Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Men den grønne firkanten kan bare forstørres litt, og man må kutte vekk halve bildet, som er kjedelig hvis man har et bilde som er perfekt i utgangspunktet. Jeg skjønner at bildet i vil se mindre ut i bredden, siden det skal forskyves mellom hjemmeskjermene, men at det må så mye avskjæring til er jo veldig rart. Man behøver ikke gjøre det på htc-bakgrunnene som ligger inne fra før...

Nei, det er ikke veldig rart.

Som jeg skrev her, så skal bildet være 960x800 piksler. Dette er dobbelt så bredt som skjermen (480x800). Det beste er å fotografere i "landskapsformat" når du vil bruke bildet som bakgrunn. Da blir det mindre å kutte vekk.

Det vil garantert ikke komme noen "fix" for dette, da det ikke er noe å fikse.

Men hvorfor fungerer det da med htc sine bilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor fungerer det da med htc sine bilder?

Fordi htc-bildene er 960x800 piksler.

oki, da forstod jeg :thumbup:

 

Men jeg synes det er dumt at det må være sånn, da, at det ikke går an å ha likt bilde på alle hjemmeskjermene, i et mer normalt format, for man pleier jo ikke akkurat å ta bilder i den størrelsen 960x800...

Lenke til kommentar

Men hvorfor fungerer det da med htc sine bilder?

Fordi htc-bildene er 960x800 piksler.

oki, da forstod jeg :thumbup:

 

Men jeg synes det er dumt at det må være sånn, da, at det ikke går an å ha likt bilde på alle hjemmeskjermene, i et mer normalt format, for man pleier jo ikke akkurat å ta bilder i den størrelsen 960x800...

 

Enig at det er litt dumt at man ikke kan velge hvordan man vil bakgrunnen skal oppføre seg. Mulig det dukker opp en app som fikser dette i nærmeste framtid. Til da vil jeg anbefale deg å ta bilder horisontalt, da vil de passe bedre som bakgrunn.

 

Med LauncherPro kan man sette likt bilde på alle hjemmeskjermene. Ulempen med det, er at man ikke lenger kan bruke HTC sine widgets...

Lenke til kommentar

Har stort sett ikke hatt noe problemer med batteriet, og hatt en til tre dager alt etter bruk, men denne uken skjedde det noe merkelig. Plutselig varer bare batteriet en dag etter fullading :(

Har sjekket batterihistorie med Spareparts, og der sto det under annen bruk "Kjørende" med 100% og under bruk av delvis våking har Android System en stor urimelig stor del av skylden.

Batteribruk under instillinger gjør meg ikke spesielt klokere...

Har forsøkt å reboote telefonen uten at det hjelper..

Så systemet holder telefonen kjørende, uten at jeg vet hvorfor... Hjelp noen?

Noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar

Har stort sett ikke hatt noe problemer med batteriet, og hatt en til tre dager alt etter bruk, men denne uken skjedde det noe merkelig. Plutselig varer bare batteriet en dag etter fullading :(

Har sjekket batterihistorie med Spareparts, og der sto det under annen bruk "Kjørende" med 100% og under bruk av delvis våking har Android System en stor urimelig stor del av skylden.

Batteribruk under instillinger gjør meg ikke spesielt klokere...

Har forsøkt å reboote telefonen uten at det hjelper..

Så systemet holder telefonen kjørende, uten at jeg vet hvorfor... Hjelp noen?

Noen som har hatt samme problem?

 

Hadde samme problemet. Var nok en app som holdt telefonen i våken tilstand. Hvis du ser på Innstillinger - om telefonen - batteri og noterer våken og oppetid så vil du nokså sikkert over tid se at disse tidene går synkront, det betyr at telefonen din aldri sover.

 

Min løsning ble rett og slett en fabrikkinnstillling (tok backup av alle appene med appmonster først...) så installerte eg TaskManager, og en og en app sånn litt over tid. Har enda ikke funnet ut hvilken app som holdt systemet våken, for nå autokiller eg apper eg ikke har behov for å kjøre, kjører taskmanager innimellom for de fleste apper, og har noen få apper på ignore listen (klokke og kalender er litt viktige).

 

Nå går disse uavhengige av hverandre unntatt når eg lader mobilen.

Musikk, mytracks og lignende apper gjør at mobilen blir kjørt i delvis åpen. Mener og tror at Android System normal skal ligge lavt om man ikke kjører slike apper i bakgrunnen.

 

For meg ble det vanskelig å finne appen som lagde trøbbelet, men for deg som oppdaget dette problemet så kjapt så aknskje du vet hvilke programmer du nettopp har installert?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg er helt ny på disse forumene men kjøpte igår min egen HTC Desire og av det jeg har sett til nå kunne jeg aldri vært mer fornøyd med hele mobilen.

 

Uheldigvis har jeg lastet ned noen gøye apps og den uheldige delen av dette er at når jeg prøver å sletter de jeg ikke har bruk for så holder jeg nede på ikonet og drar det ned til bunnen hvor det står 'Fjern' men den blir ikke slettet, kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Jeg er helt ny på disse forumene men kjøpte igår min egen HTC Desire og av det jeg har sett til nå kunne jeg aldri vært mer fornøyd med hele mobilen.

 

Uheldigvis har jeg lastet ned noen gøye apps og den uheldige delen av dette er at når jeg prøver å sletter de jeg ikke har bruk for så holder jeg nede på ikonet og drar det ned til bunnen hvor det står 'Fjern' men den blir ikke slettet, kan noen hjelpe?

 

Skal du slette appene kan du gå inn i market og på nedlastinger. Du kan gå via Innstillinger - applikasjoner og finne de der og avinstallere de eller du kan bruke f.eks appmonster appen.

 

"Fjern" er bare å fjerne de fra hjemmeskjermen din. Programmene ligger allikevel installert på mobilen.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli veldig offisielt. :thumbup::dribble:

 

 

------

 

HTC e-Club Nytt 30. juli 2010

 

 

Hei, xxxx

 

Ryktene har gått, men nå kan vi med glede slå fast at du fra og med denne helgen får mulighet til å få Android 2.2 på din HTC Desire.

 

 

 

Gode grunner til å oppdatere HTC Desire

 

I tillegg til å inkludere alle Android 2.2-funksjonene, vil oppdateringen inneholde noen egne spesielle tillegg gjennom den siste iterasjonen av HTC Sense:

 

Forbedret nettleserhastighet: Nyt å surfe raskere på Internett enn noen gang tidligere.

 

Send anbefalinger til vennene dine om applikasjonene du liker godt, og få anbefalinger tilbake med HTC App Sharing.

 

Med HTC WiFi Hotspot kan du komme på Internett med den bærbare datamaskinen, uansett hvor du er, og uten bruk av USB-modemer eller annet bryderi.

 

Nå kan du skifte språk med et enkelt tastetrykk, når du sender e-post og tekstmeldinger - enklere blir det ikke å være internasjonal.

 

 

Viktig å vite:

 

HTC Desire-brukere vil få melding om at de trådløse nedlastingene er tilgjengelige når telefonen automatisk kontrollerer for programvareoppdateringer.

 

På grunn av størrelsen på oppdateringen vil vi anbefale å bruke en WiFi-tilkobling til å laste den ned der det er mulig for å unngå ytterligere kostnader for nedlasting av data.

 

Oppdateringen vil ikke slette noe av innholdet på telefonen.

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Peter Frølund

HTC

 

-----------------------------

 

mvh torefor

Endret av torefor
Lenke til kommentar

Eg som har fjernet automatisk oppdateringssjekk vil kunne finne denne på lik linje med "sjekk nå"?

 

Det vet du nok innen mandag... Jeg ville ha skrudd den på igjen. :yes:

 

Edit: På den annen side - så kommer jeg nok også til å sjekke manuellt uansett. :roll:

Endret av torefor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...