Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt virker det som om det er Advanced Task Killer (Free) som er synderen. Må være noe som plutselig har begynt å trigge den helt uten videre, for det har som sagt ikke skjedd før i de siste 3 månedene, og når jeg har kjørt den manuelt har jeg aldri opplevd at jeg ble sendt til "Enter PIN Code"-skjermen. Takk for hjelp ihvertfall :)

Stryk det. Fungerte glimrende igjen i starten, men det er like ille igjen nå. Får sende mail til OneCall og høre om det kanskje muligens kan være noe fucka med SIM-kortet mitt, selv om det er rart det plutselig begynner å fucke til først NÅ.

Hadde samme problem med Hero, men jeg fant ikke ut an hva det var og endte med å bruke idiotforsikringen fra elkjøp jeg kjøpte med telefonen.

Hm, og du brukte da samme SIM-kort i den nye telefonen du fikk, så det var ikke et SIM-kortproblem så vidt du vet, eller? Sykt irriterende problem ihvertfall, og det er meg hus forbi hva som plutselig kan ha forårsaket dette. Slettet alt av apps og restartet for å være sikker på at det ikke var der problemet lå, men til ingen hjelp. Tips tas imot med stor takk!

Testet nå med et SIM-kort til ei venninne av meg, med helt annet abonnement, og samme problem oppsto etter en god stund (en time eller mer), så vet nå at det ikke er relatert til SIM-kortet mitt. Skal teste en "factory reset" nå, og funker ikke det, blir det nok en garantisak.

Lenke til kommentar

Er det mulig at HTC kan gi ut bedre batterier e.l. i fremtiden slik at dette minuset ved telefonen blir bedre?

Kort svar: Ja det er mulig.

Lengre svar: Når det gjelder batterier, så er det en fysisk grense for hvor mye "batteri" man får plass til innenfor et visst volum med dagens teknologi. Batteriene har en grense for store de er i forhold til kapasitet. Så hvis man finner opp bedre batterier, som har mer kapasitet i forhold til volum, klart, da kan man lage et bedre batteri.

Kan jo også tenkes at man etter hvert får kjøpt et fysisk _større_ batteri og samtidig nytt bakdeksel, slik at telefonen blir tykkere.

Akkurat nå er det vel kanskje mer å hente på å optimalisere programkoden til å bli enda mer strømgjerrig.

Edit: Ellers synes jeg ikke batteritiden er noe stort problem. Jeg var fullt klar over at jeg måtte regne med å lade hver eller annen hver natt med en slik telefon. Og med god dekning holder den nok nesten en uke i standby. Trenger man bedre batteritid, så får man heller skaffe seg en "vanlig" telefon. De finnes fortsatt.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Da har jeg fått min mobil, den driver å lader for første gang.

To spørmål :

1) Jeg har ikke trådløstnettverk der jeg nå er, men når jeg kommer hjem har jeg det. Er det enkelt å gå igjennom de nettverk-systemene som mobilen viste til første gang jeg skrudde den på (måtte jo taste "hopp over") ?

2) På min gamle Nokia 5800, så var det en hurtigtast for å få mobilen over til lydløs, finnes det her også, eller må jeg gå via instillinger osv?

Lenke til kommentar

Til de som vurderer nytt og større batteri: Tracy and Matt har en ypperlig gjennomgang av et Mugen 3200 mAh erstatningsbatteri.

De klarte å presse 6 dager og 14 timer ut fra det jeg anser som mellomhard bruk (lite 3G-/WiFi-bruk).

Det står også at artikkelen kommer til å oppdateres etterhvert som erfaringene øker.

Se der ja, finnes allerede fysisk større batteri jo. Må vel si det så ganske komisk ut, men hvis man har sterkt behov for doblet batteritid (og store lommer) er det sikkert et ypperlig alternativ.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min mobil, den driver å lader for første gang.

To spørmål :

-

2) På min gamle Nokia 5800, så var det en hurtigtast for å få mobilen over til lydløs, finnes det her også, eller må jeg gå via instillinger osv?

Du har to muligheter. Du kan holde inne volumtasten på venstre side til du får den i lydløs. Det andre alternativet er å holde inn på/av knappen i ett par sekunder. Slipp knappen igjen, og du får opp en meny med bla annet mulighet for å skru av lyd.

Lenke til kommentar

1) Jeg har ikke trådløstnettverk der jeg nå er, men når jeg kommer hjem har jeg det. Er det enkelt å gå igjennom de nettverk-systemene som mobilen viste til første gang jeg skrudde den på (måtte jo taste "hopp over")

Er bare å kjøre "oppsett" i programmenyen. Da kan du gå gjennom de punktene.

Men er lett å sette opp uansett. Bare å starte trådløs, gå inn i trådløsoppsett og klikke "koble til" det nettverket du ønsker og oppgi koden.

Du har to muligheter. Du kan holde inne volumtasten på venstre side til du får den i lydløs. Det andre alternativet er å holde inn på/av knappen i ett par sekunder. Slipp knappen igjen, og du får opp en meny med bla annet mulighet for å skru av lyd.

Og installere en app som gjør dette med et trykk på skjermen. Finnes forskjellige, kommer ikke på noen akkurat nå som har det direkte på hjemskjermen, men toggle settings hadde eg, der kunne man omtrent stille alt.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg slippe å se alle kontaktene jeg har når jeg skal sende sms? Jeg har lagret de samme på mobilen som på sim-kortet. Når jeg skal ringe kan jeg velge å bare se sim-kort eller kontaktene som ligger på mobilen, men det valget kan jeg ikke se jeg finner ved melding - finnes det?

Lenke til kommentar

Noen som har noen bra applikasjoner og spill man kan laste ned på Android Marked? :)

Sikkert noen som vil halshugge deg for å ikke bla i Android-tråden, men jeg kan gi deg mine nedlastninger så langt:

(du får søke dem opp selv, og se hva det er for noe)

Barcode scanner

Msn talk

Dolphin HD (nettleser)

Dropbox

Photoshop

Photobucket

Camera 360

Calculator

Handycalc (foreløpig helt gresk for meg, liker den ovenfor langt bedre)

Picsay

Shazam

Where's my droid

Gule sider

Google translate (til å bruke i nettleseren)

3 (musikk)

Post it desk

Scandinavian keyboard + norwegian dictionary

Spill:

Snesoid lite

Airattack

Blow up (lite)

Space man

Nintaii lite

Papijump

Raging thunder 2

Shoot u (lite)

Toonwarz lite

Traffic Jam

Trap!

Endret av Lekr
Lenke til kommentar
HTC Desire - Hva mer kan vi ønske oss?

En FM radio applikasjon som ikke klikker til stadighet. Den låser seg på en kanal og må drepes med en task-killer for å stoppe musikken. Radioen fungerer ikke normalt før en reboot er utført. Utrolig irriterende!

Mer om problemet her:

http://androidforums.com/htc-desire/63571-fm-radio-problem.html

Flere som har dette problemet med Desire i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...