Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Hvor på telefonen kan jeg sjekke om hva som tar plass på telefonen?

Synes det er rart at jeg bare har 51mb igjen på internminnet.

Jeg har ikke så mange aps på telefonen, tror aps'ene jeg har bruker ca 100mb.

Hva som tar opp resten av de resterende 300mb??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg jo sjekket, applikasjonene bruker ca 100mb..

Selve OS'et og Sense bruker endel, min hadde i overkant av 130MB tilgjengelig til applikasjoner rett ut av esken... Men så lenge du har igjen 50MB har du jo greit med plass, telefonen begynner ikke å mase på dårlig plass før du er nede på 15...

Forhåpentligvis blir dette endel bedre med Android 2.2, sjansen er stor for at HTC har klart å krympe størrelsen på Sense, samtidig som vi får muligheten til å flytte programmer til minnekortet.

/Espen

Lenke til kommentar

Noen som vet om problemet med å bruke bilder som bakgrunn vil bli fikset i 2.2?

Det er en veldig irriterende feil, vil jeg si... Burde ikke være så vannskelig å få has på...

Hva er egentlig problemet? Jeg har ingen problemer med å bruke bilder som bakgrunn...

Har dere seriøst ikke problemer med det?! Bildet blir jo zoomet så mye inn at det bare ser dumt ut. Diskutert tidligere her i tråden, men ingen løsning...

Ser ikke problemet. det er jo bare til å ta et større utsnitt når du velger bakgrunn......

Men den grønne firkanten kan bare forstørres litt, og man må kutte vekk halve bildet, som er kjedelig hvis man har et bilde som er perfekt i utgangspunktet. Jeg skjønner at bildet i vil se mindre ut i bredden, siden det skal forskyves mellom hjemmeskjermene, men at det må så mye avskjæring til er jo veldig rart. Man behøver ikke gjøre det på htc-bakgrunnene som ligger inne fra før...

Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2010/07/30/official-htc-rolling-out-android-2-2-and-720p-video-capture-to/

We've just heard directly from HTC regarding that hotly anticipated upgrade to Android 2.2: it's happening this weekend for lucky Euroland owners of the Desire. Provided your Sense-laden 3.7-incher is not carrier-locked, you should be receiving your serving of Froyo by the end of the week, together with a new 720p video mode and iTunes sync for your music. HTC is also throwing in its App Share widget that it first introduced with the Wildfire, along with its smart Caller ID feature, but we reckon most people will be Very nice, though it's quite a shame that operator-specific versions of the update are still stuck in testing and are expected "in several weeks' time." Ah well, guess that'll teach us to buy our gear unlocked.

"The Android 2.2 (FroYo) update for HTC Desire will start rolling out across Europe this weekend. As well as including the complete set of Android 2.2 features, the update will contain a few special additions of our own through the latest iteration of HTC Sense. The update will provide 720p video capture, HTC's App Share widget, as well as our enhanced HTC Caller ID, and improved multi-language keyboard. Also, through the update, HTC Sync will allow HTC Desire users to sync their music with iTunes.

HTC Desire users will be notified that the over-the-air update is available to download when their phone automatically checks for software updates. The update won't delete any of the phone's content. However, due to the size of the update, we would advise using a WiFi connection to download it wherever possible to avoid additional data charges.

This update will initially roll out to unlocked HTC Desire handsets. Operator specific versions of the update are undergoing testing and we expect to make them available in several weeks' time."
Gratulerer alle sammen! :D Endret av b-real
Lenke til kommentar

Men den grønne firkanten kan bare forstørres litt, og man må kutte vekk halve bildet, som er kjedelig hvis man har et bilde som er perfekt i utgangspunktet. Jeg skjønner at bildet i vil se mindre ut i bredden, siden det skal forskyves mellom hjemmeskjermene, men at det må så mye avskjæring til er jo veldig rart. Man behøver ikke gjøre det på htc-bakgrunnene som ligger inne fra før...

Jeg forstår hva du mener. Dette er irriterende, men gjelder bare for bilder som faktisk er lagret på telefonen. Bruk gratisprogrammet "Backgrounds", som kan lastes ned fra markedet. Her har du mange, mange tusen stilige bakgrunner som du kan bruke, og hvis du trykker "set as background" inne på selve programmet så omgår du HTCs skalering/croppe-funksjon.

Det fungerer i alle fall for meg.

EDIT: Gode nyheter ang. Android 2.2! :)

Jeg har en ulåst telefon, men oppdateringen er ikke tilgjengelig for meg enda. Er det snakk om nå i helgen, eller når helgen er omme?

Er det noen som har fått oppdateringen?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke veldig rart.

Som jeg skrev her, så skal bildet være 960x800 piksler. Dette er dobbelt så bredt som skjermen (480x800). Det beste er å fotografere i "landskapsformat" når du vil bruke bildet som bakgrunn. Da blir det mindre å kutte vekk.

Det vil garantert ikke komme noen "fix" for dette, da det ikke er noe å fikse.

Lenke til kommentar
Jeg forstår hva du mener. Dette er irriterende, men gjelder bare for bilder som faktisk er lagret på telefonen. Bruk gratisprogrammet "Backgrounds", som kan lastes ned fra markedet. Her har du mange, mange tusen stilige bakgrunner som du kan bruke, og hvis du trykker "set as background" inne på selve programmet så omgår du HTCs skalering/croppe-funksjon.

takk, der var det mange fine bakgrunner:)Der ble de heller ikke så mye avskjært:)

Men det blir ikke særlig personlig, da, så jeg håper det kommer en app, eller noe som gjør det mulig med egne bilder :)

Endret av chennie222
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke veldig rart.

Som jeg skrev her, så skal bildet være 960x800 piksler. Dette er dobbelt så bredt som skjermen (480x800). Det beste er å fotografere i "landskapsformat" når du vil bruke bildet som bakgrunn. Da blir det mindre å kutte vekk.

Det vil garantert ikke komme noen "fix" for dette, da det ikke er noe å fikse.

Vi burde hatt muligheten til å lagre bilder i 480x800 slik at de dekket skjermen normalt. Har ikke helt skjønt vitsen med at bildet skal forskyve seg bortover. Morsomt til å begynne med, plagsomt når man skal ha inn bilde av mennesker.

Men dette er vel et Android-"problem"? Samboeren min har SE x10mini og det er samme opplegg på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...