toffo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei. Koster det penger å bruke GPS på HTC desire? GPS aktivert koster ingenting, men kartene på forskjellige GPS-programmer blir ikke lastet ned så du har dem på telefonen, da dette ville tatt ekstremt mye plass. Derfor må man ha tilgang til nett for å laste ned kart etterhvert som du beveger deg. Dette vil føre til datautgifter. Mange av navigasjonsprogrammene laster kartene idet du installerer (WiFi anbefalt selvfølgelig) og bruker ikke nedlasting etter dette. Eksempel Navigon og CoPilot. Andre, som f.eks. Google Maps Navigation eller Waze laster ned kart etterhvert som du kjører. Tester viser at det er snakk om rundt én MB pr rute, litt etter hvor langt du kjører. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Tester viser at det er snakk om rundt én MB pr rute, litt etter hvor langt du kjører. Da er spørsmålet hvor mange kvadrat(kilometer) er en rute Lenke til kommentar
toffo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Tester viser at det er snakk om rundt én MB pr rute, litt etter hvor langt du kjører. Da er spørsmålet hvor mange kvadrat(kilometer) er en rute Som i en reiserute... Fra start til destinasjon. Kalkulerer du en ny rute laster den kart på nytt. Kjører du den ruta du har satt opp bruker den ikke særlig mer data på resten av turen. Endret 3. august 2010 av torefor Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 17 timer unplugged og fortsatt 3 bars igjen på batteri. Dette inkluderer 3 timer med heavy geocaching, masse bruk av GPS + data. Batteri (utenom når jeg bruker Meebo, da forsvinner batteriet på 10 timer ) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Bruker folk her å skru av og på wifi ettersom dere bruker det? Eller har dere den på konstant? Eller bruker dere den settingen som gjør slik at den slår seg av etter 15min? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Prøver å skru wifi av når jeg går ut av huset for en lengre periode men hender ofte jeg glemmer det Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Dere som kjøper apps med utenlandsk simkort. Vil man kunne oppdatere programmene som vanlig (med det norske simkortet i), eller må man sette i det utenlandske simkortet hver gang programmene får en oppdatering? De oppdateres som vanlig sammen med gratisprogrammene. I hvertfall de jeg har gått til innkjøp av..... Stemmer ikke med mine erfaringer. De betalappsene som ikke består av et tilleggsprogram som låser opp en gratisversjon, må oppdateres vha det britiske simkortet. Sml hhv Docs to go og Swarm - det siste måtte jeg nettopp oppdatere manuelt. Lenke til kommentar
allegerita Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jøss, jeg er glad jeg ikke er Vodafone UK-kunde med Desire'n min... De har nettopp sendt ut en oppdatering til sine kunder, som lykkelige trodde det var Froyo-oppdateringen. Men nei, det var en bråta med reklame-aktig crap fra Vodafone, som ingen etterspør og ikke kan avinstalleres, samt at det tar opp plass og ressurser på mobilen. Når Froyo kommer, kan ikke Vodafone svare på... http://news.cnet.com/8301-1035_3-20012514-94.html Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 NgZ, Du skjønner det fortsatt ikke gjør du vel? Det høres ut som du har brukt lang til på å sette deg inn i hvordan android skal fungere uten å sette deg inn i hvordan situasjonen faktisk er. Det at android er åpent bringer med seg både fordeler og ulemper. Og en av ulempene er nettopp at programutviklere kan gjøre nøyaktig som de vil og slippe unna med det. Mange utviklere lar programmet få maksimal prioritering og gidder ikke bry seg mer med det. Det gjør ikke batteribruken til en bug da en bug må være uten intensjon. Problemet er at folk er late. Det at du mener at tusenvis av apps har nøyaktig samme bug er jo kanskje det mest oppsiktsvekkende med denne diskusjonen. Larry Page har selv uttrykket sin frustrasjon over at programutvilkere ikke gidder å optimalisere programmene sine for multitasking. Dette betyr selvsagt ikke at det er snakk om bugs! Det er måten folk håndterer multitaskingen på i programmene som er problemet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hjulpet nye android brukere som opplever at batteriet forsvinner i en fei eller som opplever at ting begynner å hakke. Med din forklaring skal dette kun være mulig med de få programmene som har en bestemt type bug? Morsomt. Problemet er nok større enn du aner. Til og med bare i denne tråden er problemet nevnt mange ganger. Tror du HTC har laget et kamerapp som krevr like mye kraft når det er "minimert" og IKKE I BRUK som når det Er i bruk? Tror? Det er ikke snakk om å tro. Det er snakk om å VITE at kamera appen bruker strøm i bakgrunnen. Eller mener du kanskje at Jotun lyver når han sier at han opplever dette? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Har nettopp annskaffet min første htc, en desire sådan og har noen spørsmål. 1. Hvordan sletter jeg all dritten som jeg ikke har bruk for? (facebook, google talk, peep osv?) 2. Hvordan nettleser fungerer best foruten den orginale? 3. Hvordan flytter jeg programmer og ting over til SD kortet? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Har nettopp annskaffet min første htc, en desire sådan og har noen spørsmål. 1. Hvordan sletter jeg all dritten som jeg ikke har bruk for? (facebook, google talk, peep osv?) 2. Hvordan nettleser fungerer best foruten den orginale? 3. Hvordan flytter jeg programmer og ting over til SD kortet? 1. Skal du fjerne ting som kommer med ROM'en, altså ting du ikke har lasta ned selv, så må du først ha en roota telefon, dog foreløpig så funker dette bare på versjon 2.1: Linux eller Windows. Prosessen for å fjerne apps fra telefonen på egenhånd er jeg ikke så kjent med, men vet det er mulig, står noe her blant annet: How to remove apps from ROM ellers er resten av forumet på den siden der kjekt når det kommer til alt som har med dette å gjøre. 2. Hørt mye godt om Opera(mini?) og Dolphin Browser HD 3. Enten må du ha custom ROM eller 2.2(Froyo) updaten fra HTC, så trykk: menu>settings>application>Manage applications her trykker velger du appen du vil flytte og sjekker om den har muligheten til det, er nemlig ikke alle apps som kan flyttes, men finnes måter å force de om du absolutt vil. http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=594 er en fin kilde til hjelp om det meste om slikt. Endret 4. august 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hvordan får man fatt i Froyo 2.2? Skal ikke dette ligge på "Oppdateringer av systemprogramvare"? Da får jeg bare "Ingen oppdateringer finnes for telefonen". Eller er det kun de som har roota telefonen som kan få det FORELØBIG? For jeg vil helst ikke ROOTe min! Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Oppdateringen kom hos meg første gangen jeg slo på wifi med telefonen. Et spørsmål til, kan/hvordan redigerer man bilder som man har tatt med kameraet? Edit: Telefonen ser også ut til å mangle disse tegnene: | og §. (Kritisk da disse tegnene er innholdet i et wifi passord.) Endret 4. august 2010 av k1mzor Lenke til kommentar
erikjorstad Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hvordan får man fatt i Froyo 2.2? Skal ikke dette ligge på "Oppdateringer av systemprogramvare"? Da får jeg bare "Ingen oppdateringer finnes for telefonen". Eller er det kun de som har roota telefonen som kan få det FORELØBIG? For jeg vil helst ikke ROOTe min! Samme problemet her ! Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hvordan får man fatt i Froyo 2.2? Skal ikke dette ligge på "Oppdateringer av systemprogramvare"? Da får jeg bare "Ingen oppdateringer finnes for telefonen". Eller er det kun de som har roota telefonen som kan få det FORELØBIG? For jeg vil helst ikke ROOTe min! Samme problemet her ! Jeg har v.2.2 og min er ikke rootet, problemet ligger nok (tror jeg) at deres mobil er låst, ring til mobilselskapet dere har og hør med dem. Dette er ikke et "Desire" problem. Håper det løser seg. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hvordan får man fatt i Froyo 2.2? Skal ikke dette ligge på "Oppdateringer av systemprogramvare"? Da får jeg bare "Ingen oppdateringer finnes for telefonen". Eller er det kun de som har roota telefonen som kan få det FORELØBIG? For jeg vil helst ikke ROOTe min! Samme problemet her ! Oppdateringen har ikke noe som helst med rooting å gjøre. Husk at de bare sendte ut oppdateringen til de som ikke har operatørlåste telefoner i første omgang. Lenke til kommentar
erikjorstad Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Min telefon er ikke operatørlåst Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Min telefon er ikke operatørlåst .."ring til mobilselskapet dere har og hør med dem. Dette er ikke et "Desire" problem". Lenke til kommentar
erikjorstad Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Min telefon er ikke operatørlåst .."ring til mobilselskapet dere har og hør med dem. Dette er ikke et "Desire" problem". Merkelig at man må gjøre det ? Jeg har onecall, og en kollega har telenor, ingen av oss får oppdatert, dog så kjøpte vi tlf fra samme leveranse hos oss. Du mener altså om jeg setter i et annet simkort i tlf så vil det fungere ? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) glem det Endret 4. august 2010 av husgutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå