Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt virker det som om det er Advanced Task Killer (Free) som er synderen. Må være noe som plutselig har begynt å trigge den helt uten videre, for det har som sagt ikke skjedd før i de siste 3 månedene, og når jeg har kjørt den manuelt har jeg aldri opplevd at jeg ble sendt til "Enter PIN Code"-skjermen. Takk for hjelp ihvertfall :)

Stryk det. Fungerte glimrende igjen i starten, men det er like ille igjen nå. Får sende mail til OneCall og høre om det kanskje muligens kan være noe fucka med SIM-kortet mitt, selv om det er rart det plutselig begynner å fucke til først NÅ.

Hadde samme problem med Hero, men jeg fant ikke ut an hva det var og endte med å bruke idiotforsikringen fra elkjøp jeg kjøpte med telefonen.

Hm, og du brukte da samme SIM-kort i den nye telefonen du fikk, så det var ikke et SIM-kortproblem så vidt du vet, eller? Sykt irriterende problem ihvertfall, og det er meg hus forbi hva som plutselig kan ha forårsaket dette. Slettet alt av apps og restartet for å være sikker på at det ikke var der problemet lå, men til ingen hjelp. Tips tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar

Hei! Jeg tenkte på å roote min HTC DESIRE. Men problemet mitt er om jeg kan unroote tilbake til den "norske versjonen"?

Jeg har bootloader 0.80, og jeg kjøpte desiren i Norge ( telebutikken )

Den er ikke operatørlåst.

Kan jeg unroote tilbake til den norske versjonen dersom jeg vil? Siden jeg finner ikke den nordiske roomen på nettet.

Lenke til kommentar

Velvel, har prøvd 2 ROMS no og begge looper seg ved HTC logoen under oppstart. Har rootingen skjært seg ? Fulgte denne one-click guiden og alt såg ut til å gå vel underveis :) Har kjørt recovery via nandroid og mobilen er oppe og kjører som normalt.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg tenkte på å roote min HTC DESIRE. Men problemet mitt er om jeg kan unroote tilbake til den "norske versjonen"?

Kan jeg unroote tilbake til den norske versjonen dersom jeg vil? Siden jeg finner ikke den nordiske roomen på nettet.

Jeg er litt usikker på om det ER en egen nordisk ROM. Min inneholdt en hel haug av ulike europeiske språk, om jeg husker rett. I verste fall kan man uansett installere nummer to på listen i denne tråden Det er en offisiell HTC-oppdatering man installerer gjennom offisiell HTC-software i Windows, og da er det jo bare å si at man la inn den en gang man fikk beskjed om å resette telefonen. (Det HTC alltid ber folk å gjøre hvis de har problemer)

Velvel, har prøvd 2 ROMS no og begge looper seg ved HTC logoen under oppstart. Har rootingen skjært seg ? Fulgte denne one-click guiden og alt såg ut til å gå vel underveis :) Har kjørt recovery via nandroid og mobilen er oppe og kjører som normalt.

Kjøre en factory reset fra recovery først. Jeg måtte det før noe ville fungere hos meg. Om man kjører Titanium først, er det jo enkelt å få apps og data tilbake igjen.

Når det gjelder tastatur: Last ned HTC_IME MOD fra xda. Herfinner du en url til en side der du til og med kan lage/sette sammen ditt eget skin(!).

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om det ER en egen nordisk ROM. Min inneholdt en hel haug av ulike europeiske språk, om jeg husker rett. I verste fall kan man uansett installere nummer to på listen i denne tråden Det er en offisiell HTC-oppdatering man installerer gjennom offisiell HTC-software i Windows, og da er det jo bare å si at man la inn den en gang man fikk beskjed om å resette telefonen. (Det HTC alltid ber folk å gjøre hvis de har problemer)

Kjøre en factory reset fra recovery først. Jeg måtte det før noe ville fungere hos meg. Om man kjører Titanium først, er det jo enkelt å få apps og data tilbake igjen.

Når det gjelder tastatur: Last ned HTC_IME MOD fra xda. Herfinner du en url til en side der du til og med kan lage/sette sammen ditt eget skin(!).

RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.exe?

Kan jeg bruke den og oppdatere til Froyo når den endelig kommer ut i Norge da? Får jeg oppdatere til Froyo på samme dag som alle nordmenn?

Lenke til kommentar

Marked.....

Har du en nettcounter app som gir deg samme resultat som det netcom sier?

sånn som 3g watchdog, eller viser den null?

jeg har ihvertfall klart å gå i null på 3gwatchdog....kanskje skal teste den ut mot det telenor sier....

Lenke til kommentar

EDIT: Der dukket det visst opp ja!

Jeg ville formater det uansett, om det er det som følger med telefonen. Det har jo gitt en del personr problemer før de har gjort det.

Ja det var det som var planen.

Men eg har kontaktene mine liggende inne på kortet. Hadde jo synket disse opp opp mot google kontoen min, men eg får jo svarte meg ikje disse synket til mobilen etter flashingen. Er vel slik det _skal_ kunne fungere? Eller har eg misforstått heile greiene :whistle:

Lenke til kommentar

Heisann! :)

Jeg har fått Desire og er kjempefornøyd, men det er et par småting som jeg lurer på:

1. Jeg hadde problemer med meldingsoppsettet, men lastet ned Handsent og det løste seg. Men jeg får ikke til å deaktivere den vanlige meldings-appen.. Hvordan gjør man det?

2. Når man skal se på bilder. Går det an å se bildene små som i et fotoalbum på en måte? Slik som de fleste mobiler har. Jeg prøver å endre hvordan bildene vises, men finner ikke noe. Nå står bildene ved siden av hverandre når jeg skal se på de, slik at jeg må dra de til høyre å venstre for å se resten. Det blir vel ganske tungvindt når jeg etter hvert får mange bilder? (Dårlig forklart her, håper dere skjønner)

3. Kontakt-endring. Jeg overførte mine gamle kontakter til den nye mobilen min, og navnene blir slike: Ola Nordmann (slik stod det på min gamle mobil) - Nordmann;Ola/1 (slik ble det på den nye.. Kan det fikses?

- Jeg prøvde å endre et slikt navn til det vanlige. Men navnet hadde en "ø" i seg, og det gikk ikke an skrive en "ø"! Hva er galt?

4. Hvordan laster man ned Norsk qwerty? Finner ikke appen eller hva man enn skal gjøre.

5. Og sist, er det noen som har noen bra apper og spill å anbefale inne på android marked? :D

Håper på svar, tross dårlige forklaringer! :)

Lenke til kommentar

Marked.....

Har du en nettcounter app som gir deg samme resultat som det netcom sier?

sånn som 3g watchdog, eller viser den null?

jeg har ihvertfall klart å gå i null på 3gwatchdog....kanskje skal teste den ut mot det telenor sier....

Har ikke brukt disse i det siste så eg vet ikke....

Lenke til kommentar

Men eg har kontaktene mine liggende inne på kortet. Hadde jo synket disse opp opp mot google kontoen min, men eg får jo svarte meg ikje disse synket til mobilen etter flashingen. Er vel slik det _skal_ kunne fungere? Eller har eg misforstått heile greiene :whistle:

De skal synces ned til telefonen igjen så fort du setter opp telefonen mot google-kontoen din og den har nett, ja.
Lenke til kommentar

De skal synces ned til telefonen igjen så fort du setter opp telefonen mot google-kontoen din og den har nett, ja.

og hvis du har huket av for kontaktsync :) hehe

Lenke til kommentar

Hei. Beklager å bryte inn. Bruker bare vanligvis å lese her inne hva dere avanserte brukere sier og mener - dere har gitt meg mye nyttig info over lengre tid -takk! :)

Jeg skal kjøpe meg HTC-desire - 90% sikkert. nå har jeg ikke lest alle 336 sidene som er på denne topic. Jeg har forstått at mange lader den mobilen hver dag ettersom den brukes som mp3-spiller and-what-not. Men jeg lurer:

Er det mulig at HTC kan gi ut bedre batterier e.l. i fremtiden slik at dette minuset ved telefonen blir bedre?

takker for innspill. Keep it up!

Lenke til kommentar

Tok en restore tilbake til orginal ROM, synket kontaktene opp mot google kontoen og sørget for å sette opp denne skikkelig under oppstart av den nye rommen..men det ser dårlig ut :p

Kjenner det har blitt for mye data/mobil i dag ja :ph34r:

Lenke til kommentar

Google sync av kontakter funker som en drøm. Fikk meg en X10 Mini (utrolig "fet" telefon forresten) for noen dager siden, og alle kontaktene mine var automatisk på plass etter at jeg hadde logget inn med Gmailkontoen. Veldig deilig å ha backup av kontaktene og, mye enklere enn å lagre på simkort/minnekort/pc som jeg gjorde før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...