Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Sikker på det ikke er ett av programmene dine som bugger? Hvilke programmer ha du lagt inn?

Handcent, dialer one, automatick taskkiller og Spare parts.

Ikke vet eg, men er ikke den eneste med disse programmene.

Det første du bør gjøre i en slik situasjon, er å fjerne alt av programmer du har lagt inn og restarte telefonen. Å prøve feilsøke/finne ut av dette problemet før du har gjort det, er meningsløst.

Etter det så kan du feks gjøre de som en del gjør, nemlig skru litt ned lysstyrken på telefonen, stoppe sync av feks facebook og aksjer.

Deretter lader du den til maks (lyser grønt) og prøver bruke den normalt en dag, og ser hvordan batteriet da er.

Man bør ikke legge inn masse 'ræl' på telefonen før man har brukt den noen dager ren ut av esken, man vil da nemlig ikke vite hva som er grunnen til en feil slik som feks du opplever.

jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min er innstilt slik at den aldri slår av wifi. Jeg har inntrykk av at wifi trekker lite ressurser. Nå er det eksakt 2 timer siden min ble koblet fra laderen, og jeg har surfet en del på nettaviser i den perioden.

Batteriet er på 95 prosent, hvor "Cell Standby" står for 27% og "Wi-fi" står for 27%. "Phone idle" er på 25 %.

Endret av stue
Lenke til kommentar

@Jotun;

Det som normalt trekker mest strøm i mobiltelefoner (og som er veldig variabelt) er dekning. Både 3G, GSM og WiFi. Jo dårligere dekning, jo mer strøm bruker telefonen. Bytte mellom 3G/GSM skjer nesten konstant om man har dårlig 3G-dekning (som jeg har her).

Funksjonen i Android som heter "søk etter åpne trådløse nett" tiper jeg også er en skikkelig strømtyv...

Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre i en slik situasjon, er å fjerne alt av programmer du har lagt inn og restarte telefonen. Å prøve feilsøke/finne ut av dette problemet før du har gjort det, er meningsløst.

Det er det eg har gjort. Hadde nemlig problemer med at telefonen ikke gikk skikkelig i dvale. Det er nå i orden, og det er en bedring i batteritiden.

Det som normalt trekker mest strøm i mobiltelefoner (og som er veldig variabelt) er dekning. Både 3G, GSM og WiFi. Jo dårligere dekning, jo mer strøm bruker telefonen. Bytte mellom 3G/GSM skjer nesten konstant om man har dårlig 3G-dekning (som jeg har her).

Funksjonen i Android som heter "søk etter åpne trådløse nett" tiper jeg også er en skikkelig strømtyv...

Har prøvd å ha på kun gsm. 3G bruker eg aldri til data allikevel. Wifi har eg kun hatt på når eg har vært hjemme i leiligheten. Signalstyrken er som regel alltid på topp.

Skal la telefonen ligge bare og lytte på GSM i dag. Ligger på et Ludo abbonnement. Sist den gjorde det var etter første lading, da var den 97 eller 98% etter en dag så vidt eg husker. Var når eg reiste i nordsjøen og telefonen låg 7 døgn før den måtte lades.

Min er innstilt slik at den aldri slår av wifi. Jeg har inntrykk av at wifi trekker lite ressurser. Nå er det eksakt 2 timer siden min ble koblet fra laderen, og jeg har surfet en del på nettaviser i den perioden.

Batteriet er på 95 prosent, hvor "Cell Standby" står for 27% og "Wi-fi" står for 27%. "Phone idle" er på 25 %.

Min er etter 13 minutt nede i 96%. Tror den begynte på 98% ikke 100. Har ikke rørt den..... Slo den av og slo den på med nytt simkort.

Eg forventer at telefonen skal være langt over 90% etter endt dag. Noe annet vil være sykt når den ligger ubrukt.

Lenke til kommentar

4 timer siden jeg tok ut mobilen fra laderen og fortsatt 100%! Telefonen har riktignok stått mest i standby, men likevel... kunne sikkert holdt lengre hvis jeg ikke skrev dette innleget ;p

Edit: halvtime senere, litt diskusjon.no, facebook, tlf samtaler og sms og FORTSATT 100%! Imponert!

Edit 2: litt over 5 timer and still counting! Har hatt mobilt nettverk på siden forrige edit, og sendt et par mld.... :)

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Hva mener du? Bruke mobilnettet på pc eller noe annet?

Å bruke mobilnettet via usb kabelen slik at pc'en kommer seg på nett er mulig, funker bra og er lett.

Eller mener du å koble usb-kabelen i et modem slik at mobilen får nett? Høres merkelig ut at man skal kunne gjøre det med en mobil ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Å bruke mobilnettet via usb kabelen slik at pc'en kommer seg på nett er mulig, funker bra og er lett.

Eller mener du å koble usb-kabelen i et modem slik at mobilen får nett? Høres merkelig ut at man skal kunne gjøre det med en mobil ;)

Jeg trodde ikke at det ville gå an, men ville spørre likevel. Jeg mente at jeg vil koble mobilen min til nettet jeg har hjemme via kabel, siden jeg av en eller annen grunn ikke får koblet meg til trådløst.

Har ingen problemer med å koble meg til trådløst nett på biblioteket, noen som har noen formening om hva som kan være galt hjemme hos meg? Jeg har funnet nettet vårt og tastet inn nøkkel/passord.

Men får opp to meldinger det veskles mellom: "husket, sikret med wep" og noe om IP-adresse (husker ikke helt hva det stod)

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke at det ville gå an, men ville spørre likevel. Jeg mente at jeg vil koble mobilen min til nettet jeg har hjemme via kabel, siden jeg av en eller annen grunn ikke får koblet meg til trådløst.

Har ingen problemer med å koble meg til trådløst nett på biblioteket, noen som har noen formening om hva som kan være galt hjemme hos meg? Jeg har funnet nettet vårt og tastet inn nøkkel/passord.

Men får opp to meldinger det veskles mellom: "husket, sikret med wep" og noe om IP-adresse (husker ikke helt hva det stod)

MAC-filter i routeren?

Lenke til kommentar

MAC-filter i routeren?

Jeg burde kanskje ha sagt at jeg er ganske blank på nett og modem/router. Hva mener du at jeg må gjøre eller sjekke?

Kontaktet Telenor, og de sier bare at dette er utenfor det de kan/vil hjelpe med.

Et annet spørsmål. Jeg tenkte å legge inn gmailen min på telefonen, velger jeg da "exchange activesync" eller "annet (pop3/imap)"?

Edit: jeg får jo gmailen på gmail inne på "alle programmer", men tenkte å ha den på første skjerm mot venstre, der man har e-post hvis man ikke har byttet ut dette.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje ha sagt at jeg er ganske blank på nett og modem/router. Hva mener du at jeg må gjøre eller sjekke?

Noe som er enkelt å sjekke; prøv med en annen telefon eller PC som ikke tidligere har vært koblet til det trådløse nettet. Hvis heller ikke denne klarer å koble seg til, så er det sannsynligvis sperrer i routeren.

For å løse dette må du logge deg inn på routeren og se om det står spesifisert adresser i MAC-filter (eller andre filter). Fremgangsmåten for å gjøre det kommer helt an på hvilken router du har.

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål. Jeg tenkte å legge inn gmailen min på telefonen, velger jeg da "exchange activesync" eller "annet (pop3/imap)"?

Edit: jeg får jo gmailen på gmail inne på "alle programmer", men tenkte å ha den på første skjerm mot venstre, der man har e-post hvis man ikke har byttet ut dette.

Åpne E-post under alle programmer. Der legger du inn ny konto, tror det er ganske så beint fram å velge gmail der. Da vil epostene komme i widgeten.

Lenke til kommentar

Kan vel flytte den til hjem-skjermen, f.eks. som en widget?

http://alexanderblom.se/gmail-unread-count/

Edit: Du kan også sette den opp som POP, les mer her: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=13273

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Tusen takk, da er gmail satt opp på widget'n. Kommet meg på nett her hjemme også, en romkamerat hadde litt peil.

Måtte inn på modemet slik jeg forstod det, og endte opp med et helt annet passord enn det jeg bruker på dataen.

Lenke til kommentar

Trist opplevelse i dag:

Jeg kom hjem fra jobb 0900, mobilen stod med mobilt nett på, og hadde 80% batteri igjen,

klokken 15:00 skulle jeg se på mobilen, og den var AV! Fikk den ikke på, batteriet var HELT flatt! Hva kan ha skjedd her? Skal da holde 6 timer med skjerm av, og kun mobilt nett på?

Lenke til kommentar

Ja. Vil nok tro at det er en eller annen app som er synderen.

4 timer siden jeg tok ut mobilen fra laderen og fortsatt 100%! Telefonen har riktignok stått mest i standby, men likevel... kunne sikkert holdt lengre hvis jeg ikke skrev dette innleget ;p

Edit: halvtime senere, litt diskusjon.no, facebook, tlf samtaler og sms og FORTSATT 100%! Imponert!

Edit 2: litt over 5 timer and still counting! Har hatt mobilt nettverk på siden forrige edit, og sendt et par mld.... :)

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Har forsøkt å lete etter en guide for å roote telefonen uten å legge inn ny ROM, men det er ganske mange linker etterhvert, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Noen som har en link de har brukt som er lett forståelig?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...