Zappza Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Takk skal du ha. Blir litt rydding her ser det ut for. Mye jeg ikke skjønner hvorfor kjører/idler. Hvorfor er det feks flere checkin service? Hvordan hindrer man standard apps som feks mail å kjøre? Bruker kun gmail-appen. Alt som har med systemet å gjøre skal du bare holde deg unna. De blir å restarte hele tiden, uansett hvor mye du kverker de. Det eneste du kan gjøre er å deaktivere den funksjonen som bruker tjenesten, som foreksempel Facebook Sync o.l. Det at Mail kjører automatisk skal du ikke tenke på. Det blir bare startet opp ved oppstarten for å gjøre launchen raskere hvis du skulle finne på å bruke programmet. Det blir fjernet hvis du trenger minne. Det er nettopp derfor. Uansett ka eg gjør, uansett hvor lite eg bruker mobilen så raser batteriet. Nå har eg jo knapt en app innpå. Kan ikke ha en så avansert mobil og ikke kunne bruke den fordi da har eg ikke batteri ut dagen. Det er litt bedre etter at eg fikk den til å gå i dvale. Men er laaaaangt igjen til eg er fornøyd enda. Hvis du har rootet kan du prøve å bruke SetCPU samt en kernel med lavere strømforbruk på CPUen. Om det heller ikke hjelper ville jeg tatt kontakt med HTC, da det høres ut som om batteriet ditt er defekt. Om du har muligheten kan du jo gå i en telebutikk og spørre om de har et batteri du kan prøve. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Får ta en tur til Elkjop og spørre. Problemet er vel at de skal ha den inn for rep.... == månedsvis uten mobilen.... Lenke til kommentar
LeChock Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Flere som har problemer med Android marked i kveld? Prøver laste ned program, ingenting skjer. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Men Desire versus Experia X10? Hvem vinner.. JEG vil veldig gjerne ha X10 men har igjen hørt veldig mye bra om Desire.. Skal brukes til jobb... Lese eposter, svare eposter, dokumenter osv osv. Som en liten bærbar når jeg er på farten.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Flere som har problemer med Android marked i kveld? Prøver laste ned program, ingenting skjer. Har du lite minne igjen på mobilen? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Får ta en tur til Elkjop og spørre. Problemet er vel at de skal ha den inn for rep.... == månedsvis uten mobilen.... Du kjøpte vel ikke 6 mnd trygghetsforsikring med telefonen på elkjøp? Ikke at jeg oppfordrer til forsikringssvindel på noen måte, men da kan man jo kjapt få en ny telefon viss den blir uopprettelig skadet... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Nei kjøper aldri slike ting Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Har class 2 her, og telefonen er ikke i nærheten av å være treg. Jeg skrev "noe treg" i anførselstegn. Har selv et Kingston 16GB Class 2 i min. Og merker ikke noe til det p.d.d. Har dog ikke et Class 10 så jeg får sammenlignet - men angrer på at jeg ikke kjøpte Class10. Med Andriod 2.2 kommende release og da spesielt med applikasjoner installert på SD vil det nok være merkbar forandring med 2MB/sec og 10MB/sec hastighet på kortet (4x bedre hastighet). Video clip i 720p avspilling fra SD vil vel også dra nytte av 10MB/sec kontra 2MB/sec mtp lugging. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Man trenger vel ikke noe mer enn klasse 2 på 720p. 1080p krever jo bare klasse 4. Og eg har ingen tro på at en apps på noen få megabyte trenger noe mer heller. Klasse 10 kortene er vel forholdsvis dyre også enda? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 @Jotun Dette var anbefalingene sakset fra kingston.com Class 2 (guaranteed minimum DTR 2MB/sec) Usage: MPEG2(DVD) MPEG4(STV) Digital Camera Class 4 (guaranteed minimum DTR 4MB/sec) Usage: MPEG2(DVD) H.264(HDV) Mobile Phones Som sagt får man ikke 16GB kortet med Class 4 eller 6 - kun Class 2 & 10 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Har selv et kort fra kingston, uvisst hvilken klasse... Men noe billig som fulgte med en gammel Nokia-telefon, og den spiller av 720p uten problem på min Galaxy S. Så jeg tar ikke klassene så tungt Edit: Fant ut at det var klasse fire. Endret 13. juli 2010 av zyrex Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Gir snart opp eg.... Har hatt på telefonen i 7 timer nå. Knapt vært på Wifi, sendt 4 eposter og slått av og på wifi akkurat når eg trengte det. 56 minutt telefonsamtale. En og annen sms og tatt 5-6 bilder og sendt som mms. Nå er batteriet nede i 59%. I går hadde eg aktivt Wifi hele dagen mens eg var hjemme, ble noen timer. Hadde 20% igjen når dagen var omme. Eg er ikke imponert og begynner å lure på om batteriet rett og slett er dårlig. Har knapt en app innpå telefonen. Forventer en god del mer av en telefon til nesten 4000 kroner. Forventer ikke lenger å sitte og surfe med skjermen på i 2 døgn, men når eg knapt bruker den, og sender bare sms og ringer litt. DA skal eg kunne slippe å lade hver natt. Hei Jeg er ikke helt sikker da, men jeg tror at en telefonsamtale på 56 minutter muligens drar avgårde med en hel del batteri. Selv har jeg gjerne to dager med batteri, hvor de to dagene gjerne består av en del wifi trafikk, surfing, teksting, kanskje litt kamerabruk... men sjelden lange telefonsamtaler. Jeg bare ser for meg at hvis jeg hadde dradd avgårde med en lang telefonsamtale, så hadde ikke jeg blitt veldig overrasket over at batteriet var kraftig tappet etterpå. Jeg vet ikke sikkert altså, bare min teori. Hvis du har en backup telefon, så kan du jo eventuelt prøve å bruke den til å ringe med, og så bruke din desire til litt lett bruk og se hvor lenge batteriet er da. Hvis batteriet varer mye lengre, så kan man vel anta at telefonen drar mye batteri ved telefonsamtaler? Så vidt jeg vet så kan vel desire brukes uten sim kort, bare for å teste mener jeg... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Som jeg skrev, så trekker ikke wifi noe nevneverdig strøm av å være aktivert, og 3G tror jeg det er veldig få som skrur av. Selv har jeg dlyttet nå, og har dårligere dekning - veldig dårlig enkelte steder. Utrolig hva det har å si for batterilevetiden. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hvilken task manager er det, på marked er det så mange av de. Rhytm software, futon redemption, emobile, osv. Kan ikke du gå inn på markeden din og sjekke rythm software. prøvde meg med en QR men det funket jævla dårlig Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Som jeg skrev, så trekker ikke wifi noe nevneverdig strøm av å være aktivert, og 3G tror jeg det er veldig få som skrur av. Dette har jeg ingen tro på, jeg har som oftest slått på wifi hele natta mens den står i laderen, og tar den ut av kontakten ca 0630 til ca 0900 har jeg wifi på før jeg setter meg i bilen....dette fører ofte til at wifi har brukt over 50% av batteriet. går som oftest 3-4 % pga disse 2,5 timene..på det verste har det stått 91% når jeg forlater huset. så jeg har som oftest bestemt meg for å holde meg til mobil data påslått, har likevel ikke gått over 200mb enda. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Det er ikke mulig å koble seg til nett med kabel, slik at man kobler lade-/usb-kabelen til et mellomledd mellom mob og modem? Endret 13. juli 2010 av Lekr Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 for dere som liker android bedre en alt annet. Les denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1244630 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Noken som har ein guide for unrooting av denne telefonen? Såg ikkje heilt nytten av det... får ikkje installert denne oppdateringen som kom eller når eg hadde den roota... Den lastes ned, også når den rebooter så kjem det opp eit raudt kryss... any idea? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Var noke sprell med drivern.... skifta driver under flashinga. Installasjonsprogrammet fikk aldri tak i bootloadern på telefonen min. Flasha med ein firmware eg fant på nettet, og trur denne har siste oppdateringen inkludert, kan noken sjekke? Navnet på den heiter: RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.exe Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Får ta en tur til Elkjop og spørre. Problemet er vel at de skal ha den inn for rep.... == månedsvis uten mobilen.... Leverte min på rep forrige mandag. Nå mandag var den ferdig med byttet hovedkort. Jeg ble ihvertfall positivt overrasket over hvor raskt det gikk. Dette var hos NorDialog, riktignok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå