Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Var innom en butikk i dag, snakket litt ang. mobilen, han sa at v.2.1 gjør at programer en ikke bruker (men har brukt) slukker seg selv automatisk, slik at de ikke trekker strøm, er det tilfelle? Jeg har lest at en av grunnene til at batteriet ikke holder så bra er at det er mange programmer som ligger og kjører i bakgrunn - Hva er riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmer skal i utgangspunktet ikke trekke batteri når de ligger i minnet (utenom hvis de faktisk har noe å gjøre, slik som å spille av musikk eller synkronisere), problemet er bare at i noen tilfeller er det bugs eller late programmerere som gjør at programmer fortsatt jobber uten at det trengs. Da kan programmet trekke batteri, men om du følger litt med på comments om programmene du laster ned så vil du som oftest få med deg om dette er et problem med programmet.

Android styrer selv med hvilken programmer som skal holdes åpne, og lukker automatisk de som det er lengst siden du har brukt. Jeg har aldri hatt noe behov for å lukke et program manuelt.

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

Trist opplevelse i dag:

Jeg kom hjem fra jobb 0900, mobilen stod med mobilt nett på, og hadde 80% batteri igjen,

klokken 15:00 skulle jeg se på mobilen, og den var AV! Fikk den ikke på, batteriet var HELT flatt! Hva kan ha skjedd her? Skal da holde 6 timer med skjerm av, og kun mobilt nett på?

Huff, ikke bra.

Lenke til kommentar

Skjønt, om den virkelig er bricked, finner de ikke ut det på verkstedet, (Med mindre de lodder av NAND-chipen og leser den av i en NAND-leser, evt. dumper NAND-brikken via JTAG e.l.) Ikke at jeg oppfordrer deg til å bryte garantien, men det er flere på xda som har sagt det skjedde under en oppdatering, og kommet unna med det.

Lenke til kommentar

Fordeler:

-Du kan bruke flere apps med større muligheter

-Paid apps på market

-Custom ROMS

Ulemper:

-Svært liten sjanse for brick

-Noen vil se på det som mye styr med root og custom ROMs etc

-Mulig tap av garanti

Du får vurdere selv om du orker det. Personlig har jeg ikke orka roote enda da telefonen funker flott for øyeblikket, men blir nok å gjøre det men en gang det er paid apps jeg bare må ha, eller blir lei av å vente på froyo

Edit: Og ja, sjansen er svært liten. Omtrent ikke-eksisterende, jeg er ganske sikker på at de som faktisk bricker ikke har fulgt instruksjonene riktig (installert tilfeldig radio-oppdatering eller noe for en annen telefon eller lignende)

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Bruker watchdog til å holde litt kontroll på nett-trafikken min. Blir noen ganger forbauset av hvor mye data som har løpt uten at jeg har brukt noe aktivt selv. Noen som vet om en app. som viser hvilke prosesser/ applikasjoner som har brukt nettet, og hvor mye den enkelte har lastet ned ?

Lenke til kommentar

Du kan også laste ned Spareparts. Da får du tilgang til en del slik informasjon om batteribruk og hvilke apper som har brukt nettverk, sensorer gps osv.

14 timer uten bruk og telefonen er i 88% batteri. Lar den ligge over natten for å se hva den da er etter ca 24 timer.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Trist opplevelse i dag:

Jeg kom hjem fra jobb 0900, mobilen stod med mobilt nett på, og hadde 80% batteri igjen,

klokken 15:00 skulle jeg se på mobilen, og den var AV! Fikk den ikke på, batteriet var HELT flatt! Hva kan ha skjedd her? Skal da holde 6 timer med skjerm av, og kun mobilt nett på?

Dette kan da ikke stemme, når jeg kjører 18 timer på mobilt nett idag og har nå etter litt mye telefoni nå 58% igjen på batteriet.

var autosync på og hva syncet den og hvor ofte?

dette må jo være en synder.

har du sjekket hva som har tatt batteriet?

Lenke til kommentar

Tid siden lading: 27 timer og 30 min. Batteri 54%

Dette er inkludert 18 timer med edge-synk av FB, Gmail, google calendar, exchange, Twidroyd, vær, ca 20 min samtale, noen sms'er og litt leking med dropbox.

Selv om telefonen har synket hele tiden, har jeg ikke brukt aplikasjonene veldig aktivt, med mindre jeg har fått mail eller meldinger. Men dette er jo akseptabel driftstid, og burde være normalt for telefonen.

Lenke til kommentar

Trist opplevelse i dag:

Dette kan da ikke stemme, når jeg kjører 18 timer på mobilt nett idag og har nå etter litt mye telefoni nå 58% igjen på batteriet.

var autosync på og hva syncet den og hvor ofte?

dette må jo være en synder.

har du sjekket hva som har tatt batteriet?

Tror synderen er spillet: HEAVY GUNNER 3D. Jeg fjernet hvertfall dette, og håper på bedre tider i morgen tidlig når jeg skal teste igjen :D Skal komme med en oppdatering på formiddagen i morgen om det har løst seg :D

Lenke til kommentar

@stich_it: Du får opp en oversikt over de seks sist brukte programmene, derfor vises følgelig "Testing" om du allerede har vært inne på det.

Og jøss, det er fortsatt liv i denne tråden. Ble forresten lei av HTC Sense, så chiller med LauncherPro for tiden. Noen andre launchere som er verd å titte på? (Har ADW.Launcher også, og Home Switcher for å bytte raskt mellom de.)

Lenke til kommentar

hei, er det noen som vet når HTC Desire kommer på lager hos Chess.no? jeg har bestilt den derfra men vet ikke hvortid de får den på lager, takker for all hjelp

Dette er nok ett spørsmål du må sende til chess, og ikke spørre om i dette forumet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...