stue Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 27,5 timer siden lading. Batteri på 27%. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) 14 timer uten bruk og telefonen er i 88% batteri. Lar den ligge over natten for å se hva den da er etter ca 24 timer. 24 timer i standby fører til 85% batteri. Det vil i praksis si litt over 6 døgn standby. Samme som eg hadde helt i børjan på første ladning, og altså godt under halvparten av "lovet" fra HTC. Vet det er utopi å tro at man kan oppnå oppgidd standby tid, siden det tross alt er under helt 100% omgivelser, men halvparten altså? Tror eg vil høre med Elkjøp om en test av batteriet når eg er ute i sjøen, da trenger eg jo ikke telefonen allikevel. Kan være verdt det.... Edit: Eg ser jo også en ting eg bør tenke på, og det er at telefonen har ca 6 timer taletid, og det er under ideelle forhold, dvs at hvis vi tar utgangspunkt i 5 timer, så vil telefonen falle 20% med 1 time i telefonen med god dekning. Så det her om dagen håper eg kanskje kan komme av nettopp det. Snakket jo en del i telefonen den dagen. Snakket også med en kompis som hadde lest at Peep, twitter saken til HTC ligger å søker automatisk i utgangspunktet, og for å få slått av denne må man opprette twitterkonto og logge seg på peep for å komme inn i settings... Det skal også testes, alle monner drar. Endret 15. juli 2010 av Jotun Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Fikk HTC Desire i dag, men skjønner ikke helt dette med kontaktene. Hvordan får jeg overført alle kontaktene fra SIM-kortet til telefonen slik at jeg får gruppert de og endret navnene fra den sløkkete måten de vises på? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Skriv kontakter i søkefeltet under her (søk i emne) Lykke til Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 24 timer i standby fører til 85% batteri. Det vil i praksis si litt over 6 døgn standby. Samme som eg hadde helt i børjan på første ladning, og altså godt under halvparten av "lovet" fra HTC. Vet det er utopi å tro at man kan oppnå oppgidd standby tid, siden det tross alt er under helt 100% omgivelser, men halvparten altså? Den tiden er vel målt med telefonen liggende oppå basestasjonen.. Kan nevne at da jeg var på ferie ved middelhavet for en måned siden, så ladet jeg telefonen natt til fredag før vi dro. Og så neste lading gjorde jeg på tirsdagen, da var batteriet på ca 20%. Og da sjekket jeg mail et par ganger om dagen via 3G, samt sendt en noen SMS. Lite samtaler. 6 timers ladetid hørtes mye ut. Er det via PC/USB? Lad via stikkontakt istedet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hehe... 6 timer TALEtid Ikke ladetid..... Hadde som sagt telefonen liggende når eg reiste i sjøen sist, kona måtte lade den etter 7 døgn, på første lading etter eg fikk telefonen. Endret 15. juli 2010 av Jotun Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hadde som sagt telefonen liggende når eg reiste i sjøen sist, kona måtte lade den etter 7 døgn, på første lading etter eg fikk telefonen. Det høres jo ganske normalt ut, synes jeg. Den driver jo og styrer med litt i bakgrunnen selv om den ikke brukes. (6 timers taletid ja... hum. ) Endret 15. juli 2010 av klilleng Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hei Jeg har htc desire med 4GB minnekort. Problemet er at ingen ting blir lagret på minnekortet, bare direkte på telefonen, og nå har jeg ikke mere plass, selv om ingen ting er lagret på minnekortet. Det står at jeg har 3,96gb ledig på minnekortet. Spørmålet mitt er hvordan jeg lagrer ting (musikk og andre programmer) på minnekortet? Endret 15. juli 2010 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Musikk lagrer du på minnekortet sånnsom vanlig, legger det i ei mappe? For å lagre programmer på minnekort må du for øyeblikket roote telefonen og installere en android 2.2 (froyo) ROM. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hæ! Kan en ikke lagre prog osv direkte på minnekortet, hva i all verden. Hvorfor ikke det - det høres tåplig ut, er på ferie mobilen ligger å venter på meg på posten, men nå synes jeg det begynner å høres rart ut, mange ting jeg tok som forventet som ikke fungere på HTC'n.. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Noen som har Netcom her? Av en eller annen grunn så viser telefonen min bare Chess nå som Carrier under setup, hadde noe trøbbel med 3G så tenkte jeg skulle hente oppsettet på nytt, men virker som noe rart har skjedd. Flere som har lagt merke til dette? Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ser ut til at Scrobble droid er et batterisluk. Gikk gjennom spare parts og fant ut at den holder telefonen partially awake. Er spent å se om dette påvirker batteritiden noe merkbart. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hæ! Kan en ikke lagre prog osv direkte på minnekortet, hva i all verden. Hvorfor ikke det - det høres tåplig ut, er på ferie mobilen ligger å venter på meg på posten, men nå synes jeg det begynner å høres rart ut, mange ting jeg tok som forventet som ikke fungere på HTC'n.. Hvorfor ikke? Sånn er det bare. Men mange programmer bruker minnekortet som lagringsplass for data. Bare selve programmet som må ligge i telefonminnet. Har ikke opplevd dette som noe problem egentlig. Noen har tydeligvis veldig mange apps, da. Dette endrer seg vel med neste versjon Android til Desire, som skal komme "før jul".. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Noen som vet når v.2.2 er klar til nedlastning for oss i Norge? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Dette endrer seg vel med neste versjon Android til Desire, som skal komme "før jul".. Noen som vet når v.2.2 er klar til nedlastning for oss i Norge? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ah, så ikke svaret før det var "for sent" Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Man får allerede hacked rom med froyo/2.2 til Desire som etter sigende fungerer veldig bra på xda-dev. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Er det noen som har peiling på hvorfor Youtube-app'en ikke vil logge seg inn på kontoen min? Lurer på om dette har noe med å gjøre at jeg linka YouTube og Google-kontoene mine... Får bare opp beskjed om å taste passord når jeg åpner app'en, taster riktig passord, må taste inn CAPTCHA-svar og så må jeg taste passord igjen. Slik går det i loop... Er 100% sikker på at jeg taster riktig passord, for det er det samme passordet jeg bruker for å logge meg inn på Youtube på en datamaskin. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 I dag "hengte" kamera appen seg igjen. Eller, den ble killed, men allikevel så økte andelen av "batteribruk" ganske kraftig på kamera hele tiden, gikk over 50%. Så gikk eg inn via SpareParts, der såg eg at Kamera brukte av "sensors" under ene menyvalget der. Stod at den hadde brukt mobilens sensorer i over en time. Samme har eg opplevd med diverse spill, bla. Teeter fra HTC som ligger innpå mobilen. Måtte slå av mobilen for å klare å stoppe denne bruken. Noen tips til neste gang? Har erfart før at kamera kan drikke batteriet tomt på null komma svisj. Men det skjer bare en sjelden gang, så er jo litt vanskelig å tilfeldig oppdage det... Finnes det en "kamera-app" som kan erstatte den originale? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 I dag "hengte" kamera appen seg igjen. Eller, den ble killed, men allikevel så økte andelen av "batteribruk" ganske kraftig på kamera hele tiden, gikk over 50%. Så gikk eg inn via SpareParts, der såg eg at Kamera brukte av "sensors" under ene menyvalget der. Stod at den hadde brukt mobilens sensorer i over en time. Samme har eg opplevd med diverse spill, bla. Teeter fra HTC som ligger innpå mobilen. Måtte slå av mobilen for å klare å stoppe denne bruken. Noen tips til neste gang? Har erfart før at kamera kan drikke batteriet tomt på null komma svisj. Men det skjer bare en sjelden gang, så er jo litt vanskelig å tilfeldig oppdage det... Finnes det en "kamera-app" som kan erstatte den originale? I kamera applikasjonen til HTC - kan du slå av geo tagging (GPS) - prøv det først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå