JarleGutt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Fatter ikke at Android brukere ikke får det inn i hodet; - android 'killer' selv apps når det trengs - task killers ødelgger like mye som de fikser, kanskje mer - dette er ikke windows - er det virkelig så vanskelig å restarte telefonen en gang i uka eller whatever?!?!? det rydder opp mer enn noe annet, end of problem! - dersom det er så farlig å restarte telefonen pga du kanskje går glipp av en 'livsviktig' kommentar på facebook, er det vel kanskje på tide å ta en reality check... jarle Noen som kan anbefale en bra skinnmappe til telefonen? Den som følger med andre HTC telefoner som feks HD2 er helt ok. Jeg bruker den, fikk den av en som har HD2 som ikke ville bruke den. jarle Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Fatter ikke at Android brukere ikke får det inn i hodet; - android 'killer' selv apps når det trengs - task killers ødelgger like mye som de fikser, kanskje mer - dette er ikke windows - er det virkelig så vanskelig å restarte telefonen en gang i uka eller whatever?!?!? det rydder opp mer enn noe annet, end of problem! - dersom det er så farlig å restarte telefonen pga du kanskje går glipp av en 'livsviktig' kommentar på facebook, er det vel kanskje på tide å ta en reality check... jarle Fatter ikke at dere antitaskkillers ikke får det inn i hodet at av og til trengs det programmet. Redder hvertfall mitt batteri. Om appen er dårlig programmert mhp at den står og går i bakgrunnen driter eg i hvis eg ønsker funksjonaliteten til appen. Da er det enkelt å bare kille den appen som lager problemet. Har hvertfall forlenga battertiden til akseptabel på min mobil med å ta knekken på noen apps. Ellers er eg enig i at å bruke task killers til å ta rubb og rake er bare tull og lager bare problemer. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Gjør det ikke samme nytten å gå inn i apps og Force Stop?.. Jo flere apps og styr man har på telefonen jo mer batteri vil brukes, og større sjanser for at ting skjerer seg. jarle Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Men en annen ting, den nye FB-aplikasjonen holder telefonen min våken, og spiser en del strøm.Jeg synes plutselig at batteritiden min ble ekstremt dårlig, og så at våken-tiden fulgtes synkront med oppe-tiden. Hvilken Facebook-applikasjon er det du tenker på her? Er det den som er forhåndsinstallert på telefonen, som bare heter "Facebook"? Eller er det "Facebook for Android" utviklet av Facebook, eller Facebook Touch utviklet av James Baker? Det er den forhåndsinstallerte "Facebook" jeg tenker på, etter den siste oppdateringen. jeg har ikke slitt med at den ikke tillater søvn, men jg har irritert meg over at den hele tiden slår seg på..... fant ut nå at oppdateringen til froyo fører til noen endringer i innstillingene. 1. facebook applikasjonen(ikke fb for sense) blir endret til oppdatering hver time!! kan hende det er siste oppdatering av app'en som gjør det 2. vibrasjon av på varslinger forsvant 3. aksje synkronisering ble påslått 4. skjermsparer gikk tilbake til 30sek når jeg hadd 15.sek Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Gjør det ikke samme nytten å gå inn i apps og Force Stop?.. Selvsagt, men gjør det ikke samme nytten å bruke en taskkiller? Og vil du ikke si det er litt enklere? Jo flere apps og styr man har på telefonen jo mer batteri vil brukes, og større sjanser for at ting skjerer seg. Eg har ikke mange apps på mobilen min. Men de eg har vil eg ha. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Personlig stoler jeg aldri på en avansert dings til å vekke meg om mårraen, jeg bruker den gamle digitale vekkeklokken min i stedet I morgen bruker jeg min mekaniske Ramones-vekkerklokke som backup. Takk for svar. Alarmvolum var på fullt og hadde huket av for at den skulle ringe i stillemodus. Jeg har innstallert Advanced task manager. I den menyen kommer det ikke opp alarm, så det er mulig jeg har killa den appen. Men på den andre siden står klokken der fortsatt så den har jeg ikke killa. Og alarmen vikret både før og etterpå. Men skal være ekstra nøye på det før jeg legger meg. Pluss backup-vekkerklokke. Endret 5. august 2010 av Monkeyboy Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg satte på vekkerklokke 3 i natt for å se etter litt nordlys, og hadde mobilen ved siden av meg. Hverken jeg eller samboeren våknet. Vanligvis ligger telefonen i stua, og greier fint å vekke meg. Bruker selvsagt ingen taskkillers. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Jeg har innstallert Advanced task manager. I den menyen kommer det ikke opp alarm, så det er mulig jeg har killa den appen. Men på den andre siden står klokken der fortsatt så den har jeg ikke killa. Og alarmen vikret både før og etterpå. Men skal være ekstra nøye på det før jeg legger meg. Pluss backup-vekkerklokke. Her har man problemet med å bruke task killers. Man kan ikke gå rundt og drepe prosesser man ikke vet hva er. Tipper "klokke" står på lista over prosesser som blir killed.... Da får du dette problemet. Den kan stå som aktiv, men pass opp for autokill. Endret 5. august 2010 av Jotun Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Noen som kan anbefale en bra skinnmappe til telefonen? standard pouch som finnes på htc sine hjemmeisder er knallfin. tror den heter S520. jeg har kjøpt en etterligning fra ebay som kostet meg 30,- den funker greit den også. med en fint rem som du kan bruke for å ta opp telefonen med Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Alle som installerer taskkillers må lære seg en ting...."IGNORE LIST" altså å frata all autokill...jeg killer som oftest manuelt alt som ikke er på ignorelist. jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med alarmen...at jeg ikke våkner av den er ofte fordi jeg ikke hører den. jeg driver og prøver smart alarm clock for tiden....en sånn som sjekker din soverytme...den har såvidt lyd...men vekker meg Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er da bare å bytte alarm-lyd til noe dere er vant med ifra før av,værre en det er det da ikke. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Er det noen som vet hvordan jeg kan få tilbake alle meldingene i innboksen? Disse ble borte etter jeg testet Task Killer. Har avinstallert task killer, samt restartet telefeonen, men innboksen er like tom. Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 oppgraderte på onsdag til 2.2 og fikk problemer med mye rart, bl.a kamera som ikke ville starte. Siste utvei ble å sette alt til bake til fabrikkinnstillinger, jippi, den ble som ny igjen! Valgte å starte ny sw med bblanke ark, da blir det lettere å se hvilke apps som lager problemer. Sendte også melding til HTC Norge, og de kom med det samme tipset. Som andre spurte om tidligere, hvordan flytte apps til minnekort, fant ikke noe "sdmove" noe sted i marked. Tenker kanskje å teste linken tidligere i forum, men det så rimelig tungvint ut...... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Da ser det ut som noen har greid å downgrade fra 2.2 til 2.1, noe som betyr at de som oppgraderte nå har muligheten til å downgrade igjen for å roote, om noen vil det: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=745903 Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Har hvertfall forlenga battertiden til akseptabel på min mobil med å ta knekken på noen apps. Ellers er eg enig i at å bruke task killers til å ta rubb og rake er bare tull og lager bare problemer. Kan du (eller andre) fortelle hva slags prog. en helst bør ha task killers på, slik at jeg kan prøve å forlenge battertiden på min også.. Lenke til kommentar
allegerita Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Kan ikke de som har rootet sin Desire lage en egen tråd, siden det virker som det fører til en drøss med problemer/utfordringer som vanlige Desire-brukere aldri kommer borti? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er allerede en egen tråd for det...... Akkurat nå har eg kamera og peep på autokill. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Har hvertfall forlenga battertiden til akseptabel på min mobil med å ta knekken på noen apps. Ellers er eg enig i at å bruke task killers til å ta rubb og rake er bare tull og lager bare problemer. Kan du (eller andre) fortelle hva slags prog. en helst bør ha task killers på, slik at jeg kan prøve å forlenge battertiden på min også.. Jeg har ihvertfall ignorlist på alle programmer jeg ønsker skal funke mens jeg har mobilen i standby....sånn som, klokke, kalender, meldinger, 1881 mobilsøk, 3gwatchdog, kontakter og selve task manageren ... kontakter fordi jeg har favoritter på en av skjermene og de ble hele tiden borte fordi task manager killet den hele tiden. men taskmanageren jeg bruker killer ikke systemapplikasjonene...her kan man velge å ikke vise systemtasks for å kille dem....fordi det skaper heng i systemet og at tlf ikke vil fungere. det står faktisk på avhukingen hehe når jeg da har widgeten oppe forteller den hele tiden meg hovr mye av minnet som går til apps hele tiden...når jeg ser at den faller rundt 100 kjører ofte en kill alle før jeg setter tlf i standby. Lenke til kommentar
allegerita Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er allerede en egen tråd for det...... Hva med å holde root-spørsmålene der, da? For svært mange av problemene/utfordringene rootede mobiler har, er ikke relevante for andre brukere. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er allerede en egen tråd for det...... Hva med å holde root-spørsmålene der, da? For svært mange av problemene/utfordringene rootede mobiler har, er ikke relevante for andre brukere. Jeg synes da ikke det har vært mye root-prat i denne tråden akkurat? Om du referer til all praten om task-killers så fungerer de på ikke-root også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå