg lader mobilen i bilen er jeg usikker på om batteriet i det hele tatt blir mer ladet, eller bare lader seg ut saktere enn normalt. Bruker jeg mobilen mens jeg lader går det i hvertfall nedover. Er dette normalt? Og hvis ikke, skyldes det den billige laderen, usb kabelen, sig.uttaket i bilen eller mobilen i seg selv?

Og hvordan i huleste skal jeg feste mobilholderen fra Brodit? Kan jo ikke bruke skruer rett i dashboardet heller...

Lenke til kommentar

Når jeg lader mobilen i bilen er jeg usikker på om batteriet i det hele tatt blir mer ladet, eller bare lader seg ut saktere enn normalt. Bruker jeg mobilen mens jeg lader går det i hvertfall nedover. Er dette normalt? Og hvis ikke, skyldes det den billige laderen, usb kabelen, sig.uttaket i bilen eller mobilen i seg selv?

Og hvordan i huleste skal jeg feste mobilholderen fra Brodit? Kan jo ikke bruke skruer rett i dashboardet heller...

- Hvis du har skjermen på full lysstyrke og bruker f.eks. GPS bruker nok Desire'n mer strøm enn et standard USB-kontakt (bil/PC) kan levere (500mA). Sånn er det å ha stor flott skjerm og raske prossessorer... :hmm:

Skrur du ned lysstyrken på skjermen bør du få den til å lade. Jeg har min på automatisk lys, og da går jeg som regel i pluss, men jeg har hørt mange som går i minus.

- Mobilholderen til Brodit er laget med tanke på å skru den enten i holder som er tilpasset dashbordet i bilen, eller universell holder fra ruta. Se Brodit.se for noe som passer din bil, det er mye bedre enn å ha jævelskapen hengende i ruta og vibrere på en lang arm...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om noen gode GPS programmer som funker til htc desire?

Helst gratis :)

Kan anbefale Orux Maps. Den kan laste ned flere typer kart på forhånd (inkl. Statkart sine kart) og har gps tracking, eksport mot everytrail osv.

Lenke til kommentar

Det er jo slik at jeg har krysset av for backup i telefonen, og i tillegg bruker ActiveSync for feks synke kontakter mot PC. Jeg kan i tillegg kopiere hele innholdet i telefonen via PCen.

Men...hvordan tar man feks mer detaljert backup og restore av feks SMS i telefonen? Er det noe offisielt Android eller HTC program for dette?

Sist jeg oppdaterte telefonen med den fiksen som kom for noe over en måned siden, dupliserte telefonen alle SMS og det problemet har jeg ikke lyst til å rydde opp i en gang til...

jarle

Hvor fant du mulighet for backup? Leste i veiledningen at backup skal ligge unnder Innstillinger -> Personvern. Men i mine innstillinger har jeg ikke noe som heter personvern. Kjører 2.2

Lenke til kommentar

jarle

Hvor fant du mulighet for backup? Leste i veiledningen at backup skal ligge unnder Innstillinger -> Personvern. Men i mine innstillinger har jeg ikke noe som heter personvern. Kjører 2.2

Kjører engelsk 2.1, der ligger det under Privacy - Back up my data & settings.

jarle

Lenke til kommentar

på 2.2 så ligger dette under sikkerhet...bla deg litt ned der står det installer fra minnekort

Lenke til kommentar

på 2.2 så ligger dette under sikkerhet...bla deg litt ned der står det installer fra minnekort

Installer fra minnekort er jo bare for å installere krypterte sertifikater fra minnekort. Ikke for å ta backup av telefon/sms/galleri, osv.

Lenke til kommentar

jarle

sms backup & restore tar vel sms'en

ser ikke ut osm sdet er noe offisielt fra HTC som gjør dette...

men det er også en som heter sms backup som kopierer sms til gmailkontoen din, men denne har en begrensing på 200 sms

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...