Sebboo Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Leita der;) Desire.modaco.com faktisk:) Finner den ikke:( Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ok , takk for tilbakemelding Men det jeg skumleser her virker det som man må være litt ekspert for å håndtere en android tlf... Etter litt erfaring med både Windows Mobile og Android vil jeg absolutt ikke si at Android krever mer av brukeren for standardfunksjoner enn WM. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Bruker en som heter TaskManager. Den gjør av og til samme opplegget. Har ikke helt klart å finne ut hvilken prosess den kødder til. ber du den kille alt eller har du noen på ignorelist? jeg har ihvertfall de programmene jeg vil skal kjøre i bakgrunnen, sånn som gmail, epost osv osv. og så er det vel en egen knapp som heter skjul systemprosesser...den har jeg ikke touchet. Killer ikke alt nei. Har en del ting på ignore. Som klokke og musikkspilleren. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Neida, RockPlayer er ikke ille på skalering. Men for å si det sånn: Episode lastet ned i 720p kodet om til h.264 i en oppløsning som akkurat passer til Desire, er overlegent samme episode lastet ned i divx, som typisk er mindre (eks. 5xx X 2xx piksler) enn oppløsningen på Desire sin skjerm, og dårligre bildekvalitet og. Det er veldig lite jobb med konvertering også - sett opp avidemux-innstillingene en gang, og så tar du bare og legger alle filene du vil konvertere inn i køen, og setter den i gang. Så har jeg aldri skjønt dem som laster ned divx i stedet for i hvert fall 720p-materiale, med mindre de har ultrakjip nettforbindelse. Ah, så forstår jeg bedre. Kvalitets-avi i vanlig tv-størrelse gir meg ihvertfall krystallklare bilder, så viss jeg bare skal se det på telefonen ser jeg ikke noe poeng i å bruke tid på å kode om 720p-filer. Nettforbindelsen er god nok, det er bare dovenskap fra min side, kost/nytte-vektingen faller for tungt ned på kost Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Killer ikke alt nei. Har en del ting på ignore. Som klokke og musikkspilleren. hmmm du kjører den fra rythmsoftware du også, har per dags dato til gode å oppleve sånn systemkrasj...eller sannheten er vel at HTC sense krasjer og derfor må alt på nytt igjen. jeg opplevde dette med system panel lite...den hadde en widget som het kill all. det var virkelig tragisk. den tok alt hehe jeg har ihvertfall ikke opplevd krasj,.....det eneste jeg opplevde var at når jeg restartet telefonen så gikk den automatisk på flymodus Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Leita der;) Desire.modaco.com faktisk:) Finner den ikke:( http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/307881/27-may-r3-1-modaco-custom-rom-for-htc-desire-with-online-kitchen/ Det var 2.1 ROM du skulle ha? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hvis du skal roote vil jeg anbefale denne guiden på det sterkeste, veldig enkel og med video. http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-desire/ BTW Du trenger ikke goldcard Den så jo ganske så overkommelig ut, men what to do når man har bootloader 0.80? Lenke til kommentar
Sebboo Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Leita der;) Desire.modaco.com faktisk:) Finner den ikke:( http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/307881/27-may-r3-1-modaco-custom-rom-for-htc-desire-with-online-kitchen/ Det var 2.1 ROM du skulle ha? Tusen takk Kanskje litt dårlig leite kunnskap og dovenskap fra meg Takker" Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Men det jeg skumleser her virker det som man må være litt ekspert for å håndtere en android tlf... Neida, om man lar være å prøve å være ekspert, og kludrer det til, så går det så greit så. Det er veldig lenge siden WinMo 6.5, som HD2 kommer med, har fått noen oppdatering, ettersom MS jobber med Windows Phone 7. Det får imidlertid ikke HD2, ettersom den har feil antall knapper... Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Så langt virker det som om det er Advanced Task Killer (Free) som er synderen. Må være noe som plutselig har begynt å trigge den helt uten videre, for det har som sagt ikke skjedd før i de siste 3 månedene, og når jeg har kjørt den manuelt har jeg aldri opplevd at jeg ble sendt til "Enter PIN Code"-skjermen. Takk for hjelp ihvertfall Stryk det. Fungerte glimrende igjen i starten, men det er like ille igjen nå. Får sende mail til OneCall og høre om det kanskje muligens kan være noe fucka med SIM-kortet mitt, selv om det er rart det plutselig begynner å fucke til først NÅ. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg går ut fra at dette spørsmålet er stilt mange ganger før, men etter at søket ikke ga noen resultater, og at det er hundrevis av sider bare i denne tråden prøver jeg likevel. Jeg har planer om å kjøpe et nytt minnekort, da 4 GB er litt i minste laget. Har Spotify på min Desire, og minnekortet blir fort fyllt opp med litt egen podcast og et par album lagt inn. I tillegg kommer bilder som blir tatt, eventuelle filmer etc. Jeg så først på 32GB, men etter litt googling fant jeg ut at det var ulike klasser på disse micro sd-kortene, og dette sa noe om hastigheten. Hovedsaklig klasse 2 og klasse 6. Jeg antar at det er klasse 2 på det kortet som fulgte med telefonen. Dersom jeg kjører Spotify i bakgrunnen, og samtidig har SportyPal oppe, hakker musikkavspillingen ekstremt. Dette har kanskje noe med at det er for liten skrivehastighet på minnekortet, eller er det noe med telefonen? Ville det i så fall vært bedre om det hadde vært klasse 6? Valget står mellom 32GB klasse 2, eller 16GB klasse 6. Prisen er henholdsvis ca 1100 og 700 kroner. Er det merkbar forskjell, og hva vil dere anbefale at jeg går for? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Tusen takk Kanskje litt dårlig leite kunnskap og dovenskap fra meg Takker" Bare hyggelig. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 I morgen skal jeg hente min, har handlet 16gb kort og takse til den, dette gleder jeg meg til! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg går ut fra at dette spørsmålet er stilt mange ganger før, men etter at søket ikke ga noen resultater, og at det er hundrevis av sider bare i denne tråden prøver jeg likevel. Jeg har planer om å kjøpe et nytt minnekort, da 4 GB er litt i minste laget. Har Spotify på min Desire, og minnekortet blir fort fyllt opp med litt egen podcast og et par album lagt inn. I tillegg kommer bilder som blir tatt, eventuelle filmer etc. Jeg så først på 32GB, men etter litt googling fant jeg ut at det var ulike klasser på disse micro sd-kortene, og dette sa noe om hastigheten. Hovedsaklig klasse 2 og klasse 6. Jeg antar at det er klasse 2 på det kortet som fulgte med telefonen. Dersom jeg kjører Spotify i bakgrunnen, og samtidig har SportyPal oppe, hakker musikkavspillingen ekstremt. Dette har kanskje noe med at det er for liten skrivehastighet på minnekortet, eller er det noe med telefonen? Ville det i så fall vært bedre om det hadde vært klasse 6? Valget står mellom 32GB klasse 2, eller 16GB klasse 6. Prisen er henholdsvis ca 1100 og 700 kroner. Er det merkbar forskjell, og hva vil dere anbefale at jeg går for? Skal ikke bannes på det, men mener klasse 6 passer bedre til f.eks. speilreflekskameraer som kjapt må overføre fra internminne til minnekort. Streaming fra minnekort til internminne i f.eks. spotify bør jo ta minimalt med båndbredde. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Klasse 2 holder til 720p så vidt meg bekjent. Så det skal ikke være noe problem. 1080p krever klasse 4. Så klasse 6 blir i overkant feinschmecker.... Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hvis du skal roote vil jeg anbefale denne guiden på det sterkeste, veldig enkel og med video. http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-desire/ BTW Du trenger ikke goldcard Den så jo ganske så overkommelig ut, men what to do når man har bootloader 0.80? Gå til: xda developer, og finn veien til forumet og videre til desire. Trykk deg videre til: Android developent. Der inne finner du guide for bootloader 0.80. Tok meg ikke veldig lang tid å finne ut av det og nå kjører jeg siste versjon av: Leedroid (som også finnes der inne). Meget fornøyd med denne. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Så langt virker det som om det er Advanced Task Killer (Free) som er synderen. Må være noe som plutselig har begynt å trigge den helt uten videre, for det har som sagt ikke skjedd før i de siste 3 månedene, og når jeg har kjørt den manuelt har jeg aldri opplevd at jeg ble sendt til "Enter PIN Code"-skjermen. Takk for hjelp ihvertfall Stryk det. Fungerte glimrende igjen i starten, men det er like ille igjen nå. Får sende mail til OneCall og høre om det kanskje muligens kan være noe fucka med SIM-kortet mitt, selv om det er rart det plutselig begynner å fucke til først NÅ. Hadde samme problem med Hero, men jeg fant ikke ut an hva det var og endte med å bruke idiotforsikringen fra elkjøp jeg kjøpte med telefonen. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Klasse 2 skal ha minimum 2Mb/s lesehastihet. Imidlertid er det et hav av klasse 2.kort som har lesehastigheter på 10-12Mb/s eller enda mer - det kommer litt an på hvor flaks man har. Uansett bør 2Mb/s holde i massevis, ettersom Spotify på mobile enheter så vidt jeg vet streamer musikk i en kvalitet på 192Kb/s - altså langt under 2Mb. Spotify er dessverre en smule bugget og hakker innimellom når man bruker ulike apps/spille, selv om det ike er noen grunn til det (nok prosessorkraft igjen til at Spotify burde klart det utmerket.) Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Sitter her nå med en rootet Desire med plain 2.2 uten Sense og bla MarketAccess for å få betalapps, og skjønner ikke hvorfor jeg nølte med å roote. Telefonen er helt konge nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå