dredg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Uff, kjenner kroppen fylles av falske forhåpninger! Dette kan ikke ende med noe annet enn et knust hjerte. Lenke til kommentar
Veg4rd Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Kan ikke begripe at det skal være noe forskjell i leveringstid til UK og Norge.. Det kommer vel med samme forsendelse, og fra samme land? Vi får be, håpe og vente i spenning Lenke til kommentar
dredg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Har vel kanskje noe med prioriterte land og kunder? Ikke vet jeg, men Norge er kanskje ikke det viktigste markedet til HTC? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Tja, kan skjønne at UK er før oss, men ikke Danmark. Regner med at de har språkpakker, og at den mest utbredte inneholder Engelsk, Spansk, Fransk og Tysk, og at Norsk, Svensk og Dansk kommer i en egen pakke f.eks... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 ELPRICE: Kan dere bestille inn Invisible Shield? Vil mykje heller ha det framfor noko av det andre dere har.. Lenke til kommentar
Elprice.no Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 ELPRICE: Kan dere bestille inn Invisible Shield? Vil mykje heller ha det framfor noko av det andre dere har.. Hei, vi er på saken, og vi maser på leverandørene våre. Men foreløpig har ikke de kunnet skaffe det. Men hvis vi får det inn legger vi ut melding her. Mvh Elprice.no Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 rootet, regner med at det er en slags hack som åpner noen spennende muligheter som det ikke er meningen at skal være mulig. Hva slags sperrer er det isåfall snakk om? eller har jeg misforstått helt? I linux verden har man en root-bruker som har overordnet tilgang til absolutt alt. Kan sammenlignes med litt godvilje med Administrator i Windows.Når du får telefonen har man ikke tilgang til denne brukeren, og derfor ikke tilgang til partisjoner og deler av systemet som den vanlige brukeren ikke har tilgang til. Det finnes exploits, eller små hull som man kan bruke til å få tilgang til root, eller noen i HTC kan snike ut et systembilde hvor root er skrudd på. Til vanlig kan man nemlig ikke flashe oppdateringer som ikke er signert av HTC, og derfor ikke endre kritiske ting på telefonen. Eksempler på ting som blir forhindret uten root: - Tilgang til systempartisjonen - Muligheten til å lure Market til å tro at du er i et land med betalteapps, og dermed gjøre det mulig å kjøpe disse selv - Flashe andre oppdateringer som foreksempel tredjeparts ROMs - m.m. Hva!? Er det ikke native støtte for tethering i Android? Jeg er vant med å trykke 1 knapp på iPhone for å dele internett og dette virket veldig bakvendt! I vanilla-Android er det ikke støtte for tethering, men HTC har vært så snille at de har lagt til muligheten for å dele internett over USB i deres SenseUI. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 ELPRICE: Kan dere bestille inn Invisible Shield? Vil mykje heller ha det framfor noko av det andre dere har.. Copter displayfilm er etter det jeg har forstått akkurat den samme beskyttelsen som selges av Invisible Shield. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Edit: Beklager, feil tråd, kan slettes! Endret 25. mars 2010 av Smif Lenke til kommentar
Balthasar Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er nå kommet en testresultater av legend. Hva er det som gjør troen om at desire skal levere bedre, greit nok at den har større skjerm og 1ghz (så jo da amobil? testet legend for første gang at også den var rask), så jeg tror ikke disse to egenskapene gjør den til en sekser? Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) ELPRICE: Kan dere bestille inn Invisible Shield? Vil mykje heller ha det framfor noko av det andre dere har.. Er det nødvendig med skjermbeskyttelse til HTC Desire? Har i dag en 1,5 år gammel iphone 3g. Jeg har aldri brukt noen form for skjermbesyttelse, men skjermen er forsatt helt ripefri. Hvordan er kvaliteten på HTC sine skjermer i forhold til Iphone? Er det nødvendig med skjermbeskyttelse? Endret 25. mars 2010 av Kjstokka Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Nå beskytter de også mot fett/finger merker da. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jeg ser det er en del snakk om batteri tid. Selv har jeg aldri hatt noen problemer med lav batteritid. Jeg lader som regel telefonen om natten uansett. Har i dag Nokia N95 som jeg har fotstått heller ikke har verdens beste batteri levetid. For å si det på en annen måte så har jeg ingenting imot å lade hver natt når jeg nå får muligheten til å gå med en datamaskin i lommen Endret 25. mars 2010 av Session^^ Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Større skjerm og kraftigere cpu enn Legend vil vel resultere i horribel batteritid? Endret 25. mars 2010 av toeblast Lenke til kommentar
Balthasar Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Større skjerm og kraftigere cpu enn Legend vil vel resultere i horribel batteritid? i tillegg så ble batteritiden kraftig kritisert i testen hvor anmelder påstod at han hadde en følelse av å gå fra stikkontakt til stikkontakt Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 rootet, regner med at det er en slags hack som åpner noen spennende muligheter som det ikke er meningen at skal være mulig. Hva slags sperrer er det isåfall snakk om? eller har jeg misforstått helt? I linux verden har man en root-bruker som har overordnet tilgang til absolutt alt. Kan sammenlignes med litt godvilje med Administrator i Windows.Når du får telefonen har man ikke tilgang til denne brukeren, og derfor ikke tilgang til partisjoner og deler av systemet som den vanlige brukeren ikke har tilgang til. Det finnes exploits, eller små hull som man kan bruke til å få tilgang til root, eller noen i HTC kan snike ut et systembilde hvor root er skrudd på. Til vanlig kan man nemlig ikke flashe oppdateringer som ikke er signert av HTC, og derfor ikke endre kritiske ting på telefonen. Eksempler på ting som blir forhindret uten root: - Tilgang til systempartisjonen - Muligheten til å lure Market til å tro at du er i et land med betalteapps, og dermed gjøre det mulig å kjøpe disse selv - Flashe andre oppdateringer som foreksempel tredjeparts ROMs - m.m. Takk for utfyllende svar. Men det kan bli problematisk å oppdatere softwaren da eller? Og tredjeparts ROMs, er det egne SWer eller applikasjoner? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Takk for utfyllende svar. Men det kan bli problematisk å oppdatere softwaren da eller? Og tredjeparts ROMs, er det egne SWer eller applikasjoner? Hvis man ikke har root må man forholde seg til oppdateringene som HTC gir ut. Tredjeparts ROMs kan være blant annet stock Android, altså uten modifiseringene HTC har gjort, eller rett og slett bare samme grunnbase, men med mange endringer og tweaks fra communitiet, eller fra brukerne. Det er egentlig få begrensinger på hva en tredjepart ROM kan inneholde. Ta en titt på forum.xda-developers.com for å få et lite innblikk i de ulike typene ROM som finnes. Lenke til kommentar
kolli_93 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Sånn jeg har forstått det har ikke nordmenn tilgang til betalte apps i Android-market; hva er grunnen til dette? Er det eventuelt noe Android vil gjøre noe med i fremtiden? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Sånn jeg har forstått det har ikke nordmenn tilgang til betalte apps i Android-market; hva er grunnen til dette? Er det eventuelt noe Android vil gjøre noe med i fremtiden? Grunnen er vel at Google ikke vil gå ut med støtte til land og språk de ikke har fått tilpasset Android helt til enda. Android er fremdeles ganske dårlig oversatt til etter min mening, og standard tastaturet kommer ikke med støtte for norsk ordbok eller norske bokstaver out-of-the-box. Det kommer garantert til å bli gjort noe med i fremtiden, og stadig flere land blir lagt til. Lenke til kommentar
mroek Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Større skjerm og kraftigere cpu enn Legend vil vel resultere i horribel batteritid? Det er faktisk ikke sikkert. Husk for det første på at CPUen neppe kjører på 1 GHz hele tiden, og for det andre er det en annen prosessorfamilie i Desire kontra Legend, så strømsparingsfunksjonene kan også være bedre (eller verre) av den grunn. Men akkurat for Desire er det nok rimelig å se til Nexus Ones batterilevetid, som vel i praksis betyr lading minst en gang per dag ved litt aktiv bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå